AbracaAdabrá.Ediciones

יום רביעי, 26 באוגוסט 2020

המקום ימלא חסרונך


 המקום ימלא חסרנך = 610 = דרכי שלום = מעשר =  חכמת הקבלה = וישב ה' מלך לעולם = כי קרוב אליך הדבר (דב' ל,יד: כִּי-קָרוֹב אֵלֶיךָ הַדָּבָר, מְאֹד  בְּפִיךָ וּבִלְבָבְךָ, לַעֲשֹׂתוֹ) = לשמרם = בארץ שביה = ים {ם = 600} = 


דרכי שלום = 610 (פיב' 15) = אתרוג = חכמת הקבלה


תורה = 611 = גמילות חסדים = הוי"ה א-להים צבאות = חזקו ויאמץ לבבכם כל המיחלים להוי"ה


ברית = 612 = הוי"ה רועי לא אחסר = דברי א-להים חיים ומלך עולם = תלמידי חכמים
תריג = 613 = אורות = אורי וישעי = הוי"ה א-להי ישראל = רעש גדול = ומבלעדיך אין לנו מלך מוחל וסולח = משה רבינו = משמח ציון בבניה
חרות
= 614 = אך טוב וחסד ירדפוני כל ימי חיי = בכל לבבך ובכל נפשך = הוי"ה מלך
הוי"ה מלך הוי"ה ימלך לעולם ועד = הזן את העולם = חכמה בינה דעת
(דרור = 410 = קדוש = שמע ; חופש = 394 = דרכי נעם = דע מה למעלה ממך)

615 = חסדי הוי"ה כי לא תמו = הוי"ה צבאות מלך
616
= המוציא לחם מן הארץ = ולכל היד החזקה ולכל המורא הגדול = [תהילים קח,
ד] אודך בעמים יהוה ואזמרך בלאמים = יתרו = מלאך הוי"ה צבאו-ת

המקום ימלא חסרונך = 616 = כי כן צויתי = [תהי' קח,ד] "אודך בעמים י-הוה, אזמרך בלאמים (בלאומים)" = (ברא' ח,כ) "ויעל עלת" = (ברא' טו,ד) "והנה דבר י-הוה אליו לאמר" = (ברא' יט,יד) "בעיני חתניו" = (ברא' כו,כב) "רחבות" = (ברא' לה,ד) "אשר באזניהם" = (ויק' יד,נד) "התורה" = (ויק' יד,ח) "ורחץ במים וטהר" = (דב' ל,יט) "ובחרת" = (יהו' ז,ד) "לפני אנשי העי" = (שופ' ה,כ) "ממסלותם" = (ש"א ט,יג) "כי לא יאכל העם עד באו, כי הוא יברך הזבח" = (ש"א יז,נד) "ויבאהו ירושלם" = (ש"א יח,ל) "ויהי מדי צאתם" = (ש"א כד,כ) "כי מלך תמלוך" = (ש"ב ז,כב) "ואין אלהים זולתך" = (ש"ב ז,כד) "היית להם לא-להים" = (מ"א י,כ) "לכל ממלכות" = (מ"א יג,לא) "עצמתיו" = (מ"א יח,לג) "את העצים" = (מ"א כא,כט) "הראית" = (מ"ב יח,טו) "את כל הכסף" = (יש' יד,כב) "נאם י-הוה צבאו-ת" = (יש' נג,יא) "מעמל נפשו" = (ירמ' ג,יז) "לירושלם" = (ירמ' לד,יז) "ויבאהו אל השרים" = (ירמ' נ,כט) "שלמו לה כפעלה" = (ירמ' נא,ו) "נסו (נוסו) מתוך בבל" = (יח' א,ג) "היה היה דבר י-הוה אל יחזקאל בן בוזי הכהן" = (יח' יד,כ) "יצילו נפשם" = (יח' לו,כט) "מכל טמאותיכם" = (זכ' ב,יז) "ממעון קדשו" = (זכ' יא,י) "את כל העמים" = (דה"א יט,ב) "כי עשה אביו עמי חסד" = (תהי' סט,כח) "בצדקתך" = (תהי' סט,לד) "כי שמע אל אביונים י-הוה" = (תהי' קמג,ג) "כמתי עולם" = (מש' טו,ו) "בית צדיק" = (קו' ג,ה) "עת לחבוק" = (אסתר ב,כב) "בשם מרדכי" = (נחמ' ט,לג) "ואתה צדיק" = מוציא לחם מן הארץ = ולכל היד החזקה ולכל המורא הגדול = יתרו = מלאך הוי"ה צבאות ד"ם פעמים זה"ב = מנת כוסם = יום {ם = 600

{



והותר = 617 = (דב' לד,י) "אשר ידעו י-הוה" = (שופ' ח,כא) "גבורתו" = (מ"ב יז,לד) "עד היום הזה הם עשים" = (חב' ג,ו) "הליכות עולם" = (תהי' קט,יא) "לכל אשר לו" = (דניאל יב,ג) "כזהר הרקיע" 
 
ובן אדם ויתנחם = 617 = הברית = איש אשה = גבורות = במידה שאדם מודד בה מודדין לו = (שמ' ג,טו) "זה שמי וזה זכרי" = (הוש' י,ג) "והמלך מה יעשה לנו"
איש אשה = גבורות = להיות לך לא-להים = רעוא דרעוין
= [איכה ג,כח] יֵשֵׁב בָּדָד וְיִדֹּם, כִּי נָטַל עָלָיו - רש"י: "ישב בדד" - מי שאירע לו אבל וצרה ישב גלמוד ויצפה לטובה; "וידום" - לשון המתנה כמו (שמואל א יד) אם כה יאמרו אלינו דומו דיהונתן; "כי נטל עליו" - כי בעל הגזרות נשא עליו הגזירה זו.  
\\\ (דה"א כח,כ) וַיֹּאמֶר דָּוִיד לִשְׁלֹמֹה בְנוֹ, חֲזַק וֶאֱמַץ וַעֲשֵׂה--אַל-תִּירָא, וְאַל-תֵּחָת  כִּי יְהוָה אֱלֹהִים אֱלֹהַי, עִמָּךְ--לֹא יַרְפְּךָ וְלֹא יַעַזְבֶךָּ, עַד-לִכְלוֹת כָּל-מְלֶאכֶת עֲבוֹדַת בֵּית-יְהוָה.  ---> עמך, לא ירפך ולא יעזבך = 617 
\\\ (דניאל יב,ג) וְהַמַּשְׂכִּלִים--יַזְהִרוּ, כְּזֹהַר הָרָקִיעַ; וּמַצְדִּיקֵי, הָרַבִּים, כַּכּוֹכָבִים, לְעוֹלָם וָעֶד.

618 בבינה
אוריתא = א-ל א-להי ישראל = [תהי' פט,נג] ברוך הוי"ה לעולם אמן ואמן
= בראש העם = ישבי הארץ = והתפללו אליך = (קה' ז,יב) החכמה תחיה בעליה


619 בחכמה
אחרית = (שמ' ב,יב) וירא כי אין איש  = ועתה לכו עבדו = ויציאנו הוי-ה ממצרים = העלו אתו אליכם 
\\\ [ישע' מו,י] מגיד מראשית אחרית (סיבה ומסובב), ומקדם אשר לא נעשו (מעל לסיבה ומסובב); אמר עצתי תקום וכל חפצי אעשה
619 = (מש' ה,יח)  יְהִי-מְקוֹרְךָ בָרוּךְ (וּשְׂמַח, מֵאֵשֶׁת נְעוּרֶךָ)

כתר = 620 בכתר
620 = לדרש א-להים (שמ' יח,טו:
וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה, לְחֹתְנוֹ  כִּי-יָבֹא אֵלַי הָעָם, לִדְרֹשׁ אֱלֹהִים) = ויפל אברהם על פניו = ביום הראשון = וכל חפצי אעשה =

= בז לרעהו חסר לב (מש' יא,יב: בָּז-לְרֵעֵהוּ חֲסַר-לֵב;    וְאִישׁ תְּבוּנוֹת יַחֲרִישׁ) 
= תטהרו = גאל ירושלם = שערים

דרכי שלום (דרך אל היסוד הנק' שלום) = 610 (פיב' 15) = אתרוג = חכמת הקבלה = וישב ה' מלך לעולם = כי קרוב אליך הדבר (דב' ל,יד: כִּי-קָרוֹב אֵלֶיךָ הַדָּבָר, מְאֹד  בְּפִיךָ וּבִלְבָבְךָ, לַעֲשֹׂתוֹ) = לשמרם = בארץ שביה (
עזרא / נחמיה, נ ג,לו: שְׁמַע אֱלֹהֵינוּ כִּי-הָיִינוּ בוּזָה, וְהָשֵׁב חֶרְפָּתָם אֶל-רֹאשָׁם; וּתְנֵם לְבִזָּה, בְּאֶרֶץ שִׁבְיָה.)
610 = דרכי שלום בדעת, כי אין דעת אין תורה
כי הדעת היא החיבור בין המוחין לבין המידות, היא המתורגמן מעולם לעולם
והתורה שמלאכי השרת בקשו לא להעביר לבני אדם יצאה להיות תמורה שונה לגמרי של האותיות הכלולות בתורה שלהם, ובאמת מסוגלת בדבריה להשפיע רק על בני אדם ולא על מלאכים (שאין להם מה לרצוח ומה לגנוב וכן הלאה). 



אין תגובות: