AbracaAdabrá.Ediciones

יום ראשון, 24 בפברואר 2013

פרצוף שלם י' ספירות שבדעת בפרק י' דמגילת אסתר - טיוטה ראשונית חסרה כמעט כל




(אסתר י,ב) גדלת מרדכי אשר גדלו המלך =  1350 = (יחז'  לט,כג) וְיָדְעוּ הַגּוֹיִם כִּי בַעֲוֹנָם גָּלוּ בֵית-יִשְׂרָאֵל {

המשך הפסוק אומר : הֲלוֹא-הֵם כְּתוּבִים, עַל-סֵפֶר דִּבְרֵי הַיָּמִים, לְמַלְכֵי, מָדַי וּפָרָס
מלכי מדי ופרס = 500 =  ברק חוסיין אובמה =  משפיע = פרו ורבו = קרבן פסח = שר  = השקיפה


--------------------------------------------------------------
טיוטה לבניית פרצוף י' ספירות שבדעת בפרק י' דמגילת אסתר

אסתר פרק י

א וַיָּשֶׂם הַמֶּלֶךְ אחשרש (אֲחַשְׁוֵרֹשׁ) מַס עַל-הָאָרֶץ, וְאִיֵּי הַיָּם.  ב וְכָל-מַעֲשֵׂה תָקְפּוֹ, וּגְבוּרָתוֹ, וּפָרָשַׁת גְּדֻלַּת מָרְדֳּכַי, אֲשֶׁר גִּדְּלוֹ הַמֶּלֶךְ--הֲלוֹא-הֵם כְּתוּבִים, עַל-סֵפֶר דִּבְרֵי הַיָּמִים, לְמַלְכֵי, מָדַי וּפָרָס.  ג כִּי מָרְדֳּכַי הַיְּהוּדִי, מִשְׁנֶה לַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ, וְגָדוֹל לַיְּהוּדִים, וְרָצוּי לְרֹב אֶחָיו--דֹּרֵשׁ טוֹב לְעַמּוֹ, וְדֹבֵר שָׁלוֹם לְכָל-זַרְעוֹ.  {ש}

בכתר
וַיָּשֶׂם הַמֶּלֶךְ אחשרש  מַס עַל-הָאָרֶץ, וְאִיֵּי הַיָּם = 
אחשרש = 809 = 
  • יהי כבוד חברך חביב עליך כשלך
הארץ ואיי הים = 378 = חשמל


--------------------------------------------------------

פסוק אחרון של המגילה בז"א:

1
כי מרדכי היהודי = 344 = \\בין ויאמר א-להים = גש"ם = 343 לבין משה = 345\\  

אליסף בן דעואל = פרדס = 344 == ספרד =  רפידים = המלאך רזיאל = (ברא' ה,כט) ומעצבון ידינו = (ברא' יח,טז) על פני סדם = (ברא' כד,סג) לשוח = (ברא' כז,לז) ויען יצחק (יש אל"ף פע' "ויען" בתנ"ך, ח"י בתורה) = (ברא' כח,יג) ויאמר אני י-הוה = (ברא' לו,יז) בארץ אדום = (שמ' ל,לד) וְחֶלְבְּנָה סַמִּים וּלְבֹנָה = (ויק' יד,לו) בְּטֶרֶם יָבֹא הַכֹּהֵן  = (במ' יד,טו) כאיש אחד = (במ' כד,ז) במים רבים = (דב' יג,יח) ישוב ו-הוה = (דב' יד,כד) יברכך י-הוה א-להיך = (דב' יז,ח) ובין נגע לנגע = (דב' כב,ו) האפרחים
אליסף בן דעואל (=344) + 1 = 345 = משה   בחי' דעת בפנימיות
344 = (במ' יד,טו) כְּאִישׁ אֶחָד {הפסוק השלם: וְהֵמַתָּה אֶת-הָעָם הַזֶּה, כְּאִישׁ אֶחָד; וְאָמְרוּ, הַגּוֹיִם, אֲשֶׁר-שָׁמְעוּ אֶת-שִׁמְעֲךָ, לֵאמֹר - משה מוכיח כבי' את ה'} =  (במ' כד,יא) וְהִנֵּה מְנָעֲךָ יְהוָה מִכָּבוֹד {בלק אל בלעם} = (במ' לד,יא) מִקֶּדֶם לָעָיִן = (יהו' ז,כו) וישב י-הוה {מחרון אפו וגו'} = (תהי' כט,י) וישב י-הוה {מלך לעלם} = (זכ' ו,יג) וְהוּא-יִשָּׂא הוֹד {הפסוק השלם: וְהוּא יִבְנֶה אֶת-הֵיכַל יְהוָה, וְהוּא-יִשָּׂא הוֹד, וְיָשַׁב וּמָשַׁל, עַל-כִּסְאוֹ; וְהָיָה כֹהֵן, עַל-כִּסְאוֹ, וַעֲצַת שָׁלוֹם, תִּהְיֶה בֵּין שְׁנֵיהֶם} = (תהי' פב,ו)  וּבְנֵי עֶלְיוֹן כֻּלְּכֶם = במים רבים = (מש' ז,ד) אֱמֹר לַחָכְמָה 
 

מרדכי היהודי = 314 = שד"י = חוש = כל נדרי = כפר חב"ד = יראה ופחד

  כאשר: משה = א-ל שד-י

2
מִשְׁנֶה לַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ =  1336 = (שמ' כט,ד) לְשָׁרֵת בַּקֹּדֶשׁ =  (ש"א ל,יח) אֵת כָּל-אֲשֶׁר לָקְחוּ עֲמָלֵק  = (יח' יד,ח) וְנָתַתִּי פָנַי בָּאִישׁ הַהוּא =  (אסתר ב,יח - משתה אסתר) וַיִּתֵּן מַשְׂאֵת כְּיַד הַמֶּלֶךְ = (אסתר  ד,ו) אֲשֶׁר לִפְנֵי שַׁעַר-הַמֶּלֶךְ

\\ משנה למלך = 515 = תפלה = שירה = ואתחנן  = בשר אחד = איש צדיק = אשה צדיקה =  דרך ארץ =  [תהי' כא,ח] כִּי-הַמֶּלֶךְ, בֹּטֵחַ בַּיהוָה;    וּבְחֶסֶד עֶלְיוֹן, בַּל-יִמּוֹט  = (ברא' מג,כה) כִּי-שָׁם יֹאכְלוּ לָחֶם =  הישר =  (מ"א א,יח) לֹא יָדָעְתָּ {הפסוק: וְעַתָּה, הִנֵּה אֲדֹנִיָּה מָלָךְ; וְעַתָּה אֲדֹנִי הַמֶּלֶךְ, לֹא יָדָעְתָּ} =  מעתה = אל כל הגוים =  (תהי' נו,יב) מַה-יַּעֲשֶׂה אָדָם לִי  = נגילה ונשמחה בו =  עד אמת

אחשורוש = 821 = (ג' הופעות בדברים) אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בּוֹ = (ו' הופעות בירמיהו וא' בחגי) כִּי כֹה אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת = (ירמ' לג,ח) מִכָּל-עֲוֹנָם אֲשֶׁר חָטְאוּ-לִי  = (הושע ד,טז) עַתָּה יִרְעֵם יְהוָה {הפסוק השלם: כִּי כְּפָרָה סֹרֵרָה, סָרַר יִשְׂרָאֵל; עַתָּה יִרְעֵם יְהוָה, כְּכֶבֶשׂ בַּמֶּרְחָב} =  



3
וְגָדוֹל לַיְּהוּדִים = 154 =   עולם הבא = א-להים חיים = אין בה מום = אל"ף ה"י וא"ו ה"י (אהו"ה) = מגדל עז = 7 * כ"ב = לחם ויין = ימי החנוכה = (מ"א יא,ב) מִן-הַגּוֹיִם  = (מש' יח,י) מגדל עז {הפסוק השלם:  מִגְדַּל-עֹז, שֵׁם יְהוָה;    בּוֹ-יָרוּץ צַדִּיק וְנִשְׂגָּב}  = (אסתר ב,יג) לבוא עמה 


4
וְרָצוּי לְרֹב אֶחָיו =  569 = כח ישראל = צרור החיים =  צרור החיים 

5
דֹּרֵשׁ טוֹב לְעַמּוֹ = 667 =  

שמן למאור =667  = [דב' א,לב]  ובדבר הזה אינכם מאמינם ביהוה אלהיכם (ומדובר באמונה שהיתה צריכה להיות ממילא, כי ראו וחוו את כל הטוב ובכ"ז אינם מאמינים; זו לא-אמונה כל כך על-הגיונית כמו האמונה הפשוטה עצמה... אולי בחי' קליפה קדמה לפרי, ומתוך כזה על-הגיון בכלים של תוהו יבוא לכלים של תיקון באמונה עילאה?) = 667
שמני מתברך משביעי
 = רפואה שלמה =  והאיש משה =  (ש"א כט,ד) וְלֹא-יִהְיֶה-לָּנוּ לְשָׂטָן בַּמִּלְחָמָה =  (ש"א ל,יג) עֶבֶד לְאִישׁ עֲמָלֵקִי  (ש"ב כב,לא) אִמְרַת יְהוָה  (ישע' לג,יט) נִלְעַג לָשׁוֹן אֵין בִּינָה 


6
וְדֹבֵר שָׁלוֹם לְכָל-זַרְעוֹ  = 951 =  [מש' לא,יב] גמלתהו טוב ולא רע כל ימי חייה = ברמ״ח איברים ושס״ה גידים =  (ברא' כד,לה - אליעזר מספר על אברהם) וַיִּתֶּן-לוֹ צֹאן וּבָקָר =  מראשית =  (דב' ט,א) שמע ישראל {אתה עבר היום את הירדן וגו') =  (דב' כב,א) והתעלמת =  (יהו' ו,א) מִפְּנֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל  אֵין יוֹצֵא  {ויריחו סגרת ומסגורת וגו'} =  (ישע' יב,ו) קדוש ישראל =  (ירמ' כה,ל) וְאַתָּה תִּנָּבֵא אֲלֵיהֶם =  (עמוס ו,ח) נִשְׁבַּע אֲדֹנָי יְהוִה בְּנַפְשׁוֹ =  = (זכ' ח,ב) קִנֵּאתִי לְצִיּוֹן קִנְאָה גְדוֹלָה =  = (דה"ב כד,ז) וְגַם כָּל-קָדְשֵׁי בֵית-יְהוָה =  (אסתר ט,כג) אֵת אֲשֶׁר-הֵחֵלּוּ =  (תהי' קל,ה) קִוְּתָה נַפְשִׁי

 



אין תגובות: