AbracaAdabrá.Ediciones

יום שני, 15 בספטמבר 2014

גלם נצבים ג

נצבים, עליה ג, תפארת בשבוע. דב' כט,כח: "הנסתרת לי-הוה א-להינו והנגלת לנו ולבנינו עד עולם, לעשות את כל דברי התורה הזאת".

הנסתרת לי-הוה א-להינו והנגלת לנו ולבנינו עד עולם, לעשות את כל דברי התורה הזאת = 4729 = [במ' יח,כא] "ולבני לוי הנה נתתי כל מעשר בישראל לנחלה, חלף עבדתם אשר הם עבדים, את עבדת אהל מועד" 

הנסתרת לי-הוה א-להינו  = 1273 = (ברא' יב,ח) "מה זאת עשית לי" = (שופ' ב,ב) "מה זאת עשיתם" = (ש"א טז,ז) "אשר יראה האדם, כי האדם יראה לעינים" = (מ"א ח,ה) "אשר לא יספרו ולא ימנו מרב" = (איוב ב,יא) "את כל הרעה הזאת הבאה עליו" = (מש' י,ב) "אוצרות רשע" = (קו' ד,ב) "ושבח אני את המתים" = (קו' ח,ט) "אשר שלט האדם באדם לרע לו" = (דניאל יב,יג) "ותנוח ותעמד לגרלך"

והנגלת לנו ולבנינו עד עולם = 954 = [איכה ג,לט] "מה יתאונן אדם חי, גבר על חטאו" = (ברא' יב,יג) "וחיתה נפשי בגללך" = (ברא' כז,מה) "ולקחתיך משם" = (שמ' לח,א) "ויעש את מזבח העלה" = (במ' כו,נד) "יתן (יותן) נחלתו" = (דב' ד,ל) "ושמעת בקלו" = (מ"א יד,יד) "והקים י-הוה לו מלך על ישראל" = (יש' ב,ז) "ותמלא ארצו כסף וזהב" = (זכ' ב,טז) "על אדמת הקדש" = (תהי' קיח,טו) "רנה וישועה באהלי צדיקים" = (תהי' קיט,לז) "מראות שוא" = (תהיק קיט,יט) "חשבתי (חישבתי) דרכי" 

את כל דברי התורה הזאת = 1696 = [מש' ב,י] "כי תבוא חכמה בלבך, ודעת לנפשך ינעם" = (שה"ש ח,ג) "שמאלו תחת ראשי"

כל דברי התורה הזאת = 1295 = (יש' מ,כו) "שאו מרום עיניכם וראו מי ברא אלה" = (דה"ב ו,כה) "תשמע מן השמים" 















אין תגובות: