AbracaAdabrá.Ediciones

יום רביעי, 25 ביולי 2012

הכנעה הבדלה המתקה במשניות

ב"ה

קליפה קדמה לפרי קובע שמשהו בטעם מר הוא בטח קליפה ואחריו נמצא את הפרי: אין רע. לאחר שנאכל את הפרי בברכה ובכך נעלה את ניצוצות הקדושה שבו, גם את הקליפה נמתיק בע"ה

בדיוק כאשר דברי שמעון הצדיק באבות הם כנגד הבדלה-המתקה-הכנעה (תורה-עבודה-גמ"ח), כן דברי עקביא בן מהללאל: דע שלושה דברים ואין אתה בא לידי עברה וגו

הכנעה - דע: מאין באת = 504 = דומם צומח חי ומדבר
מ: טפה סרוחה = 373 = משגל = מלך זקן וכסיל = אשבע \ "אשבע" כנגד השבועה הראשונה של האדם טרם יולד כמובא בתניא פ"ק בשם סוף פ"ג דנידה משביעין טותו היה צדיק ואל תהיה רשע, ואין בית דין בעלמא דין שיוכל להתיר שבועה מלפני הלידה - זו הכנעה וקבלת עול

הבדלה - ולאן אתה הולך = 554 = למה יאמרו הגוים איה נא אלהיהם = אהבת עולם \ לאן אתה הולך = 548 = אהללה י-הוה בחיי אזמרה לאלהי בעודי
למקום: רמה עפר ותולעה = 1112 = [דב' יח,יג] תמים תהיה עם י-הוה אלהיך

המתקה - ולפני מי אתה עתיד לתן דין וחשבון לפני ממה"מ הקב"ה
מלך מלכי המלכים = 335 \ משה = 345  בורא עולם = 355
הקדוש ברוך הוא = 655 = טוב לחסות בי-הוה מבטח באדם
מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא = 990 = משיח בן יוסף משיח בן דוד


אין תגובות: