AbracaAdabrá.Ediciones

יום שלישי, 21 באפריל 2009

על-תחת כנפי השכינה

בס"ד

השכינה = 390 = זכר ונקבה (בחינת זכר ונקבה היא הגבול בין עולם הזה לבין עולם הבא. "על כנפי השכינה" זה מעבר לתיקון הפירוד בין זכר לנקבה, בבחי' "זכר ונקבה ברא אותם" בגוף אחד. "תחת כנפי השכינה" זה בעולם הפירוד בין זכר לנקבה טרם נתקנו הכלים ליחוד השלם).

כנפי השכינה = 550 = נשר (ואכן, על כנפי נשרים נשאנו ה')

על כנפי השכינה = 650 = קדוש ברוך הוא (בחי' "על" כנפי השכינה, התפארת עלתה למעלה ומשפיעה למטה, אבל ללא אתערותא דלתתא לא יהיה יחוד בין התפארת לבין חגנה"י. כאשר התפארת מתחברת אל ה' הספירות שתחתיה -ספירות המפעילות דיבור ומעשה-, מוסיפים ה=5 ומקבלים "הקדוש ברוך הוא", הכינוי השלם אליו אנחנו רגילים, בערך 655 = [תהילים קיח, ח]טוב לחסות ביהוה מבטח באדם (וזה ענין אור אמת שבת"ת בחי' הקב"ה) = צדיקי אמת (אשר כנגד הקב"ה בעוה"ז) = קודשא בריך הוא (המקור הארמי של הכינוי; הזכר ביחוד העליון של "קודשא בריך הוא ושכינתיה" = 1456 = 2 * 728 = חור שחור )


תחת כנפי השכינה = 1358 = [תהילים כ, ח]אלה ברכב ואלה בסוסים ואנחנו בשם־יהוה אלהינו נזכיר (זה מה שמכניס אותנו תחת כנפי השכינה!) = [תהילים עב, כ]כלו תפלות דוד בן־ישי (וכל עוד מתפללים, עדין מנסים להשפיע... אך מעת שכלות התפלות, נכנסים אך לגן האמונה, בחי' תחת כנפי השכינה... ומאז, "ה' יעזור"!) = נרות שבת

[ואגב, משתלם:
כנפי נשרים = 760 = כתר חכמה בינה (ובכן, "על כנפי נשרים" זה מעל לכח"ב, בבחינות רצון-תענוג-אמונה כנגד תורה-תפלה-מצוות *לא ללמדתי את התאמת הסדר*** כנגד הכנעה-הבדלה-המתקה גם יחד ביחוד מושלם) = לשם שמים (נקודת הגבול:) = [תהילים צו, ד]כי גדול יהוה ומהלל מאד נורא הוא על־כל־אלהים
על כנפי נשרים = 860 = הנך יפה רעיתי

(continuará)

דצ"ך כנגד הכנעה
עד"ש כנגד הבדלה
באח"ב כנגד המתקה


אין תגובות: