תכונות ארבע החיות שחלם דניאל ז,ד וגו':
///בהקבלה לקלפים 9,11,4,10 בטארוט שלנו ///
1.
כאריה עם כנפי נשר ורגליים של אדם
ולבב אנש יהיב לה = 453 = נפש חיה = מלך המשיח = [תהי' ה,ב] אמרי האזינה הוי-ה בינה הגיגי = צדיק גמור = יום השביעי = הַקּל קוֹל יַעֲקב = אִישׁ כִּי יְבֻלָּע = וְהִיא לא-יָדְעָה אִישׁ = מִי שְׁמֶךָ כִּי-יָבא ={אהֶל שִׁכֵּן בָּאָדָם (שכינה)}= מַה זּאת = א-להים חשבה לטובה = ביאת גואל = הרהור הלב = וענן הוי-ה עליהם יומם = חדש מנחם אב = ימול לכם כל זכר = כוכבי השמים = עד יצא כנגה צדקו = רחם אב על בנים = להחית = תבאן = בהמתו = ואבדתם = זולתי = החלתי = בתוליה = הבמות = והושיענו = גליתי = תנבא = תמוז
la figura del ermitaño, encerrado en estado de contención para enmendar su corazón, representado por la serpiente que en su mano se ha convertido en cayado
ולבב אנש = 391 = ישועה = ויאמר אליו: אני י-הוה = (ברא' לח,טז) "ויאמר הבה נא אבוא אליך" = (במ' יא,ב) "ויצעק העם" = (במ' יג,טז) "יהושע" = (במ' כב,כו) "ויחר אף א-להים" = (דב' לד,י) "פנים אל פנים" = (יהו' ז,כו) "מחרון אפו" = (מ"א א,ב) "ויאמרו לו עבדיו" = (מ"א כב,כז) "באי בשלום" = (יש' לב,ג) "עיני ראים" = (תהי' קמח,יא) "מלכי ארץ" = (איכה ב,יג) "מי ירפא לך" = (אסתר ו,ד) "לאמר למלך" = עובדי עבודה זרה
לבב אנש = 385 = שכינה = עשיה
2.
דומה לדב
קומי אכלי בשר שגיא = 1033 = [זכריה, ח,א] וַיְהִי דְּבַר-יְהוָה צְבָאוֹת, לֵאמֹר = [תהילים, קיט,ו] אָז לֹא-אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל-כָּל-מִצְוֹתֶיךָ = [תהילים, קלו,ז] לְעֹשֵׂה, אוֹרִים גְּדֹלִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ = (ויק' כו,יד) את כל המצות האלה = את עבדת אהל מועד =
ALREDEDOR DEL CORAZON, AHORA SE GENERA LA CARNE, la shejináh (leváv anásh) se viste de cuerpo y adquiere mitsvót.
la figura de "la fuerza", que ostenta su fuerza y su poder, al punto que no tiene necesidad de ejercerlos
בשר שגיא = 816 = שמחת חיים = "לפני י-הוה תטהרו" = (ויק' טז,טז) "השכן (השוכן) אתם" = (שמ' לד,לה) "וראו בני ישראל" = שמ' לו,ו) "ויעבירו קול במחנה לאמר" (במ' לב,לב) "נחנו נעבר חלוצים לפני י-הוה" = (יח' יח,לא) "ועשו לכם לב חדש" = ותשמע = שיתוק
3.
כנמר, עם ארבע כנפי ראש וארבעה ראשים
ושלטן יהיב לה = 457 = והיה כל הנשוך {על ידי הנחש של הנזיר שהפך לשרביט של המלך} = ואכלת = דרך עץ החיים = זית שמן = (ברא' יז,כו) וישמעאל = (ברא' לד,ג) על לב הנער {הנערה} = (שמ' יב,ז) הבתים = (שמ' לו,ו) ויצו משה = (דב' יא,יז) מעל הארץ הטבה = (ש"א יא,ז) ויצאו כאיש אחד = (ש"א יג,טז) והעם הנמצא עמם = (ש"ב יב,כ) ויבא בית י-הוה = (יש' סה,יג) לכן כה אמר אדנ-י י-הוה = (מלא' א,ד) המה יבנו ואני אהרוס = (דה"א כה,א) אנשי מלאכה = (דה"ב כט,ל) עד לשמחה = (תהי' מא,יא) ואשלמה להם = (תהי' עא,ב) והושיעני = (נחמ' ט,יד) ביד משה עבדך
la figura del Rey, que tiene acceso al tesoro y reparte de él con generosidad, y tiene también el poder del águila guardado en un arquetipo bidimensional, y ejerce su majestad utilizando la serpiente que fue luego cayado y es ahora báculo real
ושלטן = 395 = נשמה = ישפה {יש פה} = משנה = נשאו לבו = השמים = פרנסה = שלטון = רבי עקיבא = אהבה ושלום = (ברא' לא,כט) יש לאל ידי = (שמ' לב,כב) אל יחר אף אדני = (מ"א יח,כו) ואין קול ואין ענה = (מ"ב ד,ו) השמן = (יש' נז,ב) יבוא שלום = (יש' מט,כו) אביר יעקב = (ירמ' כו,ו) לכל גוי הארץ = (יח' א,יג) ונגה לאש = (יח' ג,א) ויאמר אלי בן אדם = (מיכ' ד,ג) ושפט = (תהי' מו,ו) אלהים בקרבה = (איוב לד,לד) אנשי לבב = (מש' יט,יט) שכל אדם = (דנ' יא,לו) והצליח עד כלה זעם
שלטן = 389 = טפש = שפט = נטע כרם = בין הערבים = (במ' לב,יח) "לא נשוב" = (יהו' ג,טו) "נטבלו בקצה המים" = (שופ' כ,כח) "ויאמר י-הוה: עלו" = (ש"א כג,ב) "וישאל דוד בי-הוה" = (ש"ב ד,ח) "ויאמרו אל המלך" = (תהי' ל,ט) "אליך י-הוה אקרא" = (תהי' עו,ב) "גדול שמו" = (מש' כ,ו) "איש חסדו" = (קו' ב,ב) "ולשמחה"
4.
נוראה ואיומה וחזקה עם שניים של ברזל, אוכלת ומדקה, והשאר ברגלה רופסת, וקרניים עשר לה, ועוד קרן (ה11), ואז שלוש קרניים נעקרו מפניה. ובקרן הזעירה:
עינין כעיני אנשא ופם ממלל רברבן = 1422 = (ברא' כא,ח) ויעש אברהם משתה גדול = (שמ' יב,נא) בעצם היום הזה הוציא י-הוה את בני ישראל = (ויק' כג,ל) אשר תעשה כל מלאכה
la rueda de la fortuna, la maljút, a la que arriba (la persona, el mundo) con el tikún previo cumplido, y adquiere entonces ojos de hombre para ver bien, y una boca que habla cosas grandes, que crea a semejanza de la boca del Creador
עינין כעיני אנשא = 702 = שבת = בקרת {ביקורת} = ברקת = בשת {בושת} = הן אראלם צעקו חוצה = [במ' ל,ז] ליהודה נחשון בן עמינדב = דבר מלכות = הכל נברא בשביל האדם = (במ' כה,ד) נגד השמש
ופם ממלל רברבן = 720 = ארבע מאות = שלום לרחוק = ושלום לקרוב = 720 = 10 * חס"ד = ודבר הויה היה יקר בימים ההם = ישתבח = אור השחר = עָלָה קִיטר הָאָרֶץ = לִהְיוֹת לוֹ לְעַם נַחֲלָה = [איוב יט,יח] גם־עוילים מאסו בי אקומה וידברו־בי = [דה"א ח,יג] ויהיו בנים לבלע אדר וגרא ואביהוד = תמים דרכו = צדיק וישר = נפלאותיו לבני אדם = מואסים ברע ובוחרים בטוב = זן ומפרנס לכל ומטיב לכל
פם ממלל רברבן = 714 = (ברא' מה,ה) שלחני אלהים לפניכם = (במ' טז,לה) הקטרת = (שופ' ט,לח) צא נא עתה והלחם בו = (תהי' קיט,פא) לדברך יחלתי
--------
תוכו = 432
כברו = 228
סהכ: 660
ברכות כח,א
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה