AbracaAdabrá.Ediciones

יום שישי, 16 בינואר 2015

גלם וארא ז

וארא, עליה של שבת קודש, מלכות בשבוע. שמ' ט,כט: "ויאמר אליו משה: כצאתי את העיר, אפרש את כפי אל י-הוה; הקלות יחדלון, והברד לא יהיה עוד; למען תדע כי לי-הוה הארץ".

ויאמר אליו משה: כצאתי את העיר, אפרש את כפי אל י-הוה; הקלות יחדלון, והברד לא יהיה עוד; למען תדע כי לי-הוה הארץ = 5058 = [דה"ב לד,יב] "והאנשים עשים באמונה במלאכה, ועליהם מפקדים יחת ועבדיהו הלוים מן בני מררי, וזכריה ומשלם מן בני הקהתים, לנצח; והלוים, כל מבין, בכלי שיר" 


כצאתי את העיר, אפרש את כפי אל י-הוה = 2356 = [תהי' לט,ט] "מכל פשעי הצילני; חרפת נבל אל תשימני" = (ברא' יט,כד) "המטיר על סדם ועל עמרה גפרית ואש מאת י-הוה" 
אפרש את כפי אל י-הוה = 1149 = [תהי' ט,ד] "בשוב אויבי אחור, יכשלו ויאבדו מפניך" = (ברא' ו,ו) "כי עשה את האדם בארץ" = (ברא' לט,טו) "כי הרימתי קולי ואקרא" = (ש"א ב,כ) "תחת השאלה" = (ש"א כ,כז) "מדוע לא בא בן ישי גם תמול גם היום" = (ש"ב טו,ה) "להשתחות" = (ש"ב כא,ג) "וברכו את נחלת י-הוה" = (מ"ב ב,יג) "על שפת הירדן" = (יש' יד,ד) "ונשאת את המשל הזה" = (יש' מג,כב) "ולא אתי קראת" = (עזרא א,ג) "לירושלם אשר ביהודה"


הקלות יחדלון, והברד לא יהיה עוד = 1007 = [ויק' ג,יב] "ואם עז קרבנו, והקריבו לפני י-הוה" = [מש' כא,כא] "רדף צדקה וחסד, יצמא חיים, צדקה וכבוד" = (ברא' יח,לא) "ויאמר: לא אשחית" = (במ' יא,כא) "העם אשר אנכי בקרבו" = (דב' ג,יג) "על שני לחות אבנים" = (ש"ב טז,כא) "ושמע כל ישראל" = (יח' כב,כא) "וכנסתי אתכם" = (תהי' כב,יח) "אספר כל עצמותי" = (תהי' עד,יד) "ראשי לויתן" = (איוב יט,טו) "לזר תחשבני (תחשבוני)" = (מש' כא,ג) "צדקה ומשפט, נבחר לי-הוה מזבח" = (עזרא א,ב) "נתן לי י-הוה א-להי השמים" = (עזרא ט,יא) "אשר צוית" 

למען תדע כי לי-הוה הארץ = 1046 = [איכה ג,כב] "חסדי י-הוה כי לא תמנו, כי לא כלו רחמיו" = (שופ' ב,ד) "כדבר מלאך י-הוה את הדברים האלה" = (ש"ב יא,יא) "אם אעשה את הדבר הזה" = (יש' ס,יח) "ושעריך תהלה" = (ירמ' יז,יג) "כי עזבו מקור מים חיים, את י-הוה" = (יח' יח,ד) "הן כל הנפשות לי הנה" = (יח' כח,ב) "ותתן לבך כלב א-להים" = (תהי' נא,כ) "חומות ירושלם" = (מש' כה,כג) "לשון סתר"








אין תגובות: