AbracaAdabrá.Ediciones

יום חמישי, 16 באפריל 2015

גלם מצורע ז

מצורע, עליה של שבת קודש, מלכות בשבוע. ויק' טו,לא: "והזרתם את בני ישראל מטמאתם, ולא ימתו בטמאתם, בטמאם את משכני אשר בתוכם".
כאמור, הכל לטובת האדם. לקיום יעודו הוא צריך חיים, וחיים מתקימים בתנאי שלא מטמאים את מקדש ה' אשר בלב כל אחד. על כן, נחוץ להזיר, לסייג, את בני ישראל מהטומאה כדי שהיא לא תאחז בלבם. כי כשהמקדש שבלב נטמא, אז גם הזה שבחיים נקרא מת. והזה שמת ומקדשו טהור בקרבו, יהיה חי לעולמי עולמים.

והזרתם את בני ישראל מטמאתם, ולא ימתו בטמאתם, בטמאם את משכני אשר בתוכם = 5059 = [ויק' כו,מה] "וזכרתי להם ברית ראשונים, אשר הוצאתי אתם מארץ מצרים לעיני הגוים, להיות להם לא-להים, אני י-הוה" = [דב' א,כא] "ראה נתן י-הוה א-להיך את הארץ: עלה, רש, כאשר דבר י-הוה א-להי אבתיך לך. אל תירא ואל תחת" = [מ"א ז,כא] "ויקם את העמדים (העמודים) לאולם (לאולם) ההיכל; ויקם את העמוד הימני ויקרא את שמו יכין, ויקם את העמוד השמאלי ויקרא שמו בעז" = [מ"ב ב,ה] "ויגשו בני הנביאים אשר ביריחו אל אלישע, ויאמרו אליו: הידעת כי היום י-הוה לקח (לוקח) את אדני מעל ראשך? ויאמר: גם אני ידעתי; החשו"


בטמאם את משכני אשר בתוכם = 1882 = [במ' ל,יח] "וכל הטף בנשים אשר לא ידעו משכב זכר, החיו לכם" = [יש' נז,יח] "דרכיו ראיתי וארפאהו, ואנחהו, ואשלם תנחמים לו ולאבליו" = [ירמ' ה,ד] "ואני אמרתי: אך דלים הם. נואלו כי לא ידעו דרך י-הוה, משפט א-להיהם" = [תהי קיט,צה] "לי קוו רשעים לאבדני, עדתיך אתבונן" = [תהי' קיט,צט] "מכל מלמדי השכלתי, כי עדותיך שיחה לי" = [תהי' קמט,ו] "רוממות א-ל בגרונם, וחרב פיפיות בידם" = [איוב טז,ב] "שמעתי כאלה רבות; מנחמי עמל כלכם" = [מש' כ,ט] "מי יאמר: זכיתי לבי, טהרתי מחטאתי" = [מש' כז,א] "אל תתהלל ביום מחר, כי לא תדע מה ילד יום" = (דב' כח,מה) "בקול י-הוה א-להיך, לשמר מצותיו וחקתיו" = (ש"ב יב,כד) "את בת שבע אשתו" = (מ"ב ה,א) "ונשא (ונשוא) פנים, כי בו נתן ה' תשועה" = (תהי' ג,ח) "שני רשעים שברת" = (איוב לג,כב) "ותקרב לשחת נפשו"







אין תגובות: