AbracaAdabrá.Ediciones

יום ראשון, 30 במאי 2010

באר שבע, חברון, קרית ארבע, בית לחם, ירושלם

בס"ד

הדרך מבאר שבע לחברון, לקרית ארבע, לבית לחם, לירושלם

באר שבע (ממנו ניזונים ז' הקנים) = 575 = [פסוק שלם המופיע מ"ה פעמים בתנ"ך, בזכריה יחזקאל וירמיהו] ויהי דבר הוי-ה אלי לאמר = יצר הרע = להתפלל

חברון (מקום החיבור) = 266 = (צירוף אותיות) חורבן = מקנה כבד מאד = (במ' כא,יב וכא,יג) נסעו ויחנו = סור (...מרע, דהי' מיצר הרע גי' באר שבע כנ"ל)
 
קרית ארבע = 983 = סוד בראשית = וימצא דודאים בשדה ויבא אתם = (ברא' לו,לא) לפני מלך מלך לבני ישראל = הביא לנו איש עברי לצחק בנו = (ברא' מא,מט) כחול הים הרבה מאד עד כי חדל לספר כי אין = אם כן אפוא זאת עשו = מזמרת הארץ = (ברא' מח,ד) מפרך והרבתיך = (שמ' ח,ט וח,כז) ויעש הוי-ה כדבר משה = (שמ' י,יג) נהג רוח קדים בארץ כל היום ההוא וכל הלילה = מחצית השקל  = (ויק' ו,ח) ריח ניחח אזכרתה להוי-ה =  (ויק' ח,לג) כי שבעת ימים ימלא =  (ויק' י,יד) שלמי בני ישראל = (ויק' יז,יא) נפש הבשר בדם = (במ' כב,לד - דברי בלעם למלאך) חטאתי כי לא ידעתי = (דב' כג,טו) א-להיך מתהלך בקרב מחנך = (דב' לב,לט) כִּי אֲנִי אֲנִי הוּא וְאֵין אֱלֹהִים עִמָּדִי אֲנִי אָמִית וַאֲחַיֶּה
   
בית לחם = 490 = תמים = יפת = כי אנשים אחים = הפרד נא מעלי = תן לי = כעת = עם בני עם יצחק = נפשכם = מולדתי = ( ברא' כה,ז) ואלה ימי שני חיי = (ברא' כו,לב) וַיְהִי בַּיּוֹם הַהוּא וַיָּבֹאוּ עַבְדֵי יִצְחָק וַיַּגִּדוּ לוֹ  = (ברא' כז,יז) ואת הלחם = ילדתי לו  = (שמ', ד,ה) יאמינו כי נראה אליך הוי-ה
{ענין בית-לחם הוא כבר בנין בעולם הזה. ובכן 490 ועוד ו' אותיות שהן ו' כיווני אלכסון יוצא 496 = מלכות, ובית לחם היא מקום רחל אמנו היא השכינה, ועוד 2 מלים ועוד הכולל -להביאה לשלמות ואחדות- יוצא 499 = צבאו"ת = (ברא' יד,ב) עשו מלחמה = (ברא' יז,ז) לך לא-להים ולזרעך = לגוי גדול אשימנו = אל האדמה הזאת = נטה את ידך}

ירושלם = 586 = מלך מלכות (אחרי שהמלכות נתקנה בבית לחם, יכולה לעלות להזדווג עם המלך) = שופר = (ברא' א,כט) על פני כל הארץ = (ברא' יב,ח) ויעתק = (ברא' יג,יז) כי לך אתננה = (ברא' יד,יח) הוֹצִיא לֶחֶם וָיָיִן וְהוּא כֹהֵן לְאֵל עֶלְיוֹן  {הפסוק השלם: וּמַלְכִּי צֶדֶק מֶלֶךְ שָׁלֵם הוֹצִיא לֶחֶם וָיָיִן וְהוּא כֹהֵן לְאֵל עֶלְיוֹן , כאשר הקטע הראשון "ומלכיצדק מלך שלם" = 760 = (ירמ' יז,טו) הנה־המה אמרים אלי איה דבר־יהוה יבוא נא והמשך הפסוק עונה פשוט בגי' ירשלם} = נתן א-להים = מתוך הסנה = (שמ' ד,יא) אלם או חרש = ויאמינו בהוי-ה ובמשה עבדו = ראש הגבעה = (שמ' כט,לא) במקם קדש = וצפית = (ויק' יד,כב) והיה אחד חטאת והאחד עלה = ונתן הכהן (ויק' יז,ז) יזבחו עוד את זבחיהם (המשך הפסוק: לַשְּׂעִירִם אֲשֶׁר הֵם זֹנִים אַחֲרֵיהֶם  = 1567 = שמירת הברית) = (ויק' כא,יד) את אלה לא יקח = (ויק' כה,מד) יהיו לך מאת הגוים = פגעיאל בן עכרן = (במ' ג,לח) לפני אהל מועד מזרחה = יתקעו = פרי הארץ = (במ' יד,יט) סלח נא לעון העם הזה כגדל חסדך = (במ' יח,כט) מקדשו ממנו = (דב' א,ל) א-להיכם ההלך לפניכם הוא ילחם לכם = (דב' טו,יב) העברי או העבריה = (דב' יח,יט) אנכי אדרש = (דב' כב,יט) לא יוכל לשלחה כל ימיו

באר שבע + חברון + קרית ארבע + בית לחם + ירושלם = 2900 = (שמ' יג,יד) וְהָיָה כִּי יִשְׁאָלְךָ בִנְךָ מָחָר לֵאמֹר מַה זֹּאת וְאָמַרְתָּ אֵלָיו בְּחֹזֶק יָד הוֹצִיאָנוּ הוי-ה מִמִּצְרַיִם = (דב' ד,ט) פֶּן תִּשְׁכַּח אֶת הַדְּבָרִים אֲשֶׁר רָאוּ עֵינֶיךָ וּפֶן יָסוּרוּ מִלְּבָבְךָ  = [ש"ב יט,ג] וַתְּהִי הַתְּשֻׁעָה בַּיּוֹם הַהוּא לְאֵבֶל לְכָל הָעָם כִּי שָׁמַע הָעָם בַּיּוֹם הַהוּא לֵאמֹר נֶעֱצַב הַמֶּלֶךְ עַל בְּנוֹ  = (ישע' יד,א)  כִּי יְרַחֵם הוי-ה אֶת יַעֲקֹב וּבָחַר עוֹד בְּיִשְׂרָאֵל וְהִנִּיחָם עַל אַדְמָתָם וְנִלְוָה הַגֵּר עֲלֵיהֶם = (ירמ' כד,ז) וְנָתַתִּי לָהֶם לֵב לָדַעַת אֹתִי כִּי אֲנִי הוי-ה וְהָיוּ לִי לְעָם וְאָנֹכִי אֶהְיֶה לָהֶם לֵאלֹהִים כִּי יָשֻׁבוּ אֵלַי = (קוה' יא,ו) בַּבֹּקֶר זְרַע אֶת זַרְעֶךָ וְלָעֶרֶב אַל תַּנַּח יָדֶךָ כִּי אֵינְךָ יוֹדֵעַ אֵי זֶה יִכְשָׁר הֲזֶה אוֹ זֶה = [דה"ב לו,א] וַיִּקְחוּ עַם הָאָרֶץ אֶת יְהוֹאָחָז בֶּן יֹאשִׁיָּהוּ וַיַּמְלִיכֻהוּ תַחַת אָבִיו בִּירוּשָׁלִָם: (כאשר יהואחז בן יאשיהו = 421 = [ברא' ו,ח] ונח מצא חן בעיני הוי-ה = נכנס יין יצא סוד = הנה משיח בא)
 

אין תגובות: