AbracaAdabrá.Ediciones

יום שבת, 14 בפברואר 2015

גלם תרומה א

תרומה, עליה א, חסד בשבוע. שמ' כה,טז: "ונתת אל הארן את העדת אשר אתן אליך".
כל הקשר השוטף של יצורי העולם הזה עם העולם העליון ממנו יקבלו פרנסתם, מסתכם במשל אורות וכלים. אור עליון מאיר אל העולם, וכל שיש לו כלים לקלטו, כמידת הכלים שלו יקלוט; הנדרש למחיתו ישאר לו, ומן הראוי שאת כל הנותר יזרים הלאה, אל הנמוכים ממנו, הנזונים מאשר שלו. לוחות הברית הן משל לאור גבוה, אשר ישמש מקור להתחדשות הברית והישועה לעולמים. את הכלי לקלוט אותו אור בנו בני ישראל, הנה הוא ארון ברית ה'. "ונתת אל הארן את העדת אשר אתן אליך" = 3036, ואותה עדות אשר היא עצמה התגלמות של האורות הכי גבוהים, לא תסבול שום כפירה, שום עבודה זרה, בקרבתה: [דב' כ,יז] "כי החרם תחרימם: החתי והאמרי, הכנעני והפרזי, החוי והיבוסי; כאשר צוך י-הוה א-להיך".
 מחשבות טובות, כוונות טובות, מצטרפות למעשה. באמת, גם את הכלים שאתה תבנה, ה' הוא הנותן אותם בידיך. "ונתת אל הארן" = 1143 = [במ' טז,ד] "וישמע משה, ויפל על פניו" = [תהי' קיט,קלה] "פניך האר בעבדך, ולמדני את חקיך" = (ברא' ה,ב) "ויקרא את שמם אדם" = (שמ' יד,כז) "וינער י-הוה את מצרים" = (שמ' כ,יא) "אשר י-הוה א-להיך נתן לך" = (שמ' כד,ד) "ויבן מזבח תחת ההר" = (שמ' כו,לג) "את ארון העדות" = (במ' כא,טז) "אשר אמר י-הוה למשה" = (במ' כב,כט) "כי עתה הרגתיך" = (יהו' י,יט) "אל תעמדו (תעמודו): רדפו אחרי איביכם" = (ש"א א,ח) "חנה: למה תבכי, ולמה לא תאכלי" = (ש"א ג,ה) "ויאמר: הנני, כי קראת לי" = (מ"א ח,ז) "כי הכרובים פרשים כנפים" = (מ"א יג,כו) "אשר השיבו מן הדרך" = (ירמ' מד,ג) "לעבד לאלהים אחרים אשר לא ידעום" = (יח' ה,ג) "וצרת אותם" = (תהי' פט,ל) "ושמתי לעד זרעו" = (איוב א,טו) "ואת הנערים הרגו לפי חרב" = (אסתר ט,יב) "ויאמר המלך לאסתר המלכה" = (נחמ' ט,ז) "לתת לזרעו"

העדת אשר אתן אליך = 1492 = [במ' ט,ח] "ויאמר אלהם משה: עמדו ואשמעה מה יצוה י-הוה לכם" = [תהי' קלה,כא] "ברוך י-הוה מציון, שכן ירושלם, הללוי-ה" = (ברא' כח,כ) "ושמרני בדרך הזה אשר אנכי הולך" = (ש"א כה,כ) "וירדת בסתר ההר" = (ש"ב ב,א) "וישאל דוד בי-הוה לאמר: האעלה באחת ערי יהודה" = (ירמ' כ,יג) "את י-הוה, כי הציל נפש אביון" = (ירמ' לא,לג) "את י-הוה כי כולם ידעו אותי למקטנם ועד גדולם" = (אסתר ז,ה) "אשר מלאו לבו לעשות כן" 









אין תגובות: