AbracaAdabrá.Ediciones

יום רביעי, 16 באוקטובר 2013

בפרשת וירא

ב"ה

שלש סאים קמח ס"ת שמח

שלש סאים = 741 = שלושה ימים = קרן ישועה =  מעתה ועד עולם

מצוה = אפס (אפס הוא מצב ראשוני בו "אין עוד", ו"מצוה" תהפוך אותו לכלי)= אין עוד = מלאכים = מנחם אב = נאמן = צאן = 141
מלך העולם = 241
שלוה = אמש = אשם = משא = מגן אברהם = פרה אדומה    \ יש אשם ופרה אדומה לכפר ולהיטהר, מגן אברהם עליו להישען ושלוה מתוך אמונה שלמה \ = 341
אמת = והיא שעמדה = 441
ישראל = אור חושך = דוד ויהונתן = מצאתי = רואה ואינו נראה = 541
מארת = שלושה = ברצון קבלו עליהם ("...ומלכותו ברצון קבלו עליהם משה ובני ישראל לך ענו שירה בשמחה רבה ואמרו כולם מי כמוך...") = מלכי ישראל = 641
מעתה ועד עולם = שלש סאים = שלושה ימים = קרן ישועה = 741
צדיקים מהפכים דין לרחמים = רצון להשפיע = שבעה אושפיזין = 841


קמח סלת = 638 = אברהם יצחק יעקב = הזוהר הקדוש

שלש סאים קמח סלת = 1379 = [תהי' לד,יג] מי האיש החפץ חיים אהב ימים לראות טוב {מי האיש = 366 = חשבון = כבדהו וחשדהו = כיפורים; החפץ חיים אהב ימים = 359 = משיח + 1; לראות טוב = 654 = [איכה ג,לב] כִּי אִם-הוֹגָה וְרִחַם כְּרֹב חֲסָדָיו  - רש"י: כי אם הוגה - אם האדם מביא עליו יגון בשביל עונו ואחר כך וריחם כרוב חסדיו; הוגה ויגה - לשון תוגה הם= [תהי' לז,ו] והוציא כאור צדקך ומשפטך כצהרים

= לושי ועשי עגות = 1211 = שלוש עשרה = [תהי' יח,לב] כי מי אלוה מבלעדי י-הוה ומי צור זולתי אלהינו = [דה"ב יד,א] ויעש אסא הטוב והישר בעיני י-הוה א-להיו

בן בקר רך וטוב = 597 = לאבותינו ולנו = אמונה תמימה = [תהי' כב,ט] גֹּל אֶל-יְהוָה יְפַלְּטֵהוּ    יַצִּילֵהוּ כִּי חָפֵץ בּוֹ {רש"י: גול אל ה' - כמו לגולל יש לאדם לגולל יהבו ומשאו ליוצרו למען יפלטהו  -  מצודת דוד:  כי חפץ בו - במי שבוטח בו כראוי; גול - אבל המגלגל ומסבב בטחונו אל ה' הוא מצילו}

בן בקר = 354 = וישלח = חומש = שליטה = יום הזיכרון
 רך וטוב = 243 = גמר = יזכור

אחרי בלתי היתה לי עדנה ואדני זקן = 1478 = [איוב ט,ב] אָמְנָם יָדַעְתִּי כִי-כֵן    וּמַה-יִּצְדַּק אֱנוֹשׁ עִם-אֵל {מצודת דוד: אמנם וגו' - בא להשיב על דברי בלדד ואמר מה שאמרת האל יעות משפט וגו' הנה באמת ידעתי גם אני כי כן הוא בעבור זה שפטתי שהכל בא מצד המערכה אבל כל תלונתי מהו הגמול כאשר יצדק אנוש עם אל ללכת בדרכיו הלא גם הוא נעזב להנהגת המערכה והיה כצדיק כרשע ומקרה אחד להם}

ועוד על איוב ט,ב:

אמנם ידעתי כי כן = 725 = [נחום א,ז] טוֹב יְהוָה לְמָעוֹז בְּיוֹם צָרָה וְיֹדֵעַ חֹסֵי בוֹ 
רש"י: טוב ה' למעוז - ואף בשעה שהוא נפרע מאויביו לא זזו רחמיו מלהטיב ליראיו ולא כמדת בשר ודם שכשהוא עסוק בזו אינו פנוי בזו כענין שנאמר (שם טו) ה' איש מלחמ' ה' שמו כמו שהוא במכילתין ; ויודע - את צרכי חוסי בו
מצודת דוד: טוב ה' למעוז וגו' - ר"ל אף ביום צרה כשהוא עוסק בהבאת המשפט עכ"ז הוא טוב אז להיות למעוז ולחוזק ונותן לב לדעת את החוסים בו להזמין להם הצלה ועזר לא כבשר ודם שאין מי יעמוד לפניו בעת זעמו ולא יתן אז לב להיטיב עם מי

מצודת ציון: למעוז - ענין חוזק, חוסי - ענין בטחון

וּמַה-יִּצְדַּק אֱנוֹשׁ עִם-אֵל = 753 = י-הוה ממלא כל עלמין ומסובב כל עלמין = וידעתם כי אני י-הוה א-להיכם = ימלל גבורות י-הוה = ינוסו משנאיך מפניך = כאשר דבר י-הוה = נדחי ישראל יכנס

\\
אחרי בלתי = 661 = אסתר = [איוב ג,לג] כי לא ענה מלבו ויגה בני איש = הנה כחומר ביד היוצר = לשון הרע = שושנה = תיקון הכללי
היתה לי עדנה ואדני זקן = 817 = דבר תורה = שקר החן והבל היופי



ושמרו דרך י-הוה לעשות צדקה ומשפט
צדקה ומשפט = 634 = צבא ישראל

הלך עמם לשלחם = תרי"ג



אין תגובות: