AbracaAdabrá.Ediciones

יום ראשון, 17 באוגוסט 2014

גלם ראה עליה ב

ראה, עליה ב, גבורה בשבועץ דב' יב,יט: "השמר לך, פן תעזב את הלוי, כל ימיך על אדמתך".
הפסוק שלנו בא להזהיר אותנו במצות לא תעשה, שמא נשכח שעלינו מוטלת הפרנסה של הלויים, של משרתי הקודש אשר אין להם נחלה בארץ (אשר אין להם עבודת חולין כי הם דוקא משרתים לך בקודש). רבי יעקב בעל הטורים מתיחס לכך שהפסוק הבא אחריו מדבר על המצב בו ה' מרחיב את גבולות ישראל; לומר כדברי משלי יח,טז: מתן אדם ירחיב לו עכ"ל, שאם תתן בעין טובה למשרתי הקודש, לא רק שלא תפסיד אלא שתורחב נחלתך ופרנסתך תתרבה. הערבות הזו, גם לגבי העני וגם לגבי המשרת בקודש, מהוה אבן יסוד לחיים שתבנה בארץ: "השמר לך, פן תעזב את הלוי, כל ימיך על אדמתך" = 2351 , כפי שכתוב במפורש  (דב' כז,ד): "תקימו את האבנים האלה אשר אנכי מצוה אתכם היום". למען ייטב לנו ונחיה בארצנו בשלום ובבטחה.

השמר לך = 595 = (ירמ' טז,ה) "נאם י-הוה: את החסד" = (ישע' נב,א) "לבשי עזך ציון" 

פן תעזב את הלוי = 1061 = (ירמ' נא,י) "את צדקתינו" = שיר המעלות 

תעזב את הלוי = 931 = עבודת המקדש = (ויק' כו,כג) "והלכתם עמי קרי" = (דב' טז,ו) "צאתך ממצרים" = (דב' יז,כ) "הוא ובניו בקרב ישראל" = (ש"א יז,מה) "בא אליך בשם י-הוה צבאו-ת" = (מ"א כ,לא) "אולי יחיה את נפשך" = (ישע' נח,יד) "אז תתענג" = (תהי' צה,ח) "אל תקשו לבבכם" = (תהי' קי,ז) "על כן ירים ראש" 

המילוי: תו עין זין בית אלף תו הא למד וו יוד = 1644
הנסתר: 1644 - 931 = 713 = תשובה = הרואה את הנולד = בעל תורה 

כל ימיך על אדמתך = 695 = (שמ' כא,לד) "בעל הבור ישלם" = (תהי' קח,א) "אליך י-הוה אקרא צורי" = (תהי' קח,ה) "כי גדול מעל שמים חסדך" 











אין תגובות: