AbracaAdabrá.Ediciones

יום שישי, 6 בפברואר 2015

גלם יתרו ז

יתרו, עליה של שבת קודש, מלכות בשבוע. שמ' כ,טז: "ויאמרו אל משה: דבר אתה עמנו, ונשמעה; ואל ידבר עמנו א-להים, פן נמות".
קורה דבר נורא: אדם עומד במדבר על שפת תהום, בעברו השני עולם שלם לתענוגו, תודעה חדשה בה אין מקום כבר לצורך וחסרון כי אם רק לרויון כל תאוות נפשו בא-להות הממלאה ומקיפה את עולמו. הרבה יותר ממה שאי פעם העז לחלום או לבקש מוזמן לו פתאום; והוא מהסס; לפתע אינו בטוח. הרצון הביא אותו לאמונה, ובזכות אמונתו מוזמן הוא עכשיו אל שדות התענוג. והוא ירא על רצונו, מפחד שלא ירצה עוד, וכל מערכותיו תקרוסנה עליו. ה' מדבר אתם מן השמים, "ויאמרו אל משה: דבר אתה עמנו, ונשמעה; ואל ידבר עמנו א-להים, פן נמות" = 3019, כי כאשר [תהי' לד,כב] "תמותת רשע רעה, ושנאי צדיק יאשמו" (שהרע שבו, הלא טוב, הוא אשר הופך את האדם לבר תמותה וממיתהו), כך אם (יח' כ,יג) "בחקותי לא הלכו ואת משפטי מאסו, אשר יעשה אתם האדם וחי בהם", הוא כאילו שומר את המות לעצמו בעוד המפתח לחיי נצח מאוס בכף ידו. 

דבר אתה עמנו, ונשמעה; ואל ידבר עמנו א-להים, פן נמות = 2380 = (דב' ד,טז) "פן תשחתון ועשיתם לכם פסל" 

דבר אתה עמנו, ונשמעה = 1249 = [דב' לב,כח] "כי גוי אבד עצות המה, ואין בהם תבונה" = (ברא' לח,ט) "לבלתי נתן זרע" = (שמ' כז,א) "ועשית את המזבח" = (שמ' מ,לו) "ובהעלות הענן מעל המשכן" = (ויק' ט,ז) "ועשה את קרבן העם" = (במ' לו,א) "ויקרבו ראשי האבות" = (יהו' ה,יג) "והנה איש עמד לנגדו, וחרבו שלופה בידו" = (שופ' ג,יב) "לעשות הרע בעיני י-הוה" = (ירמ' מב,ט) "להפיל תחנתכם לפניו" = (יח' כה,ז) "לכן הנני נטיתי את ידי עליך" = (יואל ב,כה) "אשר שלחתי" = (תהי' קיב,ט) "לאביונים נתן צדקתו" = (מש' יג,יב) "תוחלת ממשכה (ממושכה)" 

ואל ידבר עמנו א-להים, פן נמות = 1131 = [תהי' ג,ב] "י-הוה, מה רבו צרי, רבים קמים עלי" = (ברא' ח,י) "שבעת ימים אחרים" = (ברא' כט,כב) "ויעש משתה" = (ברא' ל,ז) "ותהר עוד ותלד" = (ויק' כ,ד) "בתתו מזרעו" = (במ' יז,כח) "כל הקרב הקרב אל משכן י-הוה" = (במ' כא,ג) "וישמע י-הוה בקול ישראל" = (ירמ' ו,כז) "ובחנת את דרכם" = (יח' ג,כד) "בא (בוא) הסגר בתוך ביתך" = (תהי' עח,ל) "לא זרו מתאותם" = (נחמ' ד,ה) "עד אשר נבוא אל תוכם"







אין תגובות: