AbracaAdabrá.Ediciones

יום רביעי, 17 בספטמבר 2014

גלם נצבים ז

נצבים, עליה של שבת קודש, מלכות בשבוע. דב' ל,יט: "העדתי בכם היום את השמים ואת הארץ: החיים והמות נתתי לפניך, הברכה והקללה. ובחרת בחיים, למען תחיה אתה וזרעך".

זה כמו בנסיעה על כביש העולה על רכס הר, והכביש צר ולפניך הדרך ולצדך תהום; ואתה על ההגה נדרש לנהוג בזהירות רבה, לבחור כל רגע במודע בברכה ובחיים, כי אם רק תפסיק להיות הסכנה נוכחת בלבך תסיח דעתך חלילה ויסחף אל הפך הברכה והחיים.


העדתי בכם היום את השמים ואת הארץ: החיים והמות נתתי לפניך, הברכה והקללה. ובחרת בחיים, למען תחיה אתה וזרעך = 6107 = [ירמ' מב,יז] "ויהיו כל האנשים אשר שמו את פניהם לבוא מצרים לגור שם, ימותו בחרב ברעב ובדבר, ולא יהיה להם שריד ופליט, מפני הרעה אשר אני מביא עליהם"


החיים והמות נתתי לפניך, הברכה והקללה = 1988 = (יהו' כג,ו) "וחזקתם מאד לשמר ולעשות" 

החיים והמות נתתי לפניך = 1580 = (ברא' ח,כא) "ויאמר י-הוה אל לבו לא אסף לקלל עוד את האדמה בעבור האדם" = (במ' ה,ז) "והשיב את אשמו בראשו" = (יהו' ו,כ) "ויתקעו בשפרות" = (ש"ב כד,כה) "ותעצר המגפה מעל ישראל" 

הברכה והקללה = 408 = [תהי' קיח,א ועוד ג'] "הודו לי-הוה כי טוב כי לעולם חסדו" = (ברא' כו,כד) "אנכי א-להי אברהם אביך" = (ש"א טו,א) "לקול דברי י-הוה" = (ירמ' י,י) "הוא א-להים חיים ומלך עולם" = (תהי' צט,ו) "קראים אל י-הוה" 

ובחרת בחיים, למען תחיה אתה וזרעך = 2008 = (עמוס ג,א) "אשר העליתי מארץ מצרים לאמר" = (דה"ב כט,כד) "לכפר על כל ישראל, כי לכל ישראל אמר המלך" = [תהי' מא,יב] "בזאת ידעתי כי חפצת בי, כי לא יריע איבי עלי" = [תהי' סו,י] "כי בחנתנו א-להים, צרפתנו כצרף כסף"











אין תגובות: