AbracaAdabrá.Ediciones

יום ראשון, 23 בדצמבר 2012

borrador para el shiur del 12 de tevet be"H :-) - סיכום ביניים לענין מראש מקדם נסוכה סוף מעשה במחשבה תחלה

לקראת שבת לכו ונלכה כי היא מקור הברכה...

...מראש מקדם נסוכה

מראש = 541 = ישראל = ולזכרון בין עיניך {לזכרון דהי' להפעלה, להזרעה, בין עיניך כנגד עצם הלוז, ספירת הדעת, המכונה אצל אוה"ע העין השלשית}
מקדם = 184 = בכסף ובזהב {ומספירת הדעת -ולזכרון בין עיניך-, לפקוד על החסד והדין, לעשות בהם ממש}
נסוכה = 141 = צאן = מלאכים = אפס = אין עוד = מצוה = נאמן = מנחם אב =  אפס = הצילו = יהלומים = ימצא = המלאך הגואל = מלך אדום  = פגם חטא = מטיב לכל = נודה לך הוי-ה = מַה-יָּפוּ

:ברת"ס

ממ"ן = 130 = 5 * הוי-ה {ה' חסדים במלכות} = עין = סיני  {שם נוסך, הוכתר בורא עולם ב"ה בתואר מלך מלכי המלכים} = כל הלילה = כל ימיך = חטאנו לי-הוה = יען = עמך
ראקדסו"כ = 391 = פנים אל פנים {וזה קרה באמצעות משה ע"ה אותו נמצא בס"ת, אשר דבר אתו ה' פנים אל פנים}=  
= ויאמר הבה נא אבוא אליך {כאן במ"ד באתערותא דלעילא} =  
ויעשה
vaiaaseha
 = ישועה = (ש"ב יג,יג) כי לא ימנעני ממך = (מ"א כב,כז) באי בשלום {דהי' עלי אל היסוד, כאן בהעלאת מ"ן} = מלכי ארץ = (איוב כד,ה) ערבה לו לחם
שמ"ה = 345 = משה = גאולה ברחמים = שילה = לעבד עבדה באהל מועד = אלהים אחרים = (ישע' ס,א) עליך זרח {הפסוק השלם: קומי אורי כי בא אורך וכבוד י-הוה עליך זרח, שהיא המלכות כי בא ז"א וכבוד ה' ביסוד זורח כבר עליה



מראש מקדם נסוכה = 866 = (במ' יז,כז) ויאמרו בני ישראל = (דב' ל,יב) מי יעלה לנו השמימה ויקחה לנו {"מראש מקדם נסוכה", מוכנה מן קדמא דנא, ונגישה לעבודת האדם, אך עדיין האשליה אומרת שהיא רחוקה בשמים כבי'} = ונתתי

סוף מעשה במחשבה תחלה =  1361 = אשר נתתי {ואם המחשבה תחלה מפרשת את אשר מראש מקדם נסוכה בעליונים, מתברר שקרוב אליך הדבר מאוד, כי בורא עולם גם "נתן" את המלכות לשליטת התחתונים, ואם היא בגלות זה רק מסובב למעשינו} 



סוף מעשה = 561 = לא טוב היות האדם לבדו  = עזה כמות אהבה
 = כישראל {שהם עם לבדד ישכון} = אהבה תנצח = ויגדל משה ויצא אל אחיו {מימד אחר של הבודדות הלא טובה: משה אינו יכול להתגלות ולהפעיל את כחות נשמתו בלי לצאת אל אחיו, בלי לצאת לעולם הזה} = יבורכו המברכים {זה גם תיקון לבודדות: בכך שהאדם מברך את האחר הוא נתברך בעצמו} = לטב ולחיין ולשלם = סוף מעשה {האדם לבדו בבחי' במחשבה תחילה, אך עדין חייב להוריד את המחשבה לבחי' מעשה} = עלמא דקושטא (עולם האמת) = כוכב השחר = עזה כמות אהבה = ההופכי הצור   אגם מים {כאן הנס בהתגלמותו: צור יכול להתהוות אגם מים או כל דבר אחר לפי רצון הבורא, כפי שלמדנו  ב[ישע' מו,י] מגיד מראשית אחרית (סיבה ומסובב), ומקדם אשר לא נעשו (מעל לסיבה ומסובב); אמר עצתי תקום וכל חפצי אעשה; שהכל כרצונו ית' משתנה כהרף עין,  בבחי' סוף מעשה, כערך הניתקן בשלב "במחשבה תחלה"}

במחשבה תחלה = 800 =  קשת = שושנה בין החוחים (היא המלכות
 בגלות לאחר שהסתלקה לעליונים וחזרה לבחי' הסתר, אותה מחפש ז"א כי עזה כמות -לנצח את המות- אהבה, כי לא טוב להיות האדם לבדו)


הסיכום ההכי ברור אומר שבמחשבה תחלה ישנה "שושנה בין החוחים" המייחלת לאהוב ליבה שיקדשנה, והמעשה מובל ע"י שלא טוב היות האדם (ז"א, החתן של שה"ש) וממה נפשך, עזה כמות אהבה, וז"א באתערותא דלעילא אפילו ההופכי הצור אגם מים, ועל כרכך אהבה תנצח במהרה בימינו אכי"ר

----------------------------------------------------------

בס"ד

[תהי' קד,כד]
מה רבו מעשיך ה' כלם בחכמה עשית מלאה הארץ קנינך

מה רבו מעשיך הוי-ה = 719 = אורות וכלים = [מש' טו,כ] בֵּן חָכָם, יְשַׂמַּח-אָב;    וּכְסִיל אָדָם, בּוֹזֶה אִמּוֹ = (שמ' ג,יד) ויאמר א-להים אל משה {הופעה יחידה, כאשר ויאמר הוי-ה אל משה מופיע מ"ד פע' בתורה וכן ויאמר משה אל הוי-ה פעם אחת יחידה} = (דב' יד,כג) ואכלת לפני י-הוה א-להיך = (תהי' פ,יט) ובשמך נקרא = (תהי' קטו,טו) ברוכים אתם {... לי-הוה עשה שמים וארץ}

כלם בחכמה עשית = 945 = להחזיר עטרה ליושנה = שמונת ימי חנוכה
= (במ' כג,א וכג,כט) בנה לי בזה שבעה מזבחת {דהי' זו"ן שהם לבושים לחב"ד וכן מזבחות להעלאת מ"ן}

כלם בחכמה = 165 = נקודה = עצה = זבח פסח = ויזבח בלק = (יח' י,יח) ויצא כבוד י-הוה {... מעל מפתן הבית ויעמד על הכרובים} = (קה' י,יד) לא ידע האדם
עשית = 780 = שתף \ תפש = (ש"א י,כה) ויכתב בספר = (יח' י,יט) וכבוד א-להי ישראל עליהם = צדיק ורשע  = (דה"ב כד,יב) לחדש בית י-הוה = מחשבתיך = ארבעת הבנים = תחשוב טוב יהיה טוב


מלאה הארץ קנינך = 602 = [ברא' מג,א] והרעב כבד בארץ = טבילת מקוה = קוממיות = (ברא' כו,לא) וישלחם יצחק = (ברא' כז,כ) כי הקרה י-הוה א-להיך לפני {הפסוק השלם:   וַיֹּאמֶר יִצְחָק אֶל-בְּנוֹ, מַה-זֶּה מִהַרְתָּ לִמְצֹא בְּנִי; וַיֹּאמֶר, כִּי הִקְרָה יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לְפָנָי - דהי' חכמה מלובש בבינה שהוא הא-להים של יצחק-גבורה, הקרה = יש, ד"א הקרה לפני = 480 = הריון לידה הנקה = קידושין, הקרה לפני שאני ת"ת, וסייע לידי} = ויאמר משה {המופיע כ"ו פע' בתורה !!!} = (שמ' לז,ב - מ"א ז,ט) מבית ומחוץ {ז"א בבחי' ממלא כל עלמין ומסובב כל עלמין, אור פנימי ואור מקיף} = (ברא' מ,יד) כאשר ייטב לך =  בשעריך = (דב' לא,יא) בבוא כל ישראל = (דב' לג,ז) שמע י-הוה קול יהודה = (יחז' לו,כו) מבשרכם {והסירתי את לב האבן מבשרכם...} = כל ישרי לב = אהבת צדק = במישרים = (תהי' קד,לג) אשירה לי-הוה בחיי {ט פסוקים לאחר מה רבו וגו'}

מלאה הארץ = 372 = שבע = בן ישי = (רות ד,יז) הוא אבי ישי אבי דוד = חזקני ואמצני = יום כיפור = כלי חדש = עשב = עקרב = לו לאשה =
מ"א ב,ה) בשלם {בשלום} = ויפל על פניו = שלח ידך = והנה מן היאר

קנינך = 230 = ירך = הוד והדר = מקץ = נציב מלח = עקודים = עסק = לעיניכם = (דב' יג,יט) בקול י-הוה א-להיך = ולכל היד החזקה = (מ"ב ו,יז - ו,כ) ויפקח י-הוה = (קה' ג,כ) אל מקום אחד {הפסוק השלם: הַכֹּל הוֹלֵךְ, אֶל-מָקוֹם אֶחָד; הַכֹּל הָיָה מִן-הֶעָפָר, וְהַכֹּל שָׁב אֶל-הֶעָפָר}

-------------------

ד"א

מה (בחכמה) = אדם = גאולה
רבו (בבינה) = 208 = יצחק
מעשיך (בדעת) = 440 = תם
י-הוה (בחסד) = 26
כלם (בגבורה, לשון כליה וכליון) = 90 = מלך
בחכמה (בת"ת) = 75 = כהן
עשית (בנצח) = 780
מלאה (בהוד) = 76
הארץ (ביסוד) = 296
קנינך (במלכות) = 230

צריך להמשיך את המהלך הזה....




--
-------------

Org. Siftei Mevaser, Inc. NFP  
POB 50127 - Carmiel 21605 - Israel
Voice / SMS / Whatsapp: +972-525-801088
Fax: +972-4-8141581
Skype: free-press


http://kolisrael.tv/facebook
http://kolisrael.tv
http://ginerman.com/facebook
http://benadam.net/facebook
http://eduplanet.net

אין תגובות: