AbracaAdabrá.Ediciones

יום ראשון, 11 בינואר 2009

יד ניסן ה'תשסט התחלת מחזור או"ר של החמה (פעם אחרונה שבערב פסח עד סוף האלף הששי)

יד ה'תשסט התחלת מחזור או"ר של החמה (פעם אחרונה שבערב פסח עד סוף האלף הששי)
פורסם על ידי EduPlanet Rectorate (daniEl I. Ginerman) בתאריך Friday, 8 August 2008, 10:51 AM
 
בס"ד

מאיר עיני חכמים מהגאון מאסטרובצא, מהדורא תנינא, עמ' 52 ("בשנת תרפ"ה הי'
אז קידוש החמה אמר אז בדרוש של שבת הגדול"): "עוד אמר מאת בריאת העולם חל
ג' פעמים קדוש החמה בערב פסח שנת יציאת מצרים מבואר בגמ' שאירע קדוש החמה
בערב פסח שחל אז ביום ד' והקדוש השני הי' בשנת הגאולה של מרדכי ואסתר
שהתעננו אז י"ד ט"ו וט"ז, ופעם שלישית בעת שיחיל קדוש החמה בערב פסח לא
ימשך עוד זמן רב ויהי' הגאולה בעה"י: "



------------------------------------------
http://www.bhol.co.il/forum/topic.asp?topic_id=2250756&forum_id=771

mehor einei jajamim
tabla 1


tabla 2

tabla 3

tabla 4

tabla 5

iom lajodesh
iom lajodesh 2

seder parashiot 2





desde la Creación del mundo, 3 veces cayó el 26 de
marzo del calendario juliano (el día en que se inicia un nuevo ciclo de
28 años para el sol, a partir de la misma posición que tuvo aquél
miércoles de Bereshít - 8 de abril gregoriano hasta fines del siglo 21)
en 14 de nisán, erev pesaj: el año de ietsiAt mitsraim, el año del
milagro de purim.... y ahora, el año 5769.


http://www.daat.ac.il/encyclopedia/value.asp?id1=673
ברכת החמה וחשבון התקופות לשמואל



את התאריך לברכת חמה קובעים על פי חשבון התקופות של שמואל כפי שזה
מוסבר במסככת עירובין (כ"ו ע"א) ובמסכת ברכות (כ"ט ע"ב) ושם מקור המנהג.



מהו חשבון התקופות של שמואל?

בתקופת התלמוד היה מקובל שאורך השנה השמשית הוא 365 יום ו- 6 שעות
שהם 52 שבועות ועוד יום ו-6 שעות. לפי זה בכל שנה מתאחרת התקופה ביום אחד
ו-6 שעות ביחס ליום בשבוע בו חלה התקופה בשנה הקודמת.

החישוב מראה שאחרי 28 שנים חוזרת התקופה לחול באותו יום ובאותה שעה
כבתחילת המחזור. בשנה הראשונה של הבריאה נפלה תקופת ניסן לפי חשבון
התקופות של שמואל בתחילת יום רביעי כלומר ביום שלישי בשעה שש בערב (אז
מתחילה היממה בלוח היהודי). את "ברכת חמה" קבעו לומר ביום בו מתחילה תקופת
ניסן בשנה הראשונה של המחזור וזה נופל תמיד ביום רביעי - היום בו נתלו
המאורות.



איך מוצאים את השנה במחזור חמה?

מחלקים את מספר השנה לבריאת העולם ל-28, המנה מצביעה על מספר המחזורים
שחלפו והשארית מצביעה על מספר השנה במחזור. שנת התשס"ט- 5769 - חלוקת השנה
ל- 28 נותנת מנה 206 ושארית 1. ולפי זה עד שנה זו חלפו 206 מחזורי חמה
ושנת תשס"ט היא שנה ראשונה במחזור 207 לחמה. בשנה זו נופלת תקופת ניסן
ביום רביעי י"ד בניסן. עם זריחת השמש של יום זה יברכו בכל קהילות ישראל
בעולם את "ברכת החמה".



איך למצוא את התאריך העברי בו נופלת תקופת ניסן לשמואל?

חשבון התקופות של שמואל הוא חשבון עממי ואין הוא מתאים לא לחשבון
התקופות של הלוח העברי (תקופת רב אדא) ולא לחשבון התקופת האסטרונומי, ויש
קושי מסוים במציאת התאריך לפי הלוח העברי (ר' הסבר בהלכות קידוש החודש
להרמב"ם בפרק התשיעי). תקופות שמואל הם בתאריך קבוע בלוח השנה השמשי
היוליאני, משום שגם לוח זה מבוסס על שנה שאורכה 365 יום ו– 6 שעות. תקופת
ניסן לשמואל נופלת בשנה הראשונה של המחזור באופן קבוע ב– 26 במרץ בלוח
היוליאני. תאריך זה מקביל בימינו (עד סוף המאה ה-21) ל- 8 באפריל בלוח
הגריגוריאני (הלוח השמשי המקובל היום בעולם) והוא חל תמיד ביום רביעי
בשבוע. בדרך כלל חל תאריך זה בחודש ניסן ולעתים רחוקות גם באדר (כמו בשנת
תתקצ"ג - אז יברכו את ברכת חמה בכ"ט באדר ב').



ברכת חמה נאמרת ברוב עם. מתפללים שחרית בהשכמה או כמנהג ותיקין. מברכים את
הברכה עם היראות גלגל השמש, ולא יאוחר משלוש שעות זמניות מעת הזריחה. אחרי
3 שעות מברכים בלי שם ומלכות, ויש פוסקים שמתירים לברך עם שם ומלכות עד
חצות היום.



בפעם הבאה, אי"ה, נזכה לברך את הברכה ביום רביעי כ"ג בניסן תשצ"ז.


-----------------------------------------------

206 = דבר = ברד = ראה
207 = עבדים היינו = אור = רז

(ב206 יש הרבה חושך ובכן "ראה", צווי לראות מתוך אמונה אמתית, כדי לזכות ב207 לגילוי "אור";

ד"א "ברד" ב206 עוד במצרים, וב207 "עבדים היינו" )






משנה תורה - מתוות עשה

206  To love all persons of the covenant, as it is written "thou shalt love thy neighbour as thyself" (Leviticus 19,18).




207  To love the convert, as it is written "love ye the stranger" (Deuteronomy 10,19).


משנה תורה - מצוות לא תעשה

206  That he shall not eat grape skins, as it is written "he shall not eat grapeskins" (Numbers 6,4).




207  That a Nazarite shall not become unclean from a corpse,
as it is written "he shall not make himself unclean for his father, or
for his mother . . . when they die" (Numbers 6,7).











Development by EduPlanet.Network



Who links here?




Jewish Banners

אין תגובות: