AbracaAdabrá.Ediciones

יום שבת, 5 בדצמבר 2009

נצוצות מתוך פרשת וישלח (במיעוט נורא, רק התחלת טיוטה)


[ברא' לב,ב] וְיַעֲקֹב הָלַךְ לְדַרְכּוֹ וַיִּפְגְּעוּ-בוֹ מַלְאֲכֵי אֱלֹהִים = 873 = אז ישיר משה =   [איוב ו,ז] מאנה לנגוע נפשי המה כדוי לחמי = [איוב לד,ב] שמעו חכמים מלי וידעים האזינו לי = [במ' י,לד] וענן יהוה עליהם יומם בנסעם מן־המחנה = [תהי' כה,א] לדוד אליך יהוה נפשי אשא

ויעקב הלך לדרכו = 503 = גשר = שגר = בראש = [במ' לד,כא] למטה בנימן אלידד בן־כסלון = [דה"א א,כז] אברם הוא אברהם = עושה חסדים = פתחיה = קנה בושם = רגש = שמחה גדולה היא לנו

הלך לדרכו = 315 = גאולה אחרונה = אשדוד = יצירה = כפירה
לדרכו = 260 = 10 * הוי-ה = צעק

ויפגעו בו מלאכי א-להים = 370 = במהרה בימינו = משל = רענן = שלם = פרץ


(מתוך ברא' לב,יא):  ...  כִּי בְמַקְלִי עָבַרְתִּי אֶת-הַיַּרְדֵּן הַזֶּה וְעַתָּה הָיִיתִי לִשְׁנֵי מַחֲנוֹת

במקלי = 182 = יעקב = זעקה = מלאך הא-להים = אמן אמן
עברתי = 682 = מעשה מרכבה
את הירדן הזה = 687 = שומר מצוה = תזריע = ע"ב + ס"ג + מ"ה + ב"ן + קס"א +  קמ"ג + קנ"א {ז' מילוי' דזו"ן} = זרע קודש = שמים וארץ = [תהילים פו,ג] חנני אדנ-י כי אליך אקרא כל היום = תרי"ג + בואי כלה {"בואי כלה" היא משל לכוונה במצוות "לשם יחוד קב"ה ושכינתיה" ונאמר לשכינה היא המלכות} 

וְעַתָּה הָיִיתִי לִשְׁנֵי מַחֲנוֹת = 1810 =  [איוב לה,ז] אם־צדקת מה־תתן־לו או מה־מידך יקח = [איוב לח,י] ואשבר עליו חקי ואשים בריח ודלתים = [במ' כד,ו] כנחלים נטיו כגנת עלי נהר כאהלים נטע יהוה כארזים עלי־מים  = [ויק' יט,ה] וכי תזבחו זבח שלמים ליהוה לרצנכם תזבחהו  = [שמ' מ,כח] וישם את־מסך הפתח למשכן  = [תהי' עח,נא] ויך כל־בכור במצרים ראשית אונים באהלי־חם  =  [תהי' קב,א] תפלה לעני כי־יעטף ולפני יהוה ישפך שיחו

 לשני מחנות = 894 = בן פורת יוסף = ברוכה אסתר = ויבא גם השטן בתוכם = שמחת עולם = שעבוד מלכויות = [תהי' צב,ט] ואתה מרום לעלם הוי-ה

הייתי לשני מחנות = 1329 = [ברא' לב,כב - זה באותו מעשה: יא פסוקים קדימה!] ותעבר המנחה על־פניו והוא לן בלילה־ההוא במחנה = [איוב טו,לה] הרה עמל וילד און ובטנם תכין מרמה = [איוב יח,כא] אך־אלה משכנות עול וזה מקום לא־ידע־אל  = [מש' כ,כ] מקלל אביו ואמו ידעך נרו באישון חשך = [תהי' נא,ג] חנני אלהים כחסדך כרב רחמיך מחה פשעי




אין תגובות: