AbracaAdabrá.Ediciones

יום שבת, 24 בינואר 2015

גלם בשלח א

בשלח, עליה א, חסד בשבוע. שמ' יד,ו: "ויאסר את רכבו, ואת עמו לקח עמו".
בני ישראל יצאו ממצרים. מאחוריהם, פרעה וכל עמו המומים, עורים מרב אשר קרה להם הבלתי מובן והחיים בכלל יצאו משליטתם; כלום נותר כשהיה מקודם. ועדיין, לעת היודע להם אשר אין בני ישראל מתכוונים לשוב לעבודתם במצרים, נהפך לבם ועוד חושבים על לכבוש אותם בחזרה, בכח אשר בידם, בדרכי הטבע מול דרכי הא-להים. ויקם פרעה, "ויאסר את רכבו, ואת עמו לקח עמו" = 1683 לרדוף אחרי ישראל; פרעה בעצמו יודע שצריכים לגמור את העבודה, אשר [יש' יט,יט] "ביום ההוא יהיה מזבח לי-הוה בתוך ארץ מצרים, ומצבה אצל גבולה לי-הוה" = [איוב לג,לא] "הקשב אויב שמע לי, החרש ואנכי אדבר" = (ויק' טז,ו) "והקריב אהרן את פר החטאת" = (במ' יח,א) "תשאו את עון המקדש" = (תהי' עב,יח) י-הוה א-להים א-להי ישראל, עשה נפלאות לבדו" = (שה"ש ב,י) "ואמר לי קומי ליך רעיתי יפתי" = (קו' יא,ז) "לראות את השמש"

ויאסר את רכבו = 906 = (ברא' לא,כו) "ותגנב את לבבי" = (ברא' מח,טז) "המלאך הגאל אתי מכל רע" = (שמ' ז,יז) "כי אני י-הוה, הנה אנכי מכה במטה אשר בידי" = (יהו' כב,יא) "אל עבר בני ישראל" = (שופ' יח,יח) "מה אתם עשים" = (ש"ב יא,יא) "יושב בירושלם" = (ש"ב יג,יב) "את הנבלה הזאת" = (מ"ב כא,יד) "ונתתים" = (יח' כד,כא) "מחמד עיניכם ומחמל נפשכם" = (יח' ל,ח) "ונשברו כל עזריה" = (עמוס ד,ט) "הכיתי אתכם" = (דה"א ח,כח) "ישבו בירושלם" = (דה"ב לא,יז) "לבית אבותיהם" = (תהי' מא,ו) "מתי ימות" = (תהי' קמז,יב) "שבחי ירושלם" = (איוב כב,כב) "קח נא מפיו תורה" = (קו' ה,ה) "וחבל את מעשה ידיך" = (מש' כט,כה) "יתן מוקש" = (אסתר ח,יז) "ובכל מדינה ומדינה ובכל עיר ועיר" 

ואת עמו לקח עמו = 777 = (שמ' ט,כח) "ולא תספון לעמד" = (שמ' יא,ז) "לא יחרץ כלב לשנו" = (דב' יג,ט) "ולא תחוס עינך עליו" = (דב' טו,ו) "כאשר דבר לך" = (שופ' ג,י) "ותהי עליו רוח י-הוה" = (תהי' יט,ז) "ואין נסתר" = (דניאל י,יז) "ואני מעתה לא יעמד בי כח" 

אין תגובות: