AbracaAdabrá.Ediciones

יום שישי, 24 באפריל 2015

גלם קדושים ז

קדושים, עליה של שבת קודש, מלכות בשבוע. ויק' כ,כב: "ושמרתם את כל חקתי ואת כל משפטי ועשיתם אתם, ולא תקיא אתכם הארץ אשר אני מביא אתכם שמה לשבת בה".
אדם הנוהג כאילו הכל מקרה בעולם, מסיר מעל עצמו את ברכת ההשגחה הגלויה מאת ה', מפקיר כבי' את עצמו לתעלולי הטבע. אך אתם, שמעו דבר תבונה, "ושמרתם את כל חקתי ואת כל משפטי ועשיתם אתם, ולא תקיא אתכם הארץ אשר אני מביא אתכם שמה לשבת בה" = 7583, כי מאת ה' הנחלה, והמשכיותה לשלום כרוך בעשיית תורתו בעולם הזה ללא שום סטיה מן הדרך הטובה; עד כדי שיתבע הנביא אף את דוד המלך בתוכחה קשה: [ש"ב יב,ט] "מדוע בזית את דבר י-הוה, לעשות הרע בעינו (בעיני)? את אוריה החתי הכית בחרב, ואת אשתו לקחת לך לאשה, ואתו הרגת בחרב בני עמון", הרי ראשית מחשבתו על בתשבע הוא כבר הכאה בחרב את אוריה, ומוך כך, אף כשיהרג על ידי בני עמון, יהיה כאילו דוד עצמו הוא האוחז את החרב. ויש דברים ברומו של עולם ורק הנגלות לנו; וכדברי הגמרא (שבת נו,א): כל האומר דוד חטא אינו אלא טועה.
ונודע לכם, "ושמרתם את כל חקתי ואת כל משפטי ועשיתם אתם" = 4118 = [שמ' כב,ד] "כי יבער איש שדה או כרם, ושלח את בעירה, ובער בשדה אחר: מיטב שדהו ומיטב כרמו ישלם" = [דב' ו,כה] "וצדקה תהיה לנו כי נשמר לעשות את כל המצוה הזאת, לפני י-הוה א-להינו, כאשר צונו" = (אסתר ג,יב) "ויכתב ככל אשר צוה המן אל אחשדרפני המלך ואל הפחות אשר על מדינה ומדינה, ואל שרי עם ועם"

ועשיתם אתם = 1267 = [ירמ' לב,כז] "הנה אני י-הוה, אלהי כל בשר. הממני יפלא כל דבר?" = [תהי' ז,יא] "מגני על א-להים, מושיע ישרי לב" = [תהי' קיט,מו] "ואדברה בעדתיך נגד מלכים, ולא אבוש" = (ברא' כג,יא) "לעיני בני עמי נתתיה לך" = (ברא' מא,טז) "יענה את שלום פרעה" = (שמ' כט,כד) "ושמת הכל על כפי אהרן" = (במ' י,ו) "תרועה יתקעו" = (שופ' י,ט) "ותצר לישראל" = (ש"א טו,ל) "והשתחויתי לי-הוה א-להיך" = (ש"א יז,טו) "לרעות את צאן אביו" = (ש"ב יב,כח) "אסף את יתר העם" = (דה"א כב,יז) "ויצו דויד לכל שרי ישראל" = (דה"ב כט,כח) "והשיר משורר" = (מש' ב,כא) "כי ישרים ישכנו ארץ"

ולא תקיא אתכם הארץ אשר אני מביא אתכם שמה לשבת בה = 3465 = [שמ' לו,ה] "ויאמרו אל משה לאמר: מרבים העם להביא מדי העבדה, למלאכה אשר צוה י-הוה לעשת אתה" = [במ' כד,ח] "אל מוציאו ממצרים, כתועפת ראם לו; יאכל גוים צריו, ועצמתיהם יגרם, וחציו ימחץ" = [תהי' סה,ט] "וייראו ישבי קצות (קצוות) מאותתיך, מוצאי בקר וערב תרנין" = (יש' לח,ח) "הנני משיב את צל המעלות אשר ירדה במעלות אחז בשמש"









אין תגובות: