AbracaAdabrá.Ediciones

יום שלישי, 4 בנובמבר 2014

גלם וירא ד

וירא, עליה ד, נצח בשבוע. ברא' כ,יז: "ויתפלל אברהם אל הא-להים, וירפא א-להים את אבימלך ואת אשתו ואמהתיו, וילדו".
מה זכותו ומה כוחו של צדיק, וכמה הוא מכובד לעיני קונו, עד כדי שישדל את הבריות לכבדו, כדי שיטלו להם את דוגמתו ללכת בדרכיו. אבימלך מלך גרר לוקח בתמימות את שרה אל ביתו, בהיחשבו אשר היא איננה אשתו כי אם אחותו של אברהם. בזכות צדקותו, ה' מונע ממנו לגעת בה בעקבות מחלת עור המתעוררת אצלו. לתת סימן שהוא צריך לפשפש במעשיו, ה' סוגר גם את רחם כל נשותיו הקרובות ללדת. בתוך המשבר, מופיע ה' לאבימלך בחלום הלילה, ותובע ממנו להשיב את שרה לבעלה. אך לא יספיק בכך כדי להתרפא: נדרש גם שהצדיק יתפלל עליו ועל אשר לו. ורק אם אברהם יתרצה ויתפלל עבורו, אבימלך וביתו יתרפאו מאשר צר להם.

ויתפלל אברהם אל הא-להים, וירפא א-להים את אבימלך ואת אשתו ואמהתיו וילדו = 3451 = (יהו' כג,ו) "את כל הכתוב בספר תורת משה לבלתי סור ממנו"

ויתפלל אברהם אל הא-להים = 926 = (ויק' כז,כח) "קדש קדשים הוא לי-הוה" = (במ' כג,כא) "ולא ראה עמל בישראל" = (דב' ז,יב) "את המשפטים האלה" = (שופ' יג,יא) "אחרי אשתו" = (מ"א ח,ד) "ואת כל כלי הקדש" = (יש' ח,יג) "את י-הוה צבאו-ת" = (יש' נח,יב) "ובנו ממך חרבות עולם" = (ירמ' מב,ג) "אשר נעשה" = (יח' מג,כה) "תמימים יעשו" = (תהי' כב,כח) "וישתחוו לפניך" = (תהי' לה,יג) "ותפלתי" = (תהי' צא,ט) "שמת מעונך" = (תהי' קלב,ז) "נבואה למשכנותיו" = (איכה ג,יח) "ותוחלתי מי-הוה" = (דניאל ט,טז) "מעירך ירושלם"

וירפא א-להים את אבימלך ואת אשתו ואמהתיו, וילדו = 2525 = [תהי' לה,כב] "ראיתה י-הוה אל תחרש, אדנ-י אל תרחק ממני" 


וירפא א-להים = 383 = (ויק' ט,ד) "י-הוה נראה אליכם" = (ש"א ז,ג) "והכינו לבבכם אל י-הוה, ועבדהו (עיבדוהו) לבדו" = (מ"א ב,יז) "כי לא ישיב" = (ירמ' כב,ז) "איש וכליו" = (דה"א טו,טז) "לשמחה" = (דה"ב ו,מא) "ישמחו בטוב" = (תהי' לז,ג) "ורעה אמונה" = (תהי' פט,כז) "הוא יקראני" = (איוב לז,יא) "ענן אורו" = (איוב לז,טו) "אור עננו" = (מש' יא,יז) "איש חסד" 

את אבימלך ואת אשתו ואמהתיו = 2086 = [תהי' פא,ז] "הסירותי מסבל שכמו, כפיו מדוד תעברנה" 

וילדו = 56 = (ברא' ז,כד) "יום" = (ברא' ח,כ) "לי-הוה" = (ברא' מה,יח) "ובאו (בואו) אלי" = (יונה א,טז) "ויזבחו זבח" = (זכ' ח,כא) "אלכה" = (איוב כב,כב) "בלבבך" = (עזרא ב,סב) "ויגאלו" 










אין תגובות: