AbracaAdabrá.Ediciones

יום ראשון, 8 במרץ 2015

גלם פקודי ב

פקודי, עליה ב, גבורה בשבוע. שמ' לט,יד: "והאבנים, על שמת בני ישראל הנה, שתים עשרה על שמתם; פתוחי חתם איש על שמו, לשנים עשר שבט".

והאבנים, על שמת בני ישראל הנה = 1617 = [תהי' י,ו] "אמר בלבו בל אמוט, לדר ודר אשר לא ברע" = [תהי' נב,ג] "מה תתהלל ברעה, גבור? חסד א-ל כל היום" = (ויק' ד,כז) "ואם נפש אחת תחטא בשגגה" = (מ"א ח,לב) "ואתה תשמע, השמים" = (מ"א ט,ד) "כאשר הלך דוד אביך בתם לבב ובישר" = (מ"א יד,כו) "ואת אוצרות בית המלך" = (ירמ' נא,לו) "ונקמתי את נקמתך" = (יח' ג,יב) "ותשאני רוח, ואשמע אחרי" = [מש' יג,ח] "כפר נפש איש עשרו" (וכדברי רש"י: כפר נפש איש עשרו - עשרו של אדם הוא כופר נפשו, שעושה ממנו צדקה, עכל"ק) 

שתים עשרה על שמתם = 2205 = [ברא' כא,לג] "ויטע אשל בבאר שבע, ויקרא שם בשם י-הוה א-ל עולם" = [ברא' לח,ל] "ואחר יצא אחיו, אשר על ידו השני; ויקרא שמו זרח" = [שופ' יז,ו] "בימים ההם אין מלך בישראל; איש, הישר בעיניו יעשה" 

פתוחי חתם איש על שמו, לשנים עשר שבט = 3020 = [ירמ' כה,ח] "לכן, כה אמר י-הוה צבאו-ת: יען אשר לא שמעתם את דברי" = [ירמ' מב,יג] "ואם אמרים אתם לא נשב בארץ הזאת, לבלתי שמע בקול י-הוה א-להיכם" = (ירמ' לד,טז) "ותשבו (ותשיבו) איש את עבדו ואיש את שפחתו" 


והאבנים, על שמת בני ישראל הנה, שתים עשרה על שמתם; פתוחי חתם איש על שמו, לשנים עשר שבט = 6842 = [ירמ' כו,ב] "כה אמר י-הוה: עמד (עמוד) בחצר בית י-הוה, ודברת על כל ערי יהודה הבאים להשתחות בית י-הוה, את כל הדברים אשר צויתיך לדבר אליהם. אל תגרע דבר" 









אין תגובות: