AbracaAdabrá.Ediciones

יום שלישי, 5 ביוני 2012

שאלו שלום ירושלם ישליו אהביך

בס"ד

שאלו שלום ירושלם = 1299 = [ברא' יז,כב] ויכל לדבר אתו ויעל אלהים מעל אברהם 

\\\
הפרק השלם:
[1] ויהי אברם בן־תשעים שנה ותשע שנים וירא יהוה אל־אברם ויאמר אליו אני־אל שדי התהלך לפני והיה תמים
[2] ואתנה בריתי ביני ובינך וארבה אותך במאד מאד
[3] ויפל אברם על־פניו וידבר אתו אלהים לאמר
[4] אני הנה בריתי אתך והיית לאב המון גוים
[5] ולא־יקרא עוד את־שמך אברם והיה שמך אברהם כי אב־המון גוים נתתיך
[6] והפרתי אתך במאד מאד ונתתיך לגוים ומלכים ממך יצאו
[7] והקמתי את־בריתי ביני ובינך ובין זרעך אחריך לדרתם לברית עולם להיות לך לאלהים ולזרעך אחריך
[8] ונתתי לך ולזרעך אחריך את ארץ מגריך את כל־ארץ כנען לאחזת עולם והייתי להם לאלהים
[9] ויאמר אלהים אל־אברהם ואתה את־בריתי תשמר אתה וזרעך אחריך לדרתם
[10] זאת בריתי אשר תשמרו ביני וביניכם ובין זרעך אחריך המול לכם כל־זכר
[11] ונמלתם את בשר ערלתכם והיה לאות ברית ביני וביניכם
[12] ובן־שמנת ימים ימול לכם כל־זכר לדרתיכם יליד בית ומקנת־כסף מכל בן־נכר אשר לא מזרעך הוא
[13] המול ימול יליד ביתך ומקנת כספך והיתה בריתי בבשרכם לברית עולם
[14] וערל זכר אשר לא־ימול את־בשר ערלתו ונכרתה הנפש ההוא מעמיה את־בריתי הפר
[15] ויאמר אלהים אל־אברהם שרי אשתך לא־תקרא את־שמה שרי כי שרה שמה
[16] וברכתי אתה וגם נתתי ממנה לך בן וברכתיה והיתה לגוים מלכי עמים ממנה יהיו
[17] ויפל אברהם על־פניו ויצחק ויאמר בלבו הלבן מאה־שנה יולד ואם־שרה הבת־תשעים שנה תלד
[18] ויאמר אברהם אל־האלהים לו ישמעאל יחיה לפניך
[19] ויאמר אלהים אבל שרה אשתך ילדת לך בן וקראת את־שמו יצחק והקמתי את־בריתי אתו לברית עולם לזרעו אחריו
[20] ולישמעאל שמעתיך הנה ברכתי אתו והפריתי אתו והרביתי אתו במאד מאד שנים־עשר נשיאם יוליד ונתתיו לגוי גדול
[21] ואת־בריתי אקים את־יצחק אשר תלד לך שרה למועד הזה בשנה האחרת
[22] ויכל לדבר אתו ויעל אלהים מעל אברהם
[23] ויקח אברהם את־ישמעאל בנו ואת כל־ילידי ביתו ואת כל־מקנת כספו כל־זכר באנשי בית אברהם וימל את־בשר ערלתם בעצם היום הזה כאשר דבר אתו אלהים
[24] ואברהם בן־תשעים ותשע שנה בהמלו בשר ערלתו
[25] וישמעאל בנו בן־שלש עשרה שנה בהמלו את בשר ערלתו
[26] בעצם היום הזה נמול אברהם וישמעאל בנו
[27] וכל־אנשי ביתו יליד בית ומקנת־כסף מאת בן־נכר נמלו אתו


ויכל לדבר אתו = 709 = אין מזל לישראל {שבת קנו,א: בי יוחנן אמר אין מזל לישראל (רש"י: דעל ידי תפלה וזכות משתנה מזלו לטובה) ואזדא רבי יוחנן לטעמיה דא"ר יוחנן מניין שאין מזל לישראל שנאמר (ירמיהו י, ב) כה אמר ה' אל דרך הגוים אל תלמדו ומאותות השמים אל תחתו כי יחתו הגוים מהמה הם יחתו ולא ישראל ואף רב סבר אין מזל לישראל דאמר רב יהודה אמר רב מניין שאין מזל לישראל שנאמר (בראשית טו, ה) ויוצא אותו החוצה אמר אברהם לפני הקב"ה רבש"ע (בראשית טו, ג) בן ביתי יורש אותי אמר לו לאו (בראשית טו, ד) כי אם אשר יצא ממעיך אמר לפניו רבש"ע נסתכלתי באיצטגנינות שלי ואיני ראוי להוליד בן אמר ליה צא מאיצטגנינות שלך שאין מזל לישראל מאי דעתיך} = 
= [איוב יח,ט]  יֹאחֵז בְּעָקֵב פָּח יַחֲזֵק עָלָיו צַמִּים
\\\
כל הפרק:
א וַיַּעַן בִּלְדַּד הַשֻּׁחִי וַיֹּאמַר. ב עַד אָנָה תְּשִׂימוּן קִנְצֵי לְמִלִּין תָּבִינוּ וְאַחַר נְדַבֵּר. ג מַדּוּעַ נֶחְשַׁבְנוּ כַבְּהֵמָה נִטְמִינוּ בְּעֵינֵיכֶם. ד טֹרֵף נַפְשׁוֹ בְּאַפּוֹ הַלְמַעַנְךָ תֵּעָזַב אָרֶץ וְיֶעְתַּק צוּר מִמְּקֹמוֹ. ה גַּם אוֹר רְשָׁעִים יִדְעָךְ וְלֹא יִגַּהּ שְׁבִיב אִשּׁוֹ. ו אוֹר חָשַׁךְ בְּאָהֳלוֹ וְנֵרוֹ עָלָיו יִדְעָךְ. ז יֵצְרוּ צַעֲדֵי אוֹנוֹ וְתַשְׁלִיכֵהוּ עֲצָתוֹ. ח כִּי שֻׁלַּח בְּרֶשֶׁת בְּרַגְלָיו וְעַל שְׂבָכָה יִתְהַלָּךְ. ט יֹאחֵז בְּעָקֵב פָּח יַחֲזֵק עָלָיו צַמִּים. י טָמוּן בָּאָרֶץ חַבְלוֹ וּמַלְכֻּדְתּוֹ עֲלֵי נָתִיב. יא סָבִיב בִּעֲתֻהוּ בַלָּהוֹת וֶהֱפִיצֻהוּ לְרַגְלָיו. יב יְהִי רָעֵב אֹנוֹ וְאֵיד נָכוֹן לְצַלְעוֹ. יג יֹאכַל בַּדֵּי עוֹרוֹ יֹאכַל בַּדָּיו בְּכוֹר מָוֶת. יד יִנָּתֵק מֵאָהֳלוֹ מִבְטַחוֹ וְתַצְעִדֵהוּ לְמֶלֶךְ בַּלָּהוֹת. טו תִּשְׁכּוֹן בְּאָהֳלוֹ מִבְּלִי לוֹ יְזֹרֶה עַל נָוֵהוּ גָפְרִית. טז מִתַּחַת שָׁרָשָׁיו יִבָשׁוּ וּמִמַּעַל יִמַּל קְצִירוֹ. יז זִכְרוֹ אָבַד מִנִּי אָרֶץ וְלֹא שֵׁם לוֹ עַל פְּנֵי חוּץ. יח יֶהְדְּפֻהוּ מֵאוֹר אֶל חֹשֶׁךְ וּמִתֵּבֵל יְנִדֻּהוּ. יט לֹא נִין לוֹ וְלֹא נֶכֶד בְּעַמּוֹ וְאֵין שָׂרִיד בִּמְגוּרָיו. כ עַל יוֹמוֹ נָשַׁמּוּ אַחֲרֹנִים וְקַדְמֹנִים אָחֲזוּ שָׂעַר. כא אַךְ אֵלֶּה מִשְׁכְּנוֹת עַוָּל וְזֶה מְקוֹם לֹא יָדַע אֵל.
\\\
\\\
יאחז בעקב פח יחזק עליו צמים נאמר על טרף נפשו = 709 = [ברא' כו,יג] ויגדל האיש וילך הלוך וגדל עד כי־גדל מאד {וזה יצחק בגרר, לאחר שאלימלך גילה אותו מצחק את אשתו וציוה על כל עמו להישמר מלפגוע בו, ואז הוא מצא מאה שערים = 666 = [במ' י,כ] ועל־צבא מטה בני־גד אליסף בן־דעואל = (במ' כו,א) ויהי אחרי המגפה ויאמר הוי-ה = {Es la suma de los cuadrados de los siete primeros números primos: (22 + 32 + 52 + 72 + 112 + 132 + 172 = 666).
Es la suma de los primeros 144 dígitos de π} = [תהי' נה,כג] השלך על הוי ה יהבך והוא יכלכלך

*** ויגדל האיש וגו' זה תוצאה מתוך כך שכאשר יצחק התפתה לרדת מהארץ מצרימה בגלל הרעב בארץ והקב"ה אמר לו "אל תרד, אני אפרנס אותך" יצחק האמין וסמך, עמד בבחינת השלך על ה' וגו', ואז התגלתה עליו אותה בחינה במ"ד. וזה מקביל לענין "והאמן בי-הוה ויחשבה לו צדקה" וד"ל ***
*** ויאחז וגו' מאידך, יוצא ממקום הטורף נפשו, שהיה לו הכל והוטל ממנו והוא מתלונן ומתאונן כי אין בו בחי' השלך וגו' וגם לא והאמן בה' וגו', וענין ויאחז בעקב וגו' הוא כמידת מה שהוא בעצמו העלה ***

ויעל א-להים = 202 = רב = בר
מעל אברהם = 388 = חפש = אש לבנה = שיח סוד = שלח לך = שמע לוז = מלך רחמן = שעה זו
{ויעל א-להים מעל אברהם טו"ב אתוון}
ד"א י"ד אתוון בפעמיים ז

שאלושלו = 673 = דורש טוב לעמו {מרדכי, הדורש טוב לכנסת ישראל כאן למטה}
םירושלם = 626 = שהכל ברא לכבודו {אך התכלית של שלום ירושלים הנתבקש מתוך דרישת מרדכי, מקבלת ביטוי בכך שהכל ברא לכבודו} =  צניעות = קליפות = [במ' לג,כא] ויסעו מלבנה ויחנו ברסה - הוא המסע הכ"ג = טמאים לנפש אדם


------


ישליו אהביך = 394 = חופש = דע מה למעלה ממך = דרכי נעם = [תהי' לו,א] למנצח לעבד־יהוה לדוד 

\\\
הפרק השלם:
1] למנצח לעבד־יהוה לדוד
[2] נאם־פשע לרשע בקרב לבי אין־פחד אלהים לנגד עיניו
[3] כי־החליק אליו בעיניו למצא עונו לשנא
[4] דברי־פיו און ומרמה חדל להשכיל להיטיב
[5] און יחשב על־משכבו יתיצב על־דרך לא־טוב רע לא ימאס
[6] יהוה בהשמים חסדך אמונתך עד־שחקים
[7] צדקתך כהררי־אל משפטיך תהום רבה אדם ובהמה תושיע יהוה
[8] מה־יקר חסדך אלהים ובני אדם בצל כנפיך יחסיון
[9] ירוין מדשן ביתך ונחל עדניך תשקם
[10] כי־עמך מקור חיים באורך נראה־אור
[11] משך חסדך לידעיך וצדקתך לישרי־לב
[12] אל־תבואני רגל גאוה ויד־רשעים אל־תנדני
[13] שם נפלו פעלי און דחו ולא־יכלו קום

\\\

למנצח = 218 = ביראה = זוהר

עבד י-הוה = 102 = אמונה
לעבד י-הוה לדוד = 176 = מעם יהוה = עננו = זה ינחמנו = כיסוף = 176 = לפניו = לעולם
{הרב אברהם הכהן - אוהלי יוסף ויעקב > מבזקים > פרשת נָשֹׂא היא הפרשה הארוכה ביותר קע"ו (176) פסוקים. וכן בתהילים הפרק הארוך ביותר הוא פרק קי"ט שבו קע"ו(176) פסוקים, גם מסכת בבא בתרא היא המסכת הארוכה ביותר שבה קע"ו(176) דפים. וברמז : "הַנֶּחֱמָדִים מִזָּהָב וּמִפַּז רָב וּמְתוּקִים מִדְּבַשׁ וְנֹפֶת צוּפִים"(תהלים יט יא) תיבת צוף גימט' קע"ו(176)}
= והקללה = 176 (מס' דפים במס' בבא בתרא, מספר פסוקים בפרשת נשא) = עמוס = עמינדב = יסף הוי'ה [ראה ג' נספחים בלימוד מאת מו"ר הרב יצחק גינזבורג שליט"א בענין מספר קע"ו אגב פרשת נשא]


ישליו = 356 = אשמדאי = שנאה = יוצר האדם  = נעוריך   
אהביך = 38 = כבודו

-------------------

ד"א בראש-תוך-סוף:
שאלו שלום ירושלם ישליו אהביך

ר"ת ששיי"א = 621 (3 * רז) = ראיתי = יראתי =(ברא' מט,ט - במ' כד,יד) באחרית = (שמ' לד,א וד) כראשנים
א"ת אללורושלשליוהבי = 966 = לחזור בתשובה = משכורת
ס"ת וממוכ =  112 = י-הוה א-להים

יראתי-ראיתי זה בגוף ראשון ובעבר-מושלם, בשלב שני יוצאים מהאני לפעול מעל ואז זה שם הפועל לחזור בתשובה, ובשלב שלשי זה כבר שם העצם י-הוה א-להים























אין תגובות: