המקום ימלא חסרנך = 610 = דרכי שלום = מעשר = חכמת הקבלה = וישב ה' מלך לעולם = כי קרוב אליך הדבר (דב' ל,יד: כִּי-קָרוֹב אֵלֶיךָ הַדָּבָר, מְאֹד בְּפִיךָ וּבִלְבָבְךָ, לַעֲשֹׂתוֹ) = לשמרם = בארץ שביה = ים {ם = 600} =
המקום ימלא חסרונך = 616 = כי כן צויתי = [תהי' קח,ד] "אודך בעמים י-הוה, אזמרך בלאמים (בלאומים)" = (ברא' ח,כ) "ויעל עלת" = (ברא' טו,ד) "והנה דבר י-הוה אליו לאמר" = (ברא' יט,יד) "בעיני חתניו" = (ברא' כו,כב) "רחבות" = (ברא' לה,ד) "אשר באזניהם" = (ויק' יד,נד) "התורה" = (ויק' יד,ח) "ורחץ במים וטהר" = (דב' ל,יט) "ובחרת" = (יהו' ז,ד) "לפני אנשי העי" = (שופ' ה,כ) "ממסלותם" = (ש"א ט,יג) "כי לא יאכל העם עד באו, כי הוא יברך הזבח" = (ש"א יז,נד) "ויבאהו ירושלם" = (ש"א יח,ל) "ויהי מדי צאתם" = (ש"א כד,כ) "כי מלך תמלוך" = (ש"ב ז,כב) "ואין אלהים זולתך" = (ש"ב ז,כד) "היית להם לא-להים" = (מ"א י,כ) "לכל ממלכות" = (מ"א יג,לא) "עצמתיו" = (מ"א יח,לג) "את העצים" = (מ"א כא,כט) "הראית" = (מ"ב יח,טו) "את כל הכסף" = (יש' יד,כב) "נאם י-הוה צבאו-ת" = (יש' נג,יא) "מעמל נפשו" = (ירמ' ג,יז) "לירושלם" = (ירמ' לד,יז) "ויבאהו אל השרים" = (ירמ' נ,כט) "שלמו לה כפעלה" = (ירמ' נא,ו) "נסו (נוסו) מתוך בבל" = (יח' א,ג) "היה היה דבר י-הוה אל יחזקאל בן בוזי הכהן" = (יח' יד,כ) "יצילו נפשם" = (יח' לו,כט) "מכל טמאותיכם" = (זכ' ב,יז) "ממעון קדשו" = (זכ' יא,י) "את כל העמים" = (דה"א יט,ב) "כי עשה אביו עמי חסד" = (תהי' סט,כח) "בצדקתך" = (תהי' סט,לד) "כי שמע אל אביונים י-הוה" = (תהי' קמג,ג) "כמתי עולם" = (מש' טו,ו) "בית צדיק" = (קו' ג,ה) "עת לחבוק" = (אסתר ב,כב) "בשם מרדכי" = (נחמ' ט,לג) "ואתה צדיק" = מוציא לחם מן הארץ = ולכל היד החזקה ולכל המורא הגדול = יתרו = מלאך הוי"ה צבאות ד"ם פעמים זה"ב = מנת כוסם = יום {ם = 600
{
והותר = 617 = (דב' לד,י) "אשר ידעו י-הוה" = (שופ' ח,כא) "גבורתו" = (מ"ב יז,לד) "עד היום הזה הם עשים" = (חב' ג,ו) "הליכות עולם" = (תהי' קט,יא) "לכל אשר לו" = (דניאל יב,ג) "כזהר הרקיע"
\\\ (דה"א כח,כ) וַיֹּאמֶר דָּוִיד לִשְׁלֹמֹה בְנוֹ, חֲזַק וֶאֱמַץ וַעֲשֵׂה--אַל-תִּירָא, וְאַל-תֵּחָת כִּי יְהוָה אֱלֹהִים אֱלֹהַי, עִמָּךְ--לֹא יַרְפְּךָ וְלֹא יַעַזְבֶךָּ, עַד-לִכְלוֹת כָּל-מְלֶאכֶת עֲבוֹדַת בֵּית-יְהוָה. ---> עמך, לא ירפך ולא יעזבך = 617
\\\ (דניאל יב,ג) וְהַמַּשְׂכִּלִים--יַזְהִרוּ, כְּזֹהַר הָרָקִיעַ; וּמַצְדִּיקֵי, הָרַבִּים, כַּכּוֹכָבִים, לְעוֹלָם וָעֶד.
\\\ [ישע' מו,י] מגיד מראשית אחרית (סיבה ומסובב), ומקדם אשר לא נעשו (מעל לסיבה ומסובב); אמר עצתי תקום וכל חפצי אעשה
619 = (מש' ה,יח) יְהִי-מְקוֹרְךָ בָרוּךְ (וּשְׂמַח, מֵאֵשֶׁת נְעוּרֶךָ)
וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה, לְחֹתְנוֹ כִּי-יָבֹא אֵלַי הָעָם, לִדְרֹשׁ אֱלֹהִים) = ויפל אברהם על פניו = ביום הראשון = וכל חפצי אעשה =
= בז לרעהו חסר לב (מש' יא,יב: בָּז-לְרֵעֵהוּ חֲסַר-לֵב; וְאִישׁ תְּבוּנוֹת יַחֲרִישׁ)
עזרא / נחמיה, נ ג,לו: שְׁמַע אֱלֹהֵינוּ כִּי-הָיִינוּ בוּזָה, וְהָשֵׁב חֶרְפָּתָם אֶל-רֹאשָׁם; וּתְנֵם לְבִזָּה, בְּאֶרֶץ שִׁבְיָה.)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה