AbracaAdabrá.Ediciones

יום רביעי, 5 בנובמבר 2014

מה' אשה לאיש, והדרך הנכונה למצוא את האבידה


ונקדים: "מי-הוה אשה לאיש" = 713 = תשובה = (ברא' ד,יב) "תהיה בארץ" = (ברא' יח,כד) "בתוך העיר" = (ברא' מב,כא) "הצרה הזאת" = (שמ' כט,י) "והקרבת" = (שמ' לב,יב) "שוב מחרון אפך" = (במ' כ,כח) "בראש ההר" = (דב' יב,ח) "כל הישר בעיניו" = (דב' ל,א) "והשבת" (והשבות) = (שופ' י,יב) "ותצעקו אלי" = (שופ' יג,כ) "ויפלו על פניהם ארצה" = (שופ' כ,יד) "עם בני ישראל" = (ש"א ב,ו) "מוריד שאול ויעל" = (יח' ח,יב) "הראית בן אדם" = (תהי' כח,ט) "ורעם ונשאם" = (תהי' קז,ט) "ונפש רעבה" = (תהי' קט,ט) "ואשתו" = (שה"ש ח,ט) "נצור עליה לוח ארז" = (איכה ג,מד) "סכותה בענן לך" = (עזרא י,ו) "מלפני בית הא-להים" = (אבות ב,ט - בשם רבי שמעון) "הרואה את הנולד" = בעל תורה =



תלמוד בבלי, מועד קטן יח,ב) "מי-הוה אשה לאיש" - אומרת הגמרא: הכי אמר רב משום רבי ראובן בן אצטרובילי: מן התורה ומן הנביאים ומן הכתובים,  מה' אשה לאיש. מן התורה דכתיב (בראשית כד) ויען לבן ובתואל ויאמרו מה' יצא הדבר; מן הנביאים דכתיב (שופטים יד) ואביו ואמו לא ידעו כי מה' היא; מן הכתובים דכתיב (משלי יט) בית והון נחלת אבות ומה' אשה משכלת. עכל"ק


----------------

קידושין ב,ב: ר"ש אומר מפני מה אמרה תורה (דברים כב) כי יקח איש אשה ולא כתב כי תלקח אשה לאיש מפני שדרכו של איש לחזר על אשה ואין דרכה של אשה לחזר על איש משל לאדם שאבדה לו אבידה מי חוזר על מי בעל אבידה מחזר על אבידתו. עכל"ק


אין תגובות: