AbracaAdabrá.Ediciones

יום שבת, 1 בנובמבר 2014

גלם וירא א

וירא, עליה א, חסד בשבוע. ברא' יח,ט: "ויאמרו אליו: איה שרה אשתך. ויאמר: הנה באהל".
הנה שלושת המלאכים מגיעים אל אברהם, היושב בפתח אוהלו ממתין לעוברי אורח להפכם לאורחים בביתו. זה היום השלשי למילתו. שלושה מלאכים המה: מיכאל בא לבשר לשרה, גבריאל יהפוך את סדום ועמורה; רפאל ירפא את אברהם, ומשם ילך להציל את לוט. נגד טבעם, מסכימים לאכול, הרי באברהם מדובר דוקא. לקראת סעודה, כאילו מסתכלים סביב, "ויאמרו אליו: איה שרה אשתך. ויאמר: הנה באהל" = 1907. המפרשים דנים ואומרים שבטח ידעו המלאכים ששרה בתוך האוהל, אך רצו לשבח את קדושתה וצניעותה בפני בעלה, כדי להגדיל את הנס המדהים אשר באים לבשר, ולהבהיר אשר בזכות עצמה תזכה עוד שרה לאימהות, הרי כתוב: [במ' ה,כח] "ואם לא נטמאה האשה, וטהרה הוא, ונקתה, ונזרעה זרע" ולא תהיה עוד עקרה.
אברהם התבשר כבר מפי הא-להים באשר יהיה לו בן משרה אשתו. לא אליו באים המלאכים לבשר. "ויאמרו אליו: איה שרה אשתך" = 1552, לומר אשר [תהי' קכז,ג] "הנה נחלת י-הוה בנים; שכר, פרי הבטן", ולאברהם ושרה יש גם שכר של העולם הזה, כי נאמנים לה' וצפוי וידוע לפניו כי כל אשר ישתכרו בזה העולם, יחזרו להשקיעו בתיקון החסדים ובירור הקדושה בו.  = [מש' טז,כט] "איש חמס יפתה רעהו, והוליכו בדרך לא טוב" 

ויאמר: הנה באהל = 355 = "בורא עולם" = "שנה" = (דב' כח,מז) "בשמחה" = (איוב כז,ג) "ורוח א-לוה באפי" 

איה שרה אשתך = 1242 = [ברא' כה,כד] "וימלא ימיה ללדת, והנה תומם בבטנה"

תומם בבטנה = 554 = אהבת עולם = (תהי' צב,ו) "מה גדלו מעשיך י-הוה" 
והנה תומם בבטנה = 620 = (אס' ב,יז) "כתר" = (שמ' יח,טו) "לדרש א-להים" = (ברא' יז,יז) "ויפל אברהם על פניו" = (שמ' יב,טו) "ביום הראשון" = (יש' מו,י) "וכל חפצי אעשה" = (מש' יא,יב) "בז לרעהו חסר לב " = (ויק' טז,ל) "תטהרו" = (יש' נב,ט) "גאל ירושלם" = (ברא' כו,יב) "שערים "

הנה באהל = 98 = (שמ' כא,ב) "חנם" = 



הנה באהל = 98 = (שמ' כא,ב) "חנם" = חסד י-הוה = זה א-להים = 


אברהם שרה = 753 = (איוב ט,ב) "ומה יצדק אנוש עם א-ל" = (ברא' כד,נא) "כאשר דבר י-הוה" = (ברא' כט,יג) "את כל הדברים האלה" = י-הוה ממלא כל עלמין ומסובב כל עלמין 

 = (שמ' טו,כ) "ותצאן כל הנשים אחריה" = (ירמ' לג,ג) "ואגידה לך גדלות ובצרות" 






אין תגובות: