AbracaAdabrá.Ediciones

יום שלישי, 9 בספטמבר 2014

גלם כי תבוא ד

כי תבוא, עליה ד, נצח בשבוע. דב' כז,ה: "ובנית שם מזבח לי-הוה א-להיך; מזבח אבנים, לא תניף עליהם ברזל".
כי תבוא אל הארץ, תכתוב את כל התורה על אבנים, "ובנית שם מזבח לי-הוה א-להיך" = 987, אשר  (דב' ד,לו) "הראך את אשו הגדולה" = (ש"א כה,מב) "ותרכב על החמור" = (מ"ב ו,לב) "והזקנים ישבים אתו" = (מ"ב כג,כז) "את ירושלם" = (יש' לד,יז) "יירשוה לדור ודור" = (יח' לד,יב) "והצלתי אתהם" = (תהי' מח,ט) "כאשר שמענו" = (תהי' סח,ד) "וישישו בשמחה" 

מזבח לי-הוה א-להיך; מזבח אבנים = 339 = (תהי' ו,ה) "שובה י-הוה" = (תהי' לה,יח) "בקהל רב" = (תהי' מא,יא) "חנני והקימני" = (תהי' קג,ג) "הסלח לכל עונכי" = (תהי' קז,ו) "ויצעקו אל י-הוה" = (מש' א,ח) "מוסר אביך" = (מש' טו,לג) "ולפני כבוד ענוה" = שיבה טובה

מזבח אבנים = 160 = (ברא' יז,ב) "ביני ובינך" = (ברא' מד,ח) "כסף" = (שמ' ג,ו) "אנכי א-להי אביך" = (שמ' יט,טז) "חזק מאד" = (ויק' כה,מ) "יהיה עמך" = (דב' י,כא) "עיניך" = (דב' לג,יט) "עמים" = (יהו' יד,ה) "ויחלקו" = (ש"א כד,ח) "אדני המלך" = (יש' נג,י) "בידו יצלח" = (תהי' קיט,קלה) "פניך" = (איוב ה,יט) "יצילך" = עץ = צלם

לא תניף עליהם ברזל = 965 = [ירמ' ל,כב] "והייתם לי לעם, ואנכי אהיה לכם לא-להים" = (ברא' כח,יז) "שער השמים" = (ברא' לד,כט) "כל אשר בבית" = (ויק' כ,כו) "והייתם לי קדשים" = (איוב כא,ט) "בתיהם שלום מפחד" 



















אין תגובות: