AbracaAdabrá.Ediciones

יום ראשון, 29 במרץ 2015

גלם שמיני ז

שמיני, עליה של שבת קודש, מלכות בשבוע. ויק' יא,מה: "כי אני י-הוה המעלה אתכם מארץ מצרים להית לכם לאלהים; והייתם קדשים כי קדוש אני".

כי אני י-הוה המעלה אתכם מארץ מצרים להית לכם לאלהים; והייתם קדשים כי קדוש אני = 3516 = [שמ' ב,יג] "ויצא ביום השני, והנה שני אנשים עברים נצים. ויאמר לרשע: למה תכה רעך?" = [ירמ' לג,טז] "בימים ההם תושע יהודה, וירושלם תשכון לבטח, וזה אשר יקרא לה י-הוה צדקנו" 

המעלה אתכם מארץ מצרים להית לכם לאלהים = 1973 = [מיכה ו,ו] "במה אקדם י-הוה, אכף (איכף) לא-להי מרום; האקדמנו בעולות, בעגלים בני שנה" (וישיב הנביא עצמו בעוד שני פסוקים: כִּי אִם-עֲשׂוֹת מִשְׁפָּט וְאַהֲבַת חֶסֶד וְהַצְנֵעַ לֶכֶת עִם-אֱלֹהֶיךָ עכ"ל) = (דה"ב יג,ה) "כי י-הוה א-להי ישראל נתן ממלכה לדויד על ישראל"

והייתם קדשים כי קדוש אני = 1426 = [יח' א,יד] "והחיות רצוא ושוב, כמראה הבזק" = [תהי' סט,כה] "שפך עליהם זעמך, וחרון אפך ישיגם" = [תהי' קו,מא] "ויתנם ביד גוים, וימשלו בהם שנאיהם" = [תהי' קלח,ו] "כי רם י-הוה, ושפל יראה; וגבה ממרחק יידע" = (ברא' ג,י) "את קלך שמעתי בגן" = (ברא' ג,טו) "ואתה תשופנו עקב" = (שמ' לב,יג) "זכר לאברהם, ליצחק וליעקב עבדיך" = (יח' טז,לו) "אשר נתת להם" = (דה"א כה,ו) "במצלתים, נבלים וכנרות" = (דה"ב ז,ו) "והכהנים, על משמרותם עמדים" = (מש' ו,ד) "אל תתן שינה לעיניך" = (קו' ט,א) "כי את כל זה נתתי אל לבי"



אין תגובות: