AbracaAdabrá.Ediciones

יום ראשון, 28 במרץ 2010

הגדה של פסח

בס"ד

הגדה של פסח = 495 = מתנה = נזיד עדשים = פך השמן = תהילים = תמימה = "פרעה בפיג'מה" = א-ל מלך חנון ורחום = בלשון בני אדם = ויעמידה ליעקב לחק = עפר מן האדמה =  [דה"א ח,כג] ועבדון וזכרי וחנן {ענין עבדות, ואז זכרון, ואז חן וחנינה - זה כל סיפור יציאת מצרים!  \  מדובר על זרע בנימין אשר ישבו בירושלים}

הגדה של פסח + 1 (הכולל) = מלכות (ותיקון המלכות זה ענין הדרך אל החרות, להפסיק להיות עבדים לעבדים ולהמליך עלינו אך את ממה"מ הקב"ה)

הא לחמא עניא = 216 = יראה = גבורה = פסח הוא להוי-ה = צנוע = הבל הבלים הכל הבל

לחמא עניא = 210 = דור = ורד = חבר = קנין = [נחמ' י,יד] הודיה בני בנינו (בין ראשי העם החתומים... "ושאר העם הכהנים הלוים השוערים המשררים הנתינים וכל־הנבדל מעמי הארצות אל־תורת האלהים נשיהם בניהם ובנתיהם כל יודע מבין מחזיקים על־אחיהם אדיריהם ובאים באלה ובשבועה ללכת בתורת האלהים אשר נתנה ביד משה עבד־האלהים ולשמור ולעשות את־כל־מצות יהוה אדנינו ומשפטיו וחקיו וגו'" --- ומתוך כל השמות, "לחמא עניא" כנגד ענין ההודיה על בי בנינו עד דור אחרון מאת אבהתנא אשר אכלו לחמא עניא עוד במצרים בעת קרבן פסח אשר על מצות ומוררים יאכלוהו וגו)

תורת הא-להים = 1097 = יפת תואר = אהבה ואחוה שלום ורעות = [תהי' קה,לז] ויוציאם בכסף וזהב ואין בשבטיו כושל

הא לחמא עניא די אכלו אבהתנא = 746 = הכנעה הבדלה המתקה = שעשוע = כי הוא יצילך מפח יקוש = למען ידעו כל עמי הארץ = שמות = [תהי' קט,כב] כי עני ואביון אנכי ולבי חלל בקרבי = [תהי' קטז,ה] חנון הוי-ה וצדיק וא-להינו מרחם

עבדים היינו לפרעה במצרים = 974 (ענ' תתקע"ד דורות לפני הבריאה) = סור מרע ועשה טוב 

ויוציאנו הוי-ה א-להינו משם = 687 = תזריע = {ד מילוים הוי-ה + ג מילוים אהי-ה} = זרע קודש = שמים וארץ

ביד חזקה ובזרוע נטויה = 507 = בעדת א-ל = דעה בינה והשכל = הנה כעיני עבדים אל יד אדוניהם = זווג מן השמים = ימה וקדמה צפונה ונגבה = פרסומי נסא = רחמי מן קדמיה = נגילה ונשמחה = עין לציון צופיה = אושר = שאור

עבדים היינו לפרעה במצרים ויוציאנו הוי-ה א-להינו משם ביד חזקה ובזרוע נטויה = 2168 = [שמ' טו,כא] ותען להם מרים שירו ליהוה כי־גאה גאה סוס ורכבו רמה בים

לענין ארבעה בנים:
אחד ואחד ואחד ואחד = 70 = סוד = דינו
ארבעה בנים = 380 = מצרים = ממש
הקהה את שניו = 882 = גשם שלג ברד = כח לעשות חיל = כל עוד בלבב פנימה נפש יהודי הומיה = [תהי' כד,ח] מי זה מלך הכבוד יהוה עזוז וגבור יהוה גבור מלחמה
חכם מה הוא אומר = 372 = שבע (ענ' דרכי הטבע, שביעין חביבים, ז ימים וכו) = בן ישי = חזקני ואמצני = יום כיפור = כלי חדש = ויפל על פניו (משה בריש קרח)
רשע מה הוא אומר = 874 = תפלה לעני כי יעטף = שם כבוד מלכותו = עלה א-להים בתרועה = ארון הברית = השמש והירח = ושבת עד הוי-ה א-להיך = כחו וגבורתו מלא עולם = מקורב למלכות = עד דור עשירי = [תהי' קיט,קכה] עבדך־אני הבינני ואדעה עדתיך (מודה בכך שהוא סה"כ עבד ה' אך הוא מרגיש רחוק מהקב"ה, אז הוא מבקש "הבינני", קרבני אליך, ואז אהיה מסוגל לדעת עדותיך)
תם מה הוא אומר = 744 = לא דומה שומע לרואה = (מתוך הושע ו,ו) כי חסד חפצתי ולא זבח = איש וביתו באו
ושאינו יודע לשאול את פתח לו = 1755 = [תהי' לא,טו] ואני עליך בטחתי יהוה אמרתי אלהי אתה
ושאינו יודע לשאול = 830 = חכם יודע לשמור פיו = [יואל ב,יח] ויקנא יהוה לארצו ויחמל על־עמו

מתחלה עובדי עבודה זרה היו אבותינו = 1370 = פתיל תכלת = [שמ' ו,כח] ויהי ביום דבר יהוה אל־משה בארץ מצרים
מתחלה = 483 = יום נישואין = נושא עון = תועבה
עובדי עבודה זרה = 391 = ישועה (הלעו"ז) = פנים אל פנים
היו אבותינו = 496 = מלכות
קרבנו המקום לעבודתו = 1067 = בורא עולמות ומחריבם = אין אנו מאמינים בשלטון הכופרים = תורת אמך
ועתה קרבנו המקום לעבודתו = 1548 = [ברא' כו,יט] ויחפרו עבדי־יצחק בנחל וימצאו־שם באר מים חיים

כי גר יהיה זרעך בארץ לא להם = 959 = [ברא' כא,כד] ויאמר אברהם אנכי אשבע = [תהי' קנ,ד] הללוהו בתף ומחול הללוהו במנים ועגב
ועבדום וענו אתם = 701 = שתא
ארבע מאות שנה = 1075 = שיר השירים = שכבת זרע לבטלה
ארבע מאות = 720 = חסד * 10



והיא שעמדה = 441 = אמת
לאבותינו ולנו = 597 = אמונה תמימה = המן בן המדתא
והיא שעמדה לאבותינו ולנו = 1038 = אהבה שאינה תלויה בדבר = אוהב את הבריות = חורבן בית שני (כאשר "חורבן בית ראשון" = 1235 = לעולם אל יפתח אדם פיו לשטן


אין תגובות: