AbracaAdabrá.Ediciones

יום שלישי, 20 ביולי 2010

תשעה באב ה'תש"ע חלק ב


בס"ד


בס"ד


השיבנו הוי"ה אליך ונשוב = 824 = בית + בית (ראשון ושני) = שאינו יודע

לשאול = "אם תרצו אין זו אגדה" = ואצרתיהם אמלא = הוי"ה לי לא אירא מה
יעשה לי אדם

חדש ימינו כקדם = 592 = לאחזת עולם = בקצה השמים = השיבני אחור = הקרה נא לפני היום


השיבנו הוי"ה אליך ונשוב חדש ימינו כקדם = 1416 = כמה מעלות טובות למקום עלינו
= (ברא' א,כז) בְּצַלְמוֹ בְּצֶלֶם אֱלֹהִים בָּרָא אֹתוֹ זָכָר וּנְקֵבָה = (ברא' ז,א) אֹתְךָ רָאִיתִי צַדִּיק לְפָנַי = (ברא' נ,כד) פָּקֹד יִפְקֹד אֶתְכֶם וְהֶעֱלָה אֶתְכֶם  (בדיוק כפי ש"השיבנו" כנג' ביהמ"ק הראשון ונשוב כנג' ביהמ"ק השני וחדש כנג' ביהמ"ק השלישי, גם כך פקד כנג' א, יפקד כנג' ב, והעלה כנגד ג) = משמרת משכן י-הוה = (דב' טו,טו) כִּי עֶבֶד הָיִיתָ בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם וַיִּפְדְּךָ יְ-הוָה אֱלֹהֶיךָ 





פנו וסעו לכם... (דברים א,ז)


פנו = 136 = סעו = קול (עניין גישור הקול בין המחשבה לדיבור בתהליך המצוה המעשית, עיניין הצהרת כוונת המצוה...?)


פנו וסעו לכם = 368 = בשם הוי"ה (זו הצהרת הכוונה של המצוה... לשם יחוד

קב"ה ושכינתיה...) = יום חדש = רוח א-להים חיים = רוח קדים (פונים ונוסעים
"על כנפי נשרים" הרי, ו-"רוח קדים" בבחינת תחמושת?)

דברים א, י: הוי"ה א-להיכם הרבה אתכם, והנכם היום ככוכבי השמים לרב = 
1692 = (תהלים עב,יד) מתוך ומחמס יגאל נפשם וייקר דמם בעיניו

ככוכבי השמים לרב = 705 = (ברא' א,ה) ויהי ערב ויהי בקר יום אחד = מלאה הארץ חמס מפניהם = (ברא' כד,מד) שתה = (ברא' כח,כ) ונתן לי לחם לאכל = (ברא' כז,לד) ויאמר לאביו ברכני גם אני אבי = (שמ' טו,א) כִּי גָאֹה גָּאָה סוּס וְרֹכְבוֹ רָמָה בַיָּם = (ויק' טז,ל) לטהר אתכם = (במ' יח,יא) אתך לחק עולם = עלה אשה ריח ניחח = (במ' לב,יג) תם כל הדור = (דב' ד,מ) נתן לך כל הימים = (דב' יב,י) א-להיכם מנחיל אתכם = (יהו' א,א) ויאמר י-הוה אל יהושע 




\\

מתוך ומחמס = 620 = כתר = חכמה בינה ודעת = צפנת = אשירה לי-הוה כי גאה גאה = דור קדוש = יפתח הגלעדי = רעש אדמה = רשעים
יגאל נפשם = 514 = (ברא' מט,ח - מברכת יעקב ליהודה) יוֹדוּךָ אַחֶיךָ יָדְךָ בְּעֹרֶף אֹיְבֶיךָ = (שמות א,יט - הנשים העבריות) כי חיות הנה = (שמ' לב,ו) וישב העם לאכל =  (דב' י,יז) אֱלֹהֵיכֶם הוּא אֱלֹהֵי הָאֱלֹהִים וַאֲדֹנֵי הָאֲדֹנִים הָאֵל הַגָּדֹל

תוך = 426 = ביעור חמץ = יעקב ורחל = עמוד האש

חמס = 108 = גהינם = גם זו לטובה = (יהו' ט,יח - את החוי היושב בגבעון, אשר השביע את נשיאי ישראל במרמה) ולא הכום
{אבן עזרא על ברא' ו,יא: חמס - בגזל ועשק, וקחת גם הנשים בחזקה. ומה שאמרו קדמונינו ז"ל כי טעם השחית כל בשר את דרכו, שכל חי לא שמר דרך תולדתו ועוד הנתיב הנטוע הידוע נכון הוא}
מתוך = 466 = אלף שנה = העולם המודרני = הרהורים = הר מוריה = חסד למשיחו = כישופים = שמעון = רבן יוחנן בן זכאי = הגאון רבי אליהו מוילנא = (ברא' טז,יא) כי שמע י-הוה = (ברא' יז,יב) יליד בית = (ברא' מא,כה) הא-להים עשה = (שמ' כב,ח) א-להים ישלם = (שמ' כד,ז) ונשמע = (שמ' לד,כט) ומשה לא ידע = (ויק' ג,א) אם זכר אם נקבה = (במ' ב,יד) ונשיא לבני גד = (במ' ז,נט) קרבן גמליאל = (במ' יד,כח) אעשה לכם  = (במ' יד,מג) העמלקי והכנעני = (במ' יז,כא) כל נשיאיהם = (דב' ח,ג) כי על כל מוצא פי י-הוה יחיה = (דב' ט,יט) קצף י-הוה עליכם = (דב' יא,כ) מזוזות = (דב' טז,א) בחדש האביב הוציאך = (דב' כה,יז) עמלק בדרך = (דב' כח,י) כל עמי הארץ = (דב' לא,ח) וי-הוה הוא ההלך לפניך הוא יהיה עמך
ומחמס = 154 = הצבא האדום = חילונים = לחם ויין = עולם הבא =  (ברא' ל,א) הבה לי בנים = (ברא' לט,ו) כי אם הלחם = (ברא' נ,א) ויבך עליו = (שמ' יד,כה) י-הוה נלחם = (שמ' כג,כז) כל איביך אליך = (שמ' לה,ה) כל נדיב לבו = ונסלח = (דב' ה,כב) א-להים חיים = (דב' ו,ד) י-הוה א-להינו י-הוה = (דב' ו,ו) על לבבך = (דב' יט,ג) ינחילך י-הוה = (דב' כז,יז) מסיג גבול

וייקר דמם בעיניו = 588 = בירושלם = (ברא' יב,יח) למה לא הגדת לי = (ברא' טו,יג) ידע תדע = (ברא' יח,ה) פת לחם = (ברא' יט,יט) הנה נא מצא עבדך חן בעיניך = (ברא' כד,יד) וגם גמליך אשקה = (ברא' כה,טז) הם בני ישמעאל = (ברא' כז,לד) צעקה גדלה ומרה = (ברא' כח,יב) סלם מצב ארצה = (ברא' כח,יח) וישכם יעקב = (שמ' כה,כ) ופניהם איש אל אחיו = (שמ' לג,יט) בשם י-הוה לפניך = (במ' יג,כט) עמלק יושב = (דב' טז,א) בחדש האביב הוציאך י-הוה א-להיך
\\


חצי ראשון של הפסוק: הוי"ה א-להיכם הרבה אתכם = 801 = אזי מלך שמו נקרא

(הרי, רק כשעם ישראל עבדי השם מתרבים עד מספר ששים ריבוא, הבורא ית' נמלך
כבי' על הבריאה, ובכך יש תיקון ראשוני לחפצו ית' מתוכו ברא עלמא?)



פסוק יא: הוי"ה א-להי אבותיכם יסף עליכם ככם אלף פעמים, ויברך אתכם כאשר דבר לכם


הוי"ה א-להי אבותיכם = ישראל


יסף עליכם ככם אלף פעמים = 751 = (תהלים י,טז) הוי"ה מלך עולם ועד אבדו

גוים מארצו = (עשיו מצד הס"א) שלטון כופרים (המגיע לנו מתוך שה' מוסיף לנו
כפי שעשינו, אלף פעמים?!!!) = (בראשית לו,יט) ואלה בני עשו ואלה אלופיהם
הוא אדום

-----


רק נקודות למחשבה:

דברים א,ל: ... הוא ילחם לכם = קץ
פסוק לב: ובדבר הזה = רל"א

ולתיקון ציור ההסטוריה?:

דברים א,לה: ... הדור הרע הזה = 507 = בנימין זאב הרצל = עין לציון צופיה = זרש = בית המן

ובסוף הפרשה, דברים ג,כב: הוי"ה א-להיכם הוא הנלחם לכם = 367 = בשס"ה

(דהיינו, בכח קיום המצוות לא תעשה בנו, בזה הקב"ה משתמש, זה כביכול הדלק
המניע את מנוע הגאולה מן הגולים אותנו)

הוא הנלחם לכם = 235 = אהבה ויראה = צפניה = (ברא' יז,ו) לגוים ומלכים = (שמ' ט,כז) י-הוה הצדיק = (שמ' יב,כז) ויקד העם = (ויק' יא,כז) טמאים הם לכם = (במ' כא,ה) לחם ואין מים = (דב' ה,ג) היום כלנו חיים

----------------------------

ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם
Tratamiento del sintoma para provocar la transformacion del problema d fondo, como en el ejemplo de los grafologos

Mas aun, si se trata de hacer el mikdash individual d jok umishpat y torah y mitsvot, para q haya kli (mikdash) para la shejinah

Para el 3o, esta prometido q

כי ביה"מ ירד מן השמים

וזרקתי עליכם מים טהורים וטהרתם
ומלתי את בשר לבבכם וכו

אך יש הזדמנות לאחישנה, לבנות לו את המקדש ולהביא את השכינה
הקניית הצורה תהיה בכפיה

אין תגובות: