אגב ויחי: פנימיות אפרים ומנשה כראובן ושמעון, הכפירה והאמונה, אסתר והדסה | |
בס"ד אפרים ומנשה = 732 = [משלי כז, יט] כמים הפנים לפנים כן לב־האדם לאדם ועוד שני ההפכים האלו: = צבא ההגנה לישראל (דהיינו צה"ל של היום, המיוחס לשלטון כופרים) = צדיק באמונתו יחיה (ללא שום תלות והישענות על צבא של כופרים) ראובן ושמעון = 731 כראובן ושמעון = 751 = = (תהילים י,טז) יהוה מלך עולם ועד אבדו גוים מארצו ועוד שני ההפכים האלו: = הדסה היא אסתר (בזמן של הסתר-פנים הדסה מסתתרת מאחורי אסתר) (ההפרש מהדסה לאסתר הוא 587 = "הנה האש והעצים" דהיינו הצד הגלוי של הקרבן; וחסר פה "ואיה השה לעלה": ההסתר עצמו -אשר "ואיה השה לעלה" ביטויו- מוסתר לנו, בבחי' הסתר כפול: הסתר אסתיר וגו' אכן, הדסה + "הנה האש והעצים" = אסתר; בעוד במצב של גילוי ראשון, הדסה + "הנה האש והעצים ואיה השה לעלה" = 1128 = שלום שלום שלום (השלום המושלם והנצחי, באשר המשולש הופכו לחזקה) = שלטון כופרים (המחזיקים את ההסתר, ואת צה"ל וכו', מנוגדים להדסה ולצדיק אשר באמונתו יחיה) אפרים ומנשה כראובן ושמעון = 1463 = תפארת שביסוד = יסוד שבתפארת (כאשר מדובר על מצב בו ת"ת יעקב לוקח לו כבי' את פרי זרע יוסף הוא היסוד) אפרים ומנשה כראובן ושמעון יהיו לי: ר"ת: אוכוי"ל = חכמה ס"ת: מהננו"י = קס"א -צירוף אהי"ה דחכמה ויחי יעקב = יראה = דביר = גבורה = הא לחמא עניא "ויחי יעקב", אומרים חז"ל מכאן שיעקב חי לנצח להגיע למצב של חיי נצח, דרושה גבורה עצומה, להיסגל לסמן בשמחה עצומה על "הא לחמא עניא", להיות מוכנים אף ל-"הא לחמא עניא" אם זה המחיר לחרות (הנתהוה מהיות התורה חרותה על קירות הלב). ומתוך ההכנעה ל-"הא לחמא עניא" והגבורה המבדיל את האדם ומפרישה אותו מהחמץ, ייפתחו בע"ה לפניו שערי דביר קדשו (בהטהרו לתפקיד כהן גדול בממלכת כהנים וגוי קדוש), אשר שם חיי נצח. |
Development by EduPlanet.Network
Who links here?
Jewish Banners
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה