AbracaAdabrá.Ediciones

יום שלישי, 22 ביולי 2014

על קרבות ישראל בארץ פלשתים: "שלח את עמי"

בס"ד
על קרבות ישראל בארץ פלשתים:
"שלח את עמי"

זה קצת מסחרר. סבלנו והצטערנו נורא בעופרת יצוקה, הרגשנו שמשהו לא בסדר, שהקצב וההחלטות הקשורות ללחימה חופפות את קמפיין הבחירות. לא יודע מי נותן שם למבצעי צה"ל, אבל שכל עליון גאוני שם תמיד בפיו את מה שמנסים להשאיר סמוי מן העין. כן, "מבצע עופרת יצוקה" שוה בגימטריה 1169 , בדיוק כמו "בחירות בישראל". והנה, כל המלחמה התחברה למערכת הבחירות שהתקימו חודש ומשהו לאחר הפסקת האש. וכבר אז ידוע היה שהחמס (תרתי משמע) בונה לו מנהרות (שמ' כ,ג) "מתחת לארץ" להרוג בנו, ונאמר משמים (יח' כה,טז) "הנני נוטה ידי על פלשתים", על תושבי עזה היא ארץ פלשתים, פולשים במהותם. הכל בערך 1169, הפלא ופלא.  
אח"כ הגיע תור עמוד ענן, גם הוא חלק חיוני בקמפיין בחירות. "מבצע עמוד ענן", בערכו 492, רומז על המצוה "ולא תגנב" שמתפרשת בגזל ובחמס ובריביות מופרזות ובעוד הרבה מהדברים שבערו כבר אז, בהתחלת ההתעוררות החברתית נגד יוקר המחיה בישראל: מצב של (ישע' ט,יח) "איש אל אחיו לא יחמלו", של חוסר חמלה בחברה עד כדי שחלק גדול בעם מתבטא באופן של (ישע' סב,יט) "קול בכי וקול זעקה". גם אז, לא נראה שפתרנו דבר.
והגיע הסיבוב הנוכחי, "מבצע צוק איתן", השוה בגימטריה 859; ופסוק אחד יש בתנ"ך כולו בערכו, האומר [ויק' יא,טו] "את כל ערב למינו". כל ערב, כל העולם הערבי למינו, לפרטיו. למינו, השוה "צום" שהם נמצאים בו ברמאדן, וכן "ביד חזקה"  כיאה לנו להשיב לזממם אשר המה זוממים נגדנו. עכשיו זה לא סתם מתחת לאדמה, אלא שיש להם מערכת צבאית שלמה עמוק תחתנו, בבחינת (מיכה א,ד) "והעמקים יתבקעו" = 859. בינתיים, בתור אומה, רחוקים היינו משמוע לזעקת הנשמות למען צדק וערבות. בכל חומר תבערה אפשרי, החברה הישראלית הוסתה בינתיים אחד נגד השני, עד שהגענו למצב של "שנאת חינם", השוה גם 859 כמו "מצבע צוק איתן" ומצביע על התיקון התהומי שעל  דחייתו מכפרים ככה, כמנין (שמ' טו,ט) "אמר אויב ארדף אשיג" כי איננו מכבד אותנו ואיננו מתירא מכוחותנו. והזעקה תופסת עכשיו צורה חדשה, נתקנת לומר (שופ' ג,ט)  "ויזעקו בני ישראל אל י-הוה", ויקבלו לתשובה (יה' כד,יב) "ולא בקשתך", לא בקשת ולא בחרב ולא בכלל בכלי הזין זה יקרה, כי אם בתיקון אותה שנאת חינם בקרבנו. 
אחרון חביב, "מבצע צוק איתן" שוה גם לדברי משה רבנו בשם ה' אל פרעה "שלח את עמי". וזו הזעקה המתעוררת בנשמות כעת, לקראת האתגר של חיים מתוקנים לעם ישראל. שלח את עמי. שחרר אותנו. לממשל המחניק, ולעולם העסקים העושקים, ולאכזריים למיניהם, ולאלה האוסרים או פוקדים על הכלל דברים השייכים לחיי הפרט בלבד, ולמנהיגים הרוחניים המחמירים את תנאי החיים של עדריהם ומצמצמים להם את מרחב הראיה, ולכל האלו המחפשים לעורר בנו פחד ויראה כלפי מה שאינו ראוי לעורר פחד ויראה כי אם רק להיות לעזרנו. אהבת חינם ותיקון המעוות, לשמור דרך ה' לעשות צדקה ומשפט בארצנו, יתקן את שורש הבעיה, וכבר לא יהיה צורך באירגון שיקח את המילה "חמס" בתור שם, לשים את החמס שבקרבנו לנגד עיננו. כך, באמת, נזכה בע"ה לישועת הפרט וישועת הכלל, כולנו יחד, אור לגוים, ממלכת כהנים וגוי קדוש. כן יהי רצון.



אין תגובות: