במדבר, עליה של שבת קודש, מלכות בשבוע. במ' ד,כ: "ולא יבאו לראות כבלע את הקדש, ומתו".
מכל חושיו ניזון האדם, והראיה בראש המזינים אותו. אדם אשר יעמוד שם בעת שמפרקים את המשכן ויראה את הקודש טרם יכוסה בבדי תכלת ועורות תחשים, ואינו ראוי לכך, הוא יבלע כפשוטו את הקודש דרך עיניו, ומהיעדר לו כלים לאור החזק הזה, ישבר תחתיו וימות.
ולא יבאו לראות כבלע את הקדש, ומתו = 2077 = [שמ' לד,ה] "וירד י-הוה בענן, ויתיצב עמו שם, ויקרא בשם י-הוה" = [יש' ט,יב] "והעם לא שב עד המכהו, ואת י-הוה צבאו-ת לא דרשו" = [תהי' פט,כה] "ואמונתי וחסדי עמו, ובשמי תרום קרנו" = [תהי' קיא,ה] "טרף נתן ליראיו, יזכר לעולם בריתו" = [תהי' קמה,יח] "קרוב י-הוה לכל קראיו, לכל אשר יקראהו באמת" = (ש"א ב,כב) "את כל אשר יעשון בנין לכל ישראל" = (ירמ' נא,יא) "כי על בבל מזמתו להשחיתה, כי נקמת י-הוה היא" = (מש' טז,לא) "עטרת תפארת, שיבה"
כבלע את הקדש = 932 = [ש"ב כב,נ] "על כן אודך י-הוה בגוים, ולשמך אזמר", ובכך אתקין לעצמי כלי המסוגל לאור עליון, כי צדקה תהיה במעשי ידי כלפי האדם ומעשה של אהבה נלהבת לאלהים, ובכך אזכה להתבשם בקודש בכל עת, להביא עולם אל תיקונו. = [תהי' קיט,יב] "ברוך אתה י-הוה, למדני חקיך" = (ברא' ב,כג) "כי מאיש לקחה (לוקחה) זאת" = (ברא' יז,ח) "את כל ארץ כנען" = (ברא' ל,מג) "ושפחות ועבדים" = (ברא' מג,יא) "ויאמר אלהם ישראל אביהם" = (שמ' ט,ה) "יעשה י-הוה הדבר הזה בארץ" = (שמ' כ,יז) "אשר שם האלהים" = (במ' ג,ו) "והעמדת אתו" = (במ' יט,יד) "יטמא שבעת ימים" = (במ' כ,יז) "לא נעבר בשדה ובכרם" = (במ' כא,כו) "ויקח את כל ארצו מידו" = (דב' כא,טז) "את אשר יהיה" = (שופ' כא,יב) "אשר לא ידעה איש" = (ש"א א,יט) "וישתחוו לפני י-הוה" = (ש"א ה,ט) "ותהי יד י-הוה בעיר, מהומה גדולה מאד" = (ש"א יד,לט) "כי מות ימות" = (ש"א כג,כג) "והלכתי אתכם" = (מ"א יח,ו) "ויחלקו להם את הארץ" = (מ"ב ח,ה) "על ביתה ועל שדה" = (מ"ב יג,יב) "וכל אשר עשה" = (יש' ט,יב) "ואת י-הוה צבאו-ת" = (יח' טו,ג) "לעשות למלאכה" = (יח' טז,מב) "וסרה קנאתי ממך" = (יח' כ,מא) "ונקדשתי בכם" = (הוש' ג,ה) "ובקשו את י-הוה אלהיהם" = (תהי' ד,ג) "תבקשו כזב סלה" = (תהי' נט,יז) "חסדך, כי היית משגב לי" = (תהי' פו,ז) "אקראך, כי תענני" = (מש' כג,יח) "ותקותך"
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה