AbracaAdabrá.Ediciones

יום ראשון, 9 באוגוסט 2009

בסוד תיקוני יום הכיפורים, דרוש ממס' יומא פ"ח משנה א

בס"ד

תיקוני זו"ן ביום הכיפורים

מסכת יומא פרק ח

דף עג, ב משנה יום הכפורים אסור באכילה ובשתיה וברחיצה ובסיכה ובנעילת הסנדל ובתשמיש המטה והמלך והכלה ירחצו את פניהם והחיה תנעול את הסנדל דברי רבי אליעזר וחכמים אוסרין האוכל ככותבת הגסה כמוה וכגרעינתה והשותה מלא לוגמיו חייב כל האוכלים מצטרפין לככותבת וכל המשקין מצטרפין למלא לוגמיו האוכל ושותה אין מצטרפין:



וכן בהשתלשלות הספירות בעולמות:

יום הכפורים אסור (המהלך בגימטריא הוא בינתיים שולי, אע"פ שמבטיח בשר רב)

כנג' מידת חסד: באכילה = 68 = חטאים = חיים = לולב = חלל = חכם = ויבן = אהי-ה הוי-ה אהי-ה = א-ל הכבוד = אנוהו = באי כלה = בן זוג = הוי-ה לבדו = חילך = כל חי

כנג' מידת גבורה: ובשתיה = 723

כנג' ת"ת: וברחיצה

כנג' נצח-הוד: ובסיכה

כנג' הוד-נצח: ובנעילת הסנדל

כנג' יסוד: ובתשמיש המטה

(ואז, בהתלבשות המלכות המתוקנת בכתר של העולם מתחתיה, בחינות אמונה-עונג-רצון מאירות בג' אנפין מלך-כלה-חיה כדלה'):
והמלך והכלה ירחצו את: פניהם (יזדווגו בת"ת דז"א) והחיה תנעול את הסנדל (החיה היא האשה אשר ילדה כמו בפסוק "כי חיות המה", ובכן ישנו הניצוח שבלידה וההוד בהד ובהודאה ובהודיה לאחריה, נצח והוד נזדווגים בסוד הוי-ה צבא') דברי רבי אליעזר;

וחכמים אוסרין האוכל ככותבת הגסה כמוה וכגרעינתה והשותה מלא לוגמיו חייב כל האוכלים מצטרפין לככותבת וכל המשקין מצטרפין למלא לוגמיו האוכל ושותה אין מצטרפין (כי התיקון של יוה"כ הוא בעיקר בחי' מעשה השיך ליחוד נו"ה, כאשר חו"ג עדין בפירוד, כי בעולם העשיה לא ניתן לתקן כי אם מלמטה למעלה מכלי המעשה אל המוחין, בבחי' מחשבה הולכת אחרי המעשה)



אין תגובות: