AbracaAdabrá.Ediciones

יום ראשון, 26 ביולי 2009

אגב לימוד ההקדמה לתיקוני זהר: והמשכלים יזהירו כזהר הרקיע

בס"ד

"רבי שמעון אזל ליה וערק למדברא דלוד ואתגניז בחד מערתא הוא ורבי אלעזר בריה, אתרחיש ניסא נפק להון חד חרוב וחד מעיינא דמיא, אכלי מההוא חרוב ושתן מההוא מיא (...)"

חרוב = 216 = יראה = גבורה
חד חרוב = 228 = ברוך = עץ חיים
וחד מעיינא דמיא = 254 = נדר = עוד יוסף חי = רומח

חד מעיינא דמיא = 248 = אברהם = רחם = רמ"ח וכו 
חד חרוב וחד מעיינא דמיא = 482 = נחמן מברסלב = עבית (דב' לב,טו)

חרובים ותמרים (רבה אסתר ג,ז: "רשב"י ואלעזר בנו כשהיו במערה היו אוכלים חרובים ותמרים", שהחרוב היה מתחלף לתמר לשבת כדי שיוכלו לקים סעודות ולברך ברכת המזון על תמרים, כמובא ברכות יב. ושו"ע אוה"ח רח,יז) = 962 = [תהי' קיט,פט] לעולם יהיה דברך נצב בשמים = שמש ירח וכוכבים = [משלי ד, כו] פלס מעגל רגלך וכל־דרכיך יכנו = [תהילים עג, י] לכן ישיב עמו הלם ומי מלא ימצו למו


---------------------------------------------------

[דניאל יב,ג] וְהַמַּשְׂכִּלִים--יַזְהִרוּ, כְּזֹהַר הָרָקִיעַ; וּמַצְדִּיקֵי, הָרַבִּים, כַּכּוֹכָבִים, לְעוֹלָם וָעֶד = 2187 =
= [איוב כו, ג] מה־יעצת ללא חכמה ותשיה לרב הודעת
= [במדבר כג, ה] וישם יהוה דבר בפי בלעם ויאמר שוב אל־בלק וכה תדבר (מנע ממנו כבר את הבחירה, בבחי' המשכילים שעושים את רצון הבורא ית' רצונם והוא ית' יעשה רצונם רצונו; ובכן להבדיל, גם הוא מזהיר בעל כרחו, ומתוך התורה הקד' ברכותיו מזהירות לעולם ועד)
= [דברי הימים ב׳ יא, יב] ובכל־עיר ועיר צנות ורמחים ויחזקם להרבה מאד ויהי־לו יהודה ובנימן
= [יחזקאל כג, כו] והפשיטוך את־בגדיך ולקחו כלי תפארתך
= [ישעיהו נא, כא] לכן שמעי־נא זאת עניה ושכרת ולא מיין (סוף העונש מחמת ה' על ישראל; מצודת דוד: ושכורת - מבולבלת כשכור לא משתיית יין כ"א מצרה ויגון ; והפסוק הבא מנחם לעולם ועד: כֹּה-אָמַר אֲדֹנַיִךְ יְהוָה, וֵאלֹהַיִךְ יָרִיב עַמּוֹ, הִנֵּה לָקַחְתִּי מִיָּדֵךְ, אֶת-כּוֹס הַתַּרְעֵלָה--אֶת-קֻבַּעַת כּוֹס חֲמָתִי, לֹא-תוֹסִיפִי לִשְׁתּוֹתָהּ עוֹד )
= [שמואל ב׳ כג, כט] חלב בן־בענה הנטפתי אתי בן־ריבי מגבעת בני בנימן

ר"ת:
ויכ"ה והכל"ו = 108 = גם זו לטובה = גהינם = ימי חייך = מנהיג = נבון = חצי

א"א:
המשכליזהרזהרק"י מצדיקרביכוכביעול"ע = 1629 = הוי מקבל את כל אדם בסבר פנים יפות =
= [בראשית מד, ג] הבקר אור והאנשים שלחו המה וחמריהם
= [דניאל יא, יב] ונשא ההמון ירום לבבו והפיל רבאות ולא יעוז
= [מלכים א׳ א, כב] והנה עודנה מדברת עם־המלך ונתן הנביא בא
= [מלכים א׳ יא, לט] ואענה את־זרע דוד למען זאת אך לא כל־הימים (מצודת דוד: אך לא כל הימים - כי בימי המשיח תשוב כל המלוכה לזרע דוד; ואענה - במה שאקח מידם עשרת השבטים; למען זאת - על שסרח שלמה)
= [תהילים יח, ו] חבלי שאול סבבוני קדמוני מוקשי מות

ס"ת:
מור"ע ימממ"ד = 450 = תן = חיים ושלום = חס ושלום = ידועים בציבור = כשפים = לוחות = מתי = נשק = שפע = פשע = תהילה = עצם מעצמי = דמות = ונפקחו עיניכם = כל הנשמה = שוכן עד = פרי עץ = קְנֵה חָכְמָה קְנֵה בִינָה = כִּי לא לְעוֹלָם אָרִיב = \\ י' פעמים אד"ם = גאול"ה = מ"ה = הגוא"ל = ויט ידו = הוא אביך = ויבא הוי-ה \\




והמשכלים יזהרו כזהר הרקיע = 1296 =
= [איוב כג, ב] גם־היום מרי שחי ידי כבדה על־אנחתי
= [ויקרא ד, יט] ואת כל־חלבו ירים ממנו והקטיר המזבחה
= [שמואל א׳ יח, כד] ויגדו עבדי שאול לו לאמר כדברים האלה דבר דוד
= [תהילים קא, ד] לבב עקש יסור ממני רע לא אדע (מצודת דוד: רע - איש רע לא יהיה מיודעי ואוהבי;
לבב עקש - מי שלבו עקש יסור ממני ולא אתחבר עמו --- דהי' צדיק הנוהג בפרישות גמורה)

ר"ת ויכ"ה (אותיות "כויה") = 41 = א"מ = הבדל = הלאה = גבול = איל = בטל = טבל
א"א המשכליזהרזהרק"י = 939 = [תהילים קיב, ו] כי־לעולם לא־ימוט לזכר עולם יהיה צדיק = אות ומופת = אם לא עכשיו אימתי = כל ישראל ערבים זה בזה = שאל את הרב
ס"ת מור"ע (אותיות "עומר") = 316 = חושב = כיפור = צדיק בסדום = אישה (האיש שלה) = וייצר = רוח הזמן = הטיל רוח גדולה
עומר" הוא ענין הכנה לקידושין של חג מתן תורה, ואז הנאחזים בהגיון הא-לקי ישלטו באמרת כי העולם התנהל ע"פ הלכה נאמנה. ובכן, סופי תיבות של "והמשכילים יזהירו בזוהר הרקיע" הם מור"ע (אותיות "עומר") = 316 = וייצר; כי בפסח קבלנו פתח לחרות, והחרות תתממש בחג הקציר דוקא אם התורה הקנתה לנו צורה חדשה דרך ספירת העומר, אם נוצרנו מחדש כדי להיות ראויים לברכת חיי נצח בה נתברך למרגליות הר סיני


ומצדיקי הרבים ככוכבים לעולם ועד = 891 = [תהילים קיג, ח] להושיבי עם־נדיבים עם נדיבי עמו = ומבלעדיך אין לנו מלך גואל ומושיע = התעוררי = יציאת מצרים = נעשה ונשמע

ר"ת והכל"ו = 67 = בינה = לב יהודי = כל טוב = אלול = אם הוי"ה = יד הגדולה

א"א מצדיקרביכוכביעול"ע = 690 = בורא עולם מלך מלכי המלכים (כאשר "
בורא עולם" = 355 = שנה; באמצע משה = 345 הוא ה"מוריד" כבי' את חוקת הבורא ית' מן השמים ובהפכה לבחי' לא בשמים היא, מכתיר את הבורא ית' בעטרת "מלך מלכי המלכים" = 335 = "הר סיני" עליה נתנה תורה - סוד היחוד בעשיה אשר יתגלה בס"ת) = רעיתי = תמרים = וּזֲהַב הָאָרֶץ הַהִוא טוֹב שָׁם = וּכְמוֹ הַשַּׁחַר עָלָה = שַׁאֲלִי-לָךְ כֵּלִים מִן-הַחוּץ = בְּרִית מֶלַח

ס"ת ימממ"ד = 134 = בינה בינה (יחוד אימא בינה עילאה עם המלכות המתוקנת בינה תתאה, יחוד עליון) = דלק = דקל = \\ ההפרש בין זמן חרותנו = 767 לזמן שמחתנו = 901 \\ = \\ מס' הופעות השם אדנ"י שבמלכות בכל התנ"ך \\ = ככל הגוים (התמורה חו"ח) = אף חמה = עידן = אני אני הוא = חלוץ = גוף אדם


אין תגובות: