AbracaAdabrá.Ediciones

יום חמישי, 30 באוקטובר 2014

גלם לך לך ו

לך לך, עליה ו, יסוד בשבוע. ברא' טו,ז: "ויאמר אליו: אני י-הוה, אשר הוצאתיך מאור כשדים, לתת לך את הארץ הזאת לרשתה".
הנה לפנינו הצהרה פשוטה וברורה של בורא עולם אל אברהם, דרכה נוכל לצפות בשקיפות על מפת הדרכים החסידית לכל תקיון אשר בידינו להוביל (כפי שסיכם אותם לנו הבעש"ט הקדוש). בראש ובראשונה, מונחי יסוד: הפסוק שלנו השלם, בערכו 4979, מביא אותנו לתודעת ההמשכיות המדויקת בין הדיבור הא-להי לבין עשיתו בעולם, כדברי משה בעתו: [דב' י,יא] "ויאמר י-הוה אלי: קום לך למסע לפני העם, ויבאו ויירשו את הארץ אשר נשבעתי לאבתם לתת להם": באותו ערך מספרי מדויק, ההבטחה וראשית קיומה. ובתור מונח יסוד שני, עליך לעשות טוב, אך לא עליך המלאכה לגמור: [יח' לג,ט] "ואתה, כי הזהרת רשע מדרכו לשוב ממנה, ולא שב מדרכו, הוא בעונו ימות, ואתה נפשך הצלת". מחשבה טובה, הקב"ה מצרפה למעשה, מדמה אותה כאילו התגשמה (ובכך, אמנם מחשבה היתה ולא מעשה, לפי תולדותיה ותוצאותיה תזוהה כמעשה). עליך מצות התוכחה, להוכיח את חברך אשר נוטה לדרך מעוותת. עליך להעיר ולהאיר לו, כמיטב יכולתך. ועל ההשתדלות הזו תישכר, והוא כפי בחירתו. 

ויאמר אליו: אני י-הוה, אשר הוצאתיך מאור כשדים = 2045 [תהי' כה,יג] "נפשו בטוב תלין, וזרעו יירש ארץ" = [תהי' קיט,קמג] "צר ומצוק מצאוני, מצותיך שעשעי" = (ברא' ט,יא) "והקמתי את בריתי אתכם" 

ויאמר אליו: אני י-הוה = 391 = (ברא' לח,טז) "ויאמר הבה נא אבוא אליך" = (במ' יא,ב) "ויצעק העם" = (במ' יג,טז) "יהושע" = (במ' כב,כו) "ויחר אף א-להים" = (דב' לד,י) "פנים אל פנים" = (יהו' ז,כו) "מחרון אפו" = (מ"א א,ב) "ויאמרו לו עבדיו" = (מ"א כב,כז) "באי בשלום" = (יש' לב,ג) "עיני ראים" = (תהי' קמח,יא) "מלכי ארץ" = (איכה ב,יג) "מי ירפא לך" = (אסתר ו,ד) "לאמר למלך" 

 אשר הוצאתיך מאור כשדים = 1654 = [יש' מח,יא] "למעני למעני אעשה כי איך יחל, וכבודי לאחר לא אתן" = (יח' יח,ב) "אתם משלים את המשל הזה" 

לתת לך את הארץ הזאת = 1990 = [תהי' פה,יא] "חסד ואמת נפגשו, צדק ושלום נשקו" = [תהי' קז,ג] "ומארצות קבצם, ממזרח וממערב, מצפון ומים" 

לרשתה = 935 = (שמ' יח,יג) "לשפט את העם" = (דב' טז,ב) "במקום אשר יבחר י-הוה" = (יהו' כד,כה) "וישם לו חק ומשפט" = (ירמ' יז,כז) "ואם לא תשמעו אלי" = (יח' כ,יב) "נתתי להם" = (הו' יג,ד) "ומושיע אין בלתי" 







אין תגובות: