AbracaAdabrá.Ediciones

יום רביעי, 17 בדצמבר 2014

גלם מקץ ה

מקץ, עליה ה, הוד בשבוע. ברא' מג,א: "והרעב כבד בארץ".
נסיון בו לא מצליחים, נוטה לחזור בעצמו, כל פעם יותר חמור, יותר עמוק, יותר ברור. האחים היו אצל יוסף אשר הכיר אותם והחליט לנסותם האם חזרו בתשובה על אשר עשו לו ולאביו, וה' מצליח את אשר הוא עושה. והם הרהרו בתשובה מתוך אימה, אבל משהו צריך להישבר בתוכם כדי שיתנקו מן הפגם. שבו אל אביהם, מלבד שמעון אשר נשאר בשבי במצרים. בקשו מאביהם להביא אתם למצרים את בנימין, ויעקב, עודנו באבלות על יוסף, מסרב במרירות. הזמן עובר, ועמו, כלה האוכל אשר הביאו ממצרים.
כפי שמפורסם מתורת הבעש"ט, שלושה שלבים או רבדים יש לתיקון של כל הליך התפתחותי: הכנעה (דהינו, לקבל את המצוי בדיוק כפי שהוא ללא כל אשליות או הטעיות), הבדלה (בין אור לחושך, בין טוב לרע, בין קודש לחול, בתוך המצוי) והמתקה (מכח האור, הטוב, הקודש, המתקת או הפיכה למוטב של כל יתר מרכיבי המצוי). ובכל אחת משלושתם, יש גם בחינות הכנעה, הבדלה והמתקה. "והרעב כבד בארץ" = 602 הוא שלב "הכנעה שבהכנעה", גרעין ההכנעה אל המצב הקים, אשר איננו מתיר שום מרחב לבחירה. מכאן ואילך, עד סוף ספר בראשית, נוכל ללמוד את כל ח' הרבדים (הבדלה שבהכנעה, המתקה שבהכנעה וכן הלאה) עד התיקון השלם, בחינת מלכות מתוקנת, בחינת חרות. כבד הרעב בארץ אמנם (תהי' קד,כד) "מלאה הארץ קנינך", שאין באמת שום חסרון (שמ' לז,ב - מ"א ז,ט) "מבית ומחוץ" וגם לא (דב' כח,נז) "בשעריך"  = טבילת מקוה = קוממיות = (ברא' כו,לא) וישלחם יצחק = (ברא' כז,כ) כי הקרה י-הוה א-להיך לפני = ויאמר משה {המופיע כ"ו פע' בתורה !!!} =   = (ברא' מ,יד) כאשר ייטב לך =  בשעריך = (דב' לא,יא) בבוא כל ישראל = (דב' לג,ז) שמע י-הוה קול יהודה = (יחז' לו,כו) מבשרכם  = כל ישרי לב = אהבת צדק = במישרים = (ברא' כז,מה) "עד שוב אף אחיך ממך" = (ויק' נו,יט) "וכל הנגע בה יטמא עד הערב" = (דב' ד,ב) "מצוה אתכם" = (דב' כו,יח) "כל מצותיו" =  = (שופ' יט,י) "היא ירושלם" = (ירמ' ה,כז) "ויעשירו" = (ירמ' כב,יא) "אשר יצא" = (ירמ' כו,יז) "אל כל קהל העם לאמר" = (צפ' ב,ג) "בקשו צדק" = (דה"א כג,ל) "להדות ולהלל לי-הוה" = (תהי' ט,ט) "במישרים" = (תהי' לב,יא) "כל ישרי לב" = (תהי' קד,יב) "יתנו קול" = (תהי' קד,לג) "אשירה לי-הוה בחיי" 

 והרעב כבד = 309 = (ברא' מה,ג) "כי נבהלו מפניו" = (שמ' ה,ח) "נלכה נזבחה לא-להינו" = (במ' יא,ט) "ירד המן" = (דב' ה,כד) "בדברכם אלי" = (דב' יג,יא) "להדיחך מעל י-הוה א-להיך" = (תהי' ט,יב) "זמרו לי-הוה" = (תהי' יט,יב9 "נזהר בהם" 











אין תגובות: