AbracaAdabrá.Ediciones

יום חמישי, 20 בנובמבר 2014

גלם תולדות ז

תולדות, עליה של שבת קודש, מלכות בשבוע. ברא' כח,ז: "וישמע יעקב אל אביו ואל אמו, וילך פדנה ארם".
יעקב במידת התפארת, ממנה זורם השפע אל כלי המעשה בספירת הנצח, בחינת משה, ובספירת ההוד, בחינת אהרן. רמז ברור לדבר נמצא בערך 1188 של הפסוק השלם שלנו, כמנין [ויק' יג,א ועוד ח' הופעות בתורה] "וידבר י-הוה אל משה ואל אהרן לאמר". ומשניהם ביחד ינבע זיוה של התפארת בהפעלה של רחמים, כי [מש' יח,טז] "מתן אדם ירחיב לו, ולפני גדלים ינחנו", ונתינת צדקה היא בחינת קיום (במ' כח,כז) "והקרבתם עולה לריח ניחח", כי הסכום המלא עולה למעלה ומשפיע בכל העולמות, ומהצדקה (יש' לד,א) "תשמע הארץ ומלאה". 

וישמע יעקב אל אביו ואל אמו = 742 = (ברא' לז,ז) "בתוך השדה" = (שמ' יט,כ) "אל ראש ההר" = (יהו' ד,טז) "ארון העדות" = (מ"א כב,יט) "לכן שמע דבר י-הוה" = (מ"ב יד,י) "ושב בביתך" = (יש' נא,יז) "קומי ירושלם" = (תהי' כה,א) "נפשי אשא" = (תהי' סו,ג) "מה נורא מעשיך" = (איוב כח,י) "ראתה עינו" 

וילך פדנה ארם = 446 =  האמת = (ברא' כו,יז) "וילך משם" = (ברא' מז,כה) "נמצא חן בעיני אדני" = (שמ' לא,יד) "כי קדש הוא" = (שמ' לו,יג) "ויהי המשכן" = (ויק' א,ד) "לכפר עליו" = (ויק' ט,כא) "צוה משה" = (שופ' יג,ו) "איש הא-להים בא אלי" = (ש"ב טז,יד) "וינפש" = (יש' יד,כו) "על כל הארץ" = (יש' מג,ג) "מושיעך" = (תהי' ד,ד) "י-הוה ישמע" = (תהי' קז,כד) "מעשי י-הוה" = (שה"ש א,טו) "הנך יפה, עיניך יונים" = (אסתר א,יד) "ראי (רואי) פני מלך" = (עז' ו,כא) "השבים מהגולה" 









אין תגובות: