AbracaAdabrá.Ediciones

יום ראשון, 18 בינואר 2015

גלם בא ב

בא, עליה ב, גבורה בשבוע. שמ' י,יח: "ויצא מעם פרעה, ויעתר אל י-הוה".
מה קורה עם פרעה? הוא פשוט בקש לשחק על מגרש ובמשחק שאין לו, מטבע הדברים, כלים להתמודד עמם. "פרעה" = 355 = "בורא עולם": הוא מגדיר את עצמו כנגד בורא עולם ממש, הוא הוא אשר לא רק מכחיש בא-ל עליון, אלא שם את עצמו במקומו בתודעת עבדיו. והכל, מידה כנגד מידה, ולמקום שהאדם מבקש ללכת, לשם מוליכים אותו מן השמים. פרעה מנצח ושולט על ממלכות הארץ, אך הגאוה מכשילה אותו, וכדוגמת נמרוד לפניו, גם הוא מתימר לנצח את בורא עולם. מבחירת עצמו, הוא נקלע אל תוך שדה קרב בו אין לו כבר שום סיכוי לקבוע שום עובדה, כי הכל בידי שמים (חוץ מיראת שמים, אשר יכלה להובילו לתשובה ולהמתיק את הדינים שהביא על עצמו). ואין מהקרב הזה שום מוצא על פני הארץ.
סור מרע, ואז, עשה טוב: ראשית, יוצאים מעם פרעה; ורק אז, מסויגים מכל כחות הטומאה, נעתרים אל ה'. 

ויצא מעם פרעה, ויעתר אל י-הוה = 1355 = [תהי' סט,לד] "כי שמע אל אביונים י-הוה, ואת אסיריו לא בזה" = [תהי' קו,כט] "ויכעיסו במעלליהם, ותפרץ בם מגפה" = [מש' טו,לג] "יראת י-הוה, מוסר חכמה; ולפני כבוד,ענוה" = (יש' ל,כו) "חבש (חבוש) י-הוה את שבר עמו" = (יש' סו,יד) "וראיתם ושש לבכם" = (דה"ב ט,ז) "ושמעים את חכמתך" = (דה"ב לג,ח) "לכל התורה והחקים והמשפטים" 

ויצא מעם פרעה = 612 = (ברא' כח,טז) "אכן יש י-הוה במקום הזה" = (שמ' כג,לב) "ברית" = (ברא' לז,ד) "דברו לשלם (לשלום)" = (ברא' מא,טו) "ויאמר פרעה" = (ברא' מב,ב) "ונחיה ולא נמות" = (שמ' לד,לד) "אשר יצוה (יצווה)" = (ויק' ח,יא) "שבע פעמים" = (במ' כ,ח) "ונתן מימיו" = (במ' כ,טז) "וישמע קלנו" = (דב' א,ל) "במצרים, לעיניכם" = (דב' ד,ג) "הראות" = (דב' כד,יח) "את הדבר" = (דב' ל,יט) "העדתי בכם היום" = (ש"א יד,יב) "ונודיעה אתכם" = (ש"ב ז,כח) "ותדבר" = (ש"ב יז,ו) "אתה דבר" = (מ"א יג,ט) "כי כן צוה אתי" = (מ"א יט,ד) "כי לא טוב אנכי מאבתי" = (ירמ' ב,ב) "בארץ לא זרועה" = (ירמ' ט,א) "ואעזבה את עמי" = (ירמ' לד,ז) "ערי מבצר" = (ירמ' נא,נ) "הלכו (הילכו), אל תעמדו (תעמודו)" = (יח' ל,ד) "בנפל (בנפול) חלל במצרים" = (יחד' לד,כז) "והיו על אדמתם" = (יח' לז,כה) "נשיא להם לעולם" = (יח' מג,יח) "אלה חקות המזבח" = (יואל ב,ב) "יום ענן וערפל" = (יונה א,ו) "ויקרב אליו רב החבל" = (חגי א,טו) "בששי" = (זכ' ט,ז) "ונשאר גם הוא" = (תהי' סט,יא) "ואבכה בצום נפשי" = (תהי' צז,ט) "עליון על כל הארץ" = (תהי' קכג,א) "המעלות אליך" = (תהי' קלט,י) "תאחזני ימינך" = (מש' א,טז) "לרע ירוצו" = (נחמ' ה,ז) "ואתן עליהם"

ויעתר אל י-הוה = 743 = לתשובה = (ברא' כח,טו) "והשבתיך (והשיבותיך)" = (שמ' א,יב) "כן ירבה וכן יפרץ" = (ויק' כג,לז) "עלה ומנחה זבח ונסכים, דבר יום ביומו" = (במ' לו,א) "וידברו לפני משה" = (שופ' טו,יז) "ויכי ככלתו לדבר" = (מ"א יג,כו) "אשר דבר לו" = (יש' מא,כז) "ראשון לציון" = (ירמ' ג,טו) "ורעו אתכם" = (ירמ' ט,כ) "כי עלה מות בחלונינו" = (ירמ' יג,כב) "וכי תאמרי בלבבך" = (ירמ' כה,לד) "ונפלתם ככלי חמדה" = (יח' לו,לג) "ביום טהרי אתכם" = (דה"א יג,יב) "ויירא דויד את הא-להים" 



אין תגובות: