בס"ד
5774: ושמתי מקום לעמי לישראל ונטעתיו ושכן תחתיו ולא ירגז עוד ולא־יסיפו בני־עולה לענותו כאשר בראשונה - ש"ב ז,י
ר"ת כנגד ושמתי מקום לעמי לישראל ונטעתיו ושכן תחתיו - ג שלבים שבהכנעה
ומללוותויעויבעלכב = 744 = תם מה הוא אומר = לא דומה שומע לרואה = (מתוך הושע ו,ו) כי חסד חפצתי ולא זבח = איש וביתו באו
כי חסד חפצתי = 690 = בורא עולם מלך מלכי המלכים = צוה הוי-ה א-להינו אתכם (דהי' את היחוד) = להיות לו עם נחלה = ברוך אתה להוי-ה = זכות הרבים (הוא הגורם ליחוד עליון, זה למה "אתכם" צוה) = רעיתי = תמרים = וּזֲהַב הָאָרֶץ הַהִוא טוֹב שָׁם = וּכְמוֹ הַשַּׁחַר עָלָה = שַׁאֲלִי-לָךְ כֵּלִים מִן-הַחוּץ {שאלי לך = 391 = ישועה; כלים מן החוץ = 299 = עבודה זרה \\ במקרה שלנו, מדובר על כלי קיבולת, דהי' משכי לכיוון הישועה האמתית כלי קיבולת, אנשים ונשים, שכעת מצפים לישועה מאיפה שהיא לא תבוא לעולם \\ = אור הלבנה ; מן החוץ = 199 = צדקה} = בְּרִית מֶלַח
ולא זבח = 54 = דן
א"ת כנגד ולא ירגז עוד - שלב הבדלה
שמתקועמישראנטעתישכחתילרגולסיפנולענותאשראשונ = 4633 = [דב' ה,יט] ויהי כשמעכם את־הקול מתוך החשך וההר בער באש ותקרבון אלי כל־ראשי שבטיכם וזקניכם = [עוב' א,טז] כי כאשר שתיתם על־הר קדשי ישתו כל־הגוים תמיד ושתו ולעו והיו כלוא היו {נאמר לבני אדום ולכל העכו"ם צוררי ישראל בכלל, ואז והיה ישראל לאש ובית יוסף להבה ועשו לקש... והיתה לה' המלוכה וגו'} = [שופ' ח,ה] ויאמר לאנשי סכות תנו־נא ככרות לחם לעם אשר ברגלי כי־עיפים הם ואנכי רדף אחרי זבח וצלמנע מלכי מדין {הוא גדעון בן יואש הרודף אחרי שני המלכים שארית פליטת המלוכה של מדין [זבח וצלמנע מלכי מדין = 507 = הדור הרע הזה = 507 = בנימין זאב הרצל = עין לציון צופיה = זרש = בית המן = ביד חזקה ובזרוע נטויה = 507 = בעדת א-ל = דעה בינה והשכל = הנה כעיני עבדים אל יד אדוניהם = זווג מן השמים = ימה וקדמה צפונה ונגבה = פרסומי נסא = רחמי מן קדמיה = נגילה ונשמחה = עין לציון צופיה = אושר = שאור ]. לאחר נצחונו. ירצו ישראל שהוא וזרעו ימשלו עליהםם והוא ישיב אשר רק ה' ימשול על ישראל - רק שלאחר מותו בשיבה טובה ואב לע"א ילדים עם ישראל חזר לכרות ברית לבעל}
ס"ת כנגד ולא יסיפו בני עולה לענותו כאשר בראשונה - המתקה
ימילונואזדאויהורה = 397 = איש אלהים = השביעי = עזרא ונחמיה = שעה טובה = שמח וטוב לב = גר צדק = אדם כי יקריב = אש ומים = בואי בשלום = הוד שביסוד
ושמתי מקום
לעמי
לישראל
ונטעתיו
ושכן תחתיו
\\
ושמתי מקום לעמי לישראל ונטעתיו ושכן תחתיו = 3414 = [ברא' לה,טו] ויקרא יעקב את־שם המקום אשר דבר אתו גגאלהים בית־אל
ושמתי מקום = 942 = [דה"א א,ד] נח שם חם ויפת = אדם קין הבל שת = בית כנסת = מלאכיו גברי כח עשי דברו = 942 = [דה"א א,ד] נח שם חם ויפת = אדם קין הבל שת = בית כנסת = מידת חסידות = מתוקים מדבש = דרך התשובה = ויצעקו בני ישראל אל הוי-ה = יזכנו לימות המשיח = מלא משאלות לבי לטובה = הוֹדִעֵנִי נָא אֶת דְּרָכֶךָ וְאֵדָעֲךָ (מתוך שמ' לג,יג: וְעַתָּה אִם-נָא מָצָאתִי חֵן בְּעֵינֶיךָ, הוֹדִעֵנִי נָא אֶת-דְּרָכֶךָ, וְאֵדָעֲךָ, לְמַעַן אֶמְצָא-חֵן בְּעֵינֶיךָ; וּרְאֵה, כִּי עַמְּךָ הַגּוֹי הַזֶּה) = וְהָלַכְתִּי לָנוּעַ עַל-הָעֵצִים = וַיָּקֵא אֶת-יוֹנָה אֶל-הַיַּבָּשָׁה
לעמי לישראל = 721 = אין טוב אלא תורה
ולא ירגז עוד
ולא ירגז עוד = 337 = אירוסין = בהר סיני
ולא יסיפו בני עולה לענותו
כאשר בראשונה
ולא־יסיפו בני־עולה לענותו כאשר בראשונה = 2023 = [יחז' כח,יט] כל־יודעיך בעמים שממו עליך בלהות היית ואינך עד־עולם
* יש עוד ו' פסוקים בתנ"ך בשווי 2023 *
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה