AbracaAdabrá.Ediciones

יום רביעי, 19 בנובמבר 2014

גלם תולדות ה

תולדות, עליה ה, הוד בשבוע. ברא' כז,ד: "ועשה לי מטעמים כאשר אהבתי, והביאה לי ואכלה, בעבור תברכך נפשי בטרם אמות".

ועשה לי מטעמים כאשר אהבתי, והביאה לי ואכלה, בעבור תברכך נפשי בטרם אמות = 3760 = [דב' ל,טו] "ראה נתתי לפניך היום את החיים ואת הטוב, ואת המות, ואת הרע" = [אסתר ו,א] "בלילה ההוא נדדה שנת המלך, ויאמר להביא את ספר הזכרנות דברי הימים, ויהיו נקראים לפני המלך" 

ועשה לי מטעמים כאשר אהבתי, והביאה לי ואכלה = 1700 = [תהי' מה,יח] "אזכירה שמך בכל דר ודר, על כן עמים יהודוך לעלם ועד" 

מטעמים כאשר אהבתי = 1148 = זכר ליציאת מצרים = תורת הקבלה = (ברא' לה,יב) "אתן את הארץ" = (שמ' לא,יז) "שבת וינפש" = (ויק' יד,נג) "ושלח את הצפור החיה" = (ירמ' לד,יד) "ושלחתו חפשי" 

והביאה לי ואכלה = 131 = (ברא' כח,טו) "לא אעזבך" = (איוב ה,כ) "ובמלחמה" = (נחמ' ד,יב) "אצלי" = ענוה 

תברכך נפשי = 1082 = [עמוס ב,טז] "ואמיץ לבו בגבורים, ערום ינוס ביום ההוא, נאם י-הוה" = (ש"א כט,ז) "ולא תעשה רע" = (איכה ב,ז) "קול נתנו בבית י-הוה" = (איכה ג,נז) "קראת ביום אקראך" = (אסתר ג,יב) "ונחתם בטבעת המלך"

בטרם אמות = 698 = (דב' לב,ג) "כי שם י-הוה אקרא" = (ברא' מ,יד) "והזכרתני" = (דב' ז,ח) "ויפדך מבית עבדים" 








אין תגובות: