AbracaAdabrá.Ediciones

יום שבת, 28 בפברואר 2015

גלם כי תשא א

כי תשא, עליה א, חסד בשבוע. שמ' לא,לז: "והקטרת אשר תעשה, במתכנתה לא תעשו לכם; קדש תהיה לך לי-הוה".
עולם של קשרים; עולם של יחודים. כל אחת לאחד המיועד לה, כל דבר בחיבור עם מה שישמש לו לממש את הטוב שבו ולהביאו אל תכליתו. מה שמטיב כאן יזיק שם; המרפא חולי אחד, יכול לגרום חולשה אחרת; והדרך הישרה דורשת דיוק רב. "והקטרת אשר תעשה, במתכנתה לא תעשו לכם; קדש תהיה לך לי-הוה" = 4740, [שמ' יז,א] "ויאמר י-הוה אל משה: עבר לפני העם, וקח אתך מזקני ישראל; ומטך אשר הכית בו את היאר קח בידך; והלכת". והמטה יבלוט בעיני כולם ויזכיר לכל העם את אשר נעשה בו, ומתוך התודעה הזו, כל היתר יובן ביושר לצייר דרך ישועות.
אז יש לנו את קטורת הסמים, המיועד אך ורק להקטרה על ידי הכהן במקדש ה', לכפר, ולעשות נחת רוח במרומים. על כן, "במתכנתה לא תעשו לכם" = 1814, כי אין לכם כלים להוביל לגילוי הברכה הנשגבת של קטורת הסמים אם אין זה בהעלת ריחו לשמים. הרי [מש' טו,טו] "כל ימי עני, רעים; וטוב לב, משתה תמיד": אין עניות אלא בדעת, והעני בתודעתו ירע לו תמיד; והפך העני טוב הלב, אשר תמיד שמח ומשמח בחלקו, וחלקו מתרחב ומצטייר לפי צרכי השעה. כי לפעמים בני האדם מובלים על ידי רועים שאינם נאמנים ואוחזים באמונות שקריות ונכשלים בפחדים מדומים, כנמשל (שופ' ט,לו) "את צל ההרים אתה ראה כאנשים", ואין זה יקרה אלא [תהי' פט,לא] "אם יעזבו בניו תורתי, ובמשפטי לא ילכון" ויהיו מבולבלים בין שקר לבין אמת, בין טוב לבין רע. עד אשר תקבל על לבך דרישת אמת (ויק' יט,יא) "ולא תכחשו ולא תשקרו" עוד, (דה"ב לד,כז) "ותקרע את בגדיך ותבך לפני" = [תהי' לא,ט] "ולא הסגרתני ביד אויב, העמדת במרחב רגלי" =  =  =  = (יהו' ט,טז) "אשר כרתו להם ברית" =  = (מ"ב ב,ח) "ויקח אליהו את אדרתו, ויגלם, ויכה את המים" = (יח' מד,יא) "ומשרתים את הבית" = 

קדש תהיה לך לי-הוה = 930 = [שמ' לא,יב - במ' ז,ד - במ' טו,לז - במ' כז,ו - במ' לא,כה] "ויאמר י-הוה אל משה לאמר" = [ש"א ב,יב] "ובני עלי, בני בליעל, לא ידעו את י-הוה" = [איוב יד,ב] "כציץ יצא וימל, ויברח כצל, ולא יעמוד" = (ברא' לו,לג) "וימלך תחתיו" = (שמ' ו,ה) "וגם אני שמעתי" = (שמ' כח,לה) "לשרת" = (יהו' כג,יא) "לנפשתיכם" = (ש"א ח,כ) "ושפטנו מלכנו, ויצא לפנינו" = (שמ' ט,יא) "יצאות לשאב מים" = (ש"א י,כה) "את משפט המלכה (המלוכה)" = (ש"א כה,מ) "לקחתך לו לאשה" = (יש' מ,ב) "דברו על לב ירושלם" = (יח' יח,יח) "ואשר לא טוב עשה" = (יח' לו,כט) "ולא אתן עליכם רעב" = (דה"ב ל,כה) "הבאים מארץ ישראל" = (דה"ב לד,כז) "וגם אני שמעתי" = (תהי' כב,ב) "דברי שאגתי" = (מש' ה,א) "לחכמתי הקשיבה" = (מש' יט,כב) "תאות אדם חסדו, וטוב רש מאיש כזב" = (קו' ז,כו) "ומוצא אני מר ממות" = (קו' ט,ח) "על ראשך אל יחסר"









אין תגובות: