AbracaAdabrá.Ediciones

יום חמישי, 19 בפברואר 2015

גלם תרומה ו

תרומה, עליה ו, יסוד בשבוע. שמ' כז,ח: "נבוב לחת תעשה אתו, כאשר הראה אתך בהר כן יעשו".
המזבח החיצון מצופה נחושת, לכפר על עזות מצח. "המזבח" = 62 הוא בבחינת התפילין של הכלל, ונבנה (שמ' כח,ב) "לכבוד" בורא עולם, במקדש בו ישמע הקול (ש"ב טו,יג) "המגיד" (מיכה ו,ח) "מה טוב". המזבח הוא כלי מרכזי במקדש, הנעשה (שמ' לה,י) "בכם", כנאמר ושכנתי בתוכם. ברם, לימוד תכונות המזבח הוא לימוד תכונות הלב המתוקן.
המזבח הוא מרובע: חמש אמות אורך, חמש אמות רוחב, ושלוש אמות גובה. אך אינו גוף מוצק ורצוף, אלא "נבוב לחת תעשה אתו" = 1680 דהינו חלול, שבנוי לוחות עצי שטים וחלל ריק באמצע כדוגמת הלב המתוקן עליו הצהיר דוד שהוא חלל בקרבי. רק לעשות את הלב כדוגמת המזבח, = [תהי' לג,א] "רננו צדיקים בי-הוה, לישרים נאוה תהלה" = [איוב לח,כא] "ידעתי כי אז תולד, ומספר ימיך רבים" = (מ"ב י,כד) "נפשו תחת נפשו" 

נבוב לחת = 498 = (ברא' יט,ו) "הפתחה" = (ברא' כה,לג) "השבעה לי כיום" = (ברא' כח,כב) "בית א-להים" = (ברא' לב,כא) "אולי ישא פני" = (ברא' נ,ד) "ימי בכיתו" = (ויק' כא,י) "ומלא את ידו" = (במ' א,ד) "ואתכם יהיו" = (שופ' יא,יד) "יפתח" = (ש"א א,ט) "ישב (יושב) על הכסא" = (ש"ב ה,ח) "לא יבוא אל הבית" = (ש"ב ט,ג) "ואעשה עמו" = (ש"ב יח,ב) "ויאמר המלך אל העם" = (מ"ב יז,לו) "כי אם את י-הוה" = (מ"ב יח,כח) "ויקרא בקול גדול" = (יש' נו,יא) "לא ידעו שבעה" = (ירמ' יח,טו) "שבילי עולם" = (יח' מג,ב) "כקול מים רבים" = (דה"ב כ,ד) "לבקש מי-הוה" = (תהי' נה,כד) "ואתה א-להים" = (תהי' נז,ו) "על כל הארץ כבודך" = (תהי' קיז,א) "על כל הארץ כבודך" = (איוב א,טו) "ואמלטה רק אני לבדי" = (איוב יב,י) "נפש כל חי" = (מש' י,יב) "תכסה אהבה" = (אסתר א,יד) "במלכות" 

כאשר הראה אתך בהר כן יעשו = 1816 = (ש"ב ד,ט) "אשר פדה את נפשי מכל צרה" 









אין תגובות: