AbracaAdabrá.Ediciones

יום ראשון, 21 ביוני 2009



בס"ד

"הבדלו מתוך העדה הזאת ואכלה אתם כרגע" = 1806 = תעודת כשרות = [איוב לא,לו] אִם-לֹא עַל-שִׁכְמִי, אֶשָּׂאֶנּוּ; אֶעֶנְדֶנּוּ עֲטָרוֹת לִי

=
[איוב ו, טז]הקדרים מני־קרח עלימו יתעלם־שלג (הַקֹּדְרִים מִנִּי-קָרַח; עָלֵימוֹ, יִתְעַלֶּם-שָׁלֶג. )
[איוב לא, לו]אם־לא על־שכמי אשאנו אענדנו עטרות לי
[במדבר טז, כא]הבדלו מתוך העדה הזאת ואכלה אתם כרגע
[במדבר כג, ו]וישב אליו והנה נצב על־עלתו הוא וכל־שרי מואב
[דברי הימים ב׳ כה, ב]ויעש הישר בעיני יהוה רק לא בלבב שלם (זה כנגד מחלוקת שלא לשמה, מדובר על אמציהו )

הבדלו מתוך העדה הזאת = 1010 = [תהילים קלו, יג] לגזר ים־סוף לגזרים כי לעולם חסדו ( "לגזר לגזרים" זה דוקא להבדיל בין האחד לשנו, הבדלו --- לגזר ים סוף לגזרים = 726 [בכן: ואכלה אתם כרגע = סוד לגזר ים סוף לגזרים] = [תהילים קיח, ט] טוב לחסות ביהוה מבטח בנדיבים [וזה מוסבר "כי לעולם חסדו] ; כי לעולם חסדו = 284 = פרד = אהל אברהם = ברא מזכי אבא = הוי-ה ירחם = הוי-ה נצב עליו = הוא אמר ויהי = לעיני כל הגוים [כל אחד מהדברים האמורים "כי לעולם חסדו" משמע בו גם "לעיני כל הגוים"] = מלך מוחל וסולח = עטרה \\\ "כי לעולם חסדו" מופיע 26 פע' בתהי' קלו: 284 * 26 = 7384 = [דהי"ב כ,לז] וַיִּתְנַבֵּא אֱלִיעֶזֶר בֶּן-דֹּדָוָהוּ, מִמָּרֵשָׁה, עַל-יְהוֹשָׁפָט, לֵאמֹר: כְּהִתְחַבֶּרְךָ עִם-אֲחַזְיָהוּ, פָּרַץ יְהוָה אֶת-מַעֲשֶׂיךָ, וַיִּשָּׁבְרוּ אֳנִיּוֹת, וְלֹא עָצְרוּ לָלֶכֶת אֶל-תַּרְשִׁישׁ \\ "כי לעולם חסדו" מופיע 43 פע' בתנ"ך: 284 * 43 = 12212 ) = 1010 = במוצאי שביעית בן דוד בא = לירושלים של מטה = לפדות נפשכם = נשמה יתרה = ושחת ארצה = ומורה לא יעלה על ראשו = ויעמד מלאך הוי-ה במשעול הכרמים = את הא-להים התהלך נח = אש קטרת = משכני אחריך נרוצה (כאילו כבר מצופה שיענו "משכני אחריך נרוצה" ובמקום זה, מבקשים רחמים על ישראל)

ואכלה אתם כרגע = 796 = יצר מלכות = [משלי יג, יא] הון מהבל ימעט וקבץ על־יד ירבה = חשבון נפש = נשמות = האבות הן הן המרכבה = ויירא יעקב מאד ויצר לו (וע"כ, מפרשים בהתח' הפרשה בן-יצהר בן-קהת וגו' שיעקב התפלל לא להיזכר באותו מעשה) = ולעולמי עד תמלוך בכבוד (זו תכלית הצדק בכלל, וכליה זו בפרט) = לטוטפת בין עיניכם = תבוא עליהם הברכה = משל ונמשל = ממקומו הוא יפן ברחמיו לעמו = [דהי"א ו,ח] אלקנה בנו ואביסף בנו ואסיר בנו (הפסוק הקודם אומר: בני קהת עמינדב בנו קרח בנו אסיר בנו) = והנה עליהם גידים ובשר = מי כמכה נאדר בקדש = כי עת לחננה כי בא מועד

[
ד"א ואכלה אתם = 503 = [דברי הימים א׳ א, כז] אברם הוא אברהם (אחרי שאת הא-להים התהלך נח = הבדלו מתו העדה הזאת) = היהודים המשיחיים = אמר ויהי צוה ויעמד = בית הא-להים (השירות בו היתה התביעה הראשית של קרח) = למה יאמרו הגוים איה א-להיהם = לכתחילה (לפי פירוש הרמב"ן והכלי יקר, נראה כאילו לכתחילה כל ישראל נהיו בני כליה לכתחילה על שהתפתו מדברי קרח, ותפלת משה ואהרון כנופלם על פניהם היתה על ענישת רק אותו רשע ובדיעבד \בדיעבד = 92 = כיבוד אב ואם\ לזכות את ישראל שלא חטאו במעשה) ; כרגע = 293 = אם אין אני לי מי לי = באר מים = דור המבול = טוב ורע = מזמור = בארץ = בהר א-להים = הן לא יאמינו לכם = פסיעה גסה = סוד הבריאה = נהדר בכבוד = לא טעמו טעם חטא = חכמי הדור = ובהם נהגה יומם ולילה = חכמה חסד נצח = האדם נפש חיה = אדיר במרום = דרש = צדקה ורחמים = שקיעה + חטא ]

ר"ת המההוא"כ = 82 = עובד = לב האדם = ביסוד = אנא בכח = חסיד = יודו להוי-ה = כבוד אב ואם = כי לו יאה = מהוי-ה היא = לבן = אל נא

א"א בדלתועדזאאכלתר"ג = 1178 = כשש מאות אלף (עליהן חלתה הגזרה לכתחילה כנ"ל) = ויברך א-להים את יום השביעי = וַהֲרִיקתִי לָכֶם בְּרָכָה עַד-בְּלִי-דָי = לא-תִרְאֶה אֶת-פָּנַי = חֵרֵף מַעַרְכוֹת אֱלהִים חַיִּים (דוד מתכונן לנצח את גלית [ש"א יז,כו] וַיֹּאמֶר דָּוִד, אֶל-הָאֲנָשִׁים הָעֹמְדִים עִמּוֹ לֵאמֹר, מַה-יֵּעָשֶׂה לָאִישׁ אֲשֶׁר יַכֶּה אֶת-הַפְּלִשְׁתִּי הַלָּז, וְהֵסִיר חֶרְפָּה מֵעַל יִשְׂרָאֵל: כִּי מִי, הַפְּלִשְׁתִּי הֶעָרֵל הַזֶּה, כִּי חֵרֵף, מַעַרְכוֹת אֱלֹהִים חַיִּים )
= 1178 =
[יהושוע יט, כה]ויהי גבולם חלקת וחלי ובטן ואכשף
[משלי יב, ט]טוב נקלה ועבד לו ממתכבד וחסר־לחם
[תהילים צ, יג]שובה יהוה עד־מתי והנחם על־עבדיך


ס"ת וכהתהמ"ע = 546 = שלום עליכם = תקום = מסילות = ישראלה = אות על ידכה = הוי-ה פוקח עורים = זכרונו לברכה = יבא דודי לגנו ויאכל פרי מגדיו = כי אתה הוי-ה טוב ומטיב = מצוה צריכה הכנה = צאתך ובואך = שומר = תלדי בנים = מעלות = המלאך הגאל אתי = מ"ב * י"ג (אהי"ה * הוי"ה) = ובעל הכנפים יגיד דבר (מתוך קוה' י,כ: גַּם בְּמַדָּעֲךָ, מֶלֶךְ אַל-תְּקַלֵּל, וּבְחַדְרֵי מִשְׁכָּבְךָ, אַל-תְּקַלֵּל עָשִׁיר: כִּי עוֹף הַשָּׁמַיִם יוֹלִיךְ אֶת-הַקּוֹל, וּבַעַל הכנפים (כְּנָפַיִם) יַגֵּיד דָּבָר ) = אח"ד * אהו"ה + אח"ד * הוי"ה

--------------------------------------------------

ויפלו על פניהם = 417 = זית = פרנסה טובה = שמן זך

ויפלו על פניהם ויאמרו = 680 = ברכת החמה = טוב לצדיק וטוב לשכנו = התרעה

א-ל א-להי הרוחת לכל בשר = 1278 =
[ויקרא יג, טז]או כי ישוב הבשר החי ונהפך ללבן ובא אל־הכהן
[תהילים נא, ד]הרבה כבסני מעוני ומחטאתי טהרני

האיש אחד יחטא ועל כל העדה תקצף = 1267 =
[ירמיהו ו, ב]הנוה והמענגה דמיתי בת־ציון
[ירמיהו לב, כז]הנה אני יהוה אלהי כל־בשר הממני יפלא כל־דבר
[תהילים ז, יא]מגני על־אלהים מושיע ישרי־לב
[תהילים קיט, מו]ואדברה בעדתיך נגד מלכים ולא אבוש

כל הפסוק = 3225 =
[איכה ב, ו]ויחמס כגן שכו שחת מעדו שכח יהוה בציון מועד ושבת וינאץ בזעם־אפו מלך וכהן
[במדבר טז, כב]ויפלו על־פניהם ויאמרו אל אלהי הרוחת לכל־בשר האיש אחד יחטא ועל כל־העדה תקצף
[בראשית טו, ג]ויאמר אברם הן לי לא נתתה זרע והנה בן־ביתי יורש אתי
[ישעיהו ל, יט]כי־עם בציון ישב בירושלם בכו לא־תבכה חנון יחנך לקול זעקך כשמעתו ענך
[תהילים קכז, ב]שוא לכם משכימי קום מאחרי־שבת אכלי לחם העצבים כן יתן לידידו שנא


כל הפסוק

ר"ת ועפואאהלבהאיוכה"ת = 648 = תרחם = רחמי שמים = א-להים יראה לא השה = אוהב צדקה ומשפט = אל תיראו = ברכת הוי-ה = דביר ביתך = הוי-ה א-להיך נותן לך = הכה בכורי מצרים = השכם והערב = כבוד התורה = לנו מלך גואל ומושיע = מבין אל כל מעשיהם = מרנן ורבנן = נס בתוך נס = ספק ספקא לקולא = שלוחא דרחמנא = שמעו דבר הוי-ה = שְׁחוֹרָה אֲנִי וְנָאוָה = וּפִתְאם- יָבוֹא אֶל-הֵיכָלוֹ = הֲנטַע אזֶן הֲלא יִשְׁמָע = אֵיכָה יָשְׁבָה בָדָד הָעִיר \

א"א יפלניהיאמרלהרוחכשאיחחטעעדק"צ = 1375 = דרך ארץ פלשתים ([שמות יג,יז] וַיְהִי, בְּשַׁלַּח פַּרְעֹה אֶת-הָעָם, וְלֹא-נָחָם אֱלֹהִים דֶּרֶךְ אֶרֶץ פְּלִשְׁתִּים, כִּי קָרוֹב הוּא: כִּי אָמַר אֱלֹהִים, פֶּן-יִנָּחֵם הָעָם בִּרְאֹתָם מִלְחָמָה--וְשָׁבוּ מִצְרָיְמָה ) = הָרֵם אֶת מַטְּךָ וּנְטֵה אֶת יָדְךָ עַל הַיָּם = בְתוּלָה אֲשֶׁר לא-יָדְעָה אִישׁ \
[דברי הימים א׳ ט, כח]ומהם על־כלי העבודה כי־במספר יביאום ובמספר יוציאום
[יחזקאל כג, יג]וארא כי נטמאה דרך אחד לשתיהן
[משלי ל, ה]כל־אמרת אלוה צרופה מגן הוא לחסים בו
[משלי ל, לג]כי מיץ חלב יוציא חמאה ומיץ־אף יוציא דם ומיץ אפים יוציא ריב
[תהילים כ, ט]המה כרעו ונפלו ואנחנו קמנו ונתעודד
[תהילים סח, ל]מהיכלך על־ירושלם לך יובילו מלכים שי
[תהילים קו, טז]ויקנאו למשה במחנה לאהרן קדוש יהוה (מדבר בדיוק על המקרה שלנו)


ס"ת ולמוליתלרשדאללה"פ = 1202 = תורה נביאים כתובים = בְּרֵאשִׁית בָּרָא אֱלהִים = וְקָרַמְתִּי עֲלֵיכֶם עוֹר = וַתְּמַלֶּאנָה אֶת הָרְהָטִים = וַיַּעֲנֵהוּ בָאֵשׁ מִן-הַשָּׁמַיִם עַל מִזְבַּח הָעלָה = וַיִּצק שֶׁמֶן עַל ראשָׁהּ
[איוב כה, ד]ומה־יצדק אנוש עם־אל ומה־יזכה ילוד אשה (בחינת הכנעה מתוך יראת הרוממות)
[איוב לט, יג]כנף־רננים נעלסה אם־אברה חסידה ונצה
[דברי הימים א׳ יב, טו]אלה מבני־גד ראשי הצבא אחד למאה הקטן והגדול לאלף
[ויקרא כה, מח]אחרי נמכר גאלה תהיה־לו אחד מאחיו יגאלנו
[תהילים עח, סז]וימאס באהל יוסף ובשבט אפרים לא בחר
[תהילים קט, יב]אל־יהי־לו משך חסד ואל־יהי חונן ליתומיו
[תהילים קיט, קמ]צְרוּפָה אִמְרָתְךָ מְאֹד; וְעַבְדְּךָ אֲהֵבָהּ ( בחי' הכנעה מתוך אהבה, מודעות טבעית, בחי' חרות על הלוחות -- מצודת דוד - צרופה - אמרתך צרופה מסיג ושגיאה לכן אאהב אותה)

-----------------------------------------------------------------

[במדב' טז,כו] וידבר אל העדה לאמר סורו נא מעל אהלי האנשים הרשעים האלה ואל תגעו בכל אשר להם פן תספו בכל חטאתם

וידבר אל העדה לאמר = 608 = אין יאוש בעולם כלל = משיח צדקנו = תרח

"סורו נא מעל אהלי האנשים הרשעים האלה ואל תגעו בכל אשר להם" = 2725


[במדבר לב, לט]וילכו בני מכיר בן־מנשה גלעדה וילכדה ויורש את־האמרי אשר־בה
[בראשית מב, כט]ויבאו אל־יעקב אביהם ארצה כנען ויגידו לו את כל־הקרת אתם לאמר
[יחזקאל לח, י]כה אמר אדני יהוה והיה ביום ההוא יעלו דברים על־לבבך וחשבת מחשבת רעה
[יחזקאל מ, ב]במראות אלהים הביאני אל־ארץ ישראל ויניחני אל־הר גבה מאד ועליו כמבנה־עיר מנגב
[מיכה א, טו]עד הירש אבי לך יושבת מרשה עד־עדלם יבוא כבוד ישראל
[קוהלת ב, ד]הגדלתי מעשי בניתי לי בתים נטעתי לי כרמים
[שופטים יד, יא]ויהי כראותם אותו ויקחו שלשים מרעים ויהיו אתו

האנשים הרשעים האלה = 1072 = אשריך ישראל = ירכתי ביתך = נפילת התאומים = [קוהלת י, ט]מסיע אבנים יעצב בהם בוקע עצים יסכן בם



-------------------------------------------------------

תבלעמו ארץ

אין תגובות: